We hebben ( Peter en ik ) inmiddels 82 graden thermostaten gevonden in de US ( M7 maakt ze niet meer). De 75 graden die via krumm te krijgen is vind ik voor straatgebruik te koud en te duur. Weet alleen niet hoe lang het duurt voordat ze binnen zijn en ben even gaan zoeken.
Heb er één gevonden die er op lijkt alleen is deze iets groter (Brezan).
Een nieuwe originele vervanging met pakking ( pakking is niet los te krijgen helaas)
De diameter van de 82 graden is standaard 52mm (links) deze moet naar 46mm (origineel rechts). Let op dat het gaatje, hier zit standaard een klepje.
Dit klepje moet je verwijderen anders komt hij klem te zitten bij het rubber en kan er lucht blijven zitten bij de thermostaat en zal hij niet goed werken.
82 graden thermostaat met de nieuwe originele pakking.
Alles weer monteren in het originele huis ( let op dat het gaatje aan de bovenkant zit ivm ontluchting).
Nu alles weer monteren
82 gr thermostaat modificeren voor origineel thermostaathuis
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Dit is dus meer voor de hobby bob
Inderdaad ik kon daar natuurlijk niet op wachten. Ook omdat het lek was en het spul nu open had wilde ik gelijk een thermostaat die eerder opengaat. Het wordt daar anders veel te heet en dan gaat het kunststof huis wijken/kromtrekken. Dit veroorzaakt uiteindelijk de lekkage!!peter schreef:We hebben er een aantal onderweg vanuit de states. Als die binnen zijn maar eens kijken wat we daar voor leuks mee kunnen doen.
Dit is dus meer voor de hobby bob
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Dit is een mooie vondst!
Ik heb dr net als Raymond wel oren naar
Ik heb dr net als Raymond wel oren naar
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- wall-e
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Castricum
Bericht
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Werner heb je ook een stap voor stap overzicht van onder de motorkap....
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Wat in het begin staat hoeft niet persee. Als je de auto linksvoor opkrikt kun je vanaf de onderkant er ook bij om het koelwater af te tappen (slangklem losmaken met waterpomptang). Bij de standaard bumper moet je ook het plastiek tussenstuk van de bumper los maken.
- wall-e
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Castricum
Bericht
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
wellicht een groupinstallation day - wie heeft er een garage
of een mobiele garage.....
of een mobiele garage.....
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors