Mooi dat het weer gefixt is man, gelukkig valt het mee al kan ik me voorstellen dat zoiets frustrerend is
Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Nijmegen
Bericht
Weer ellende... en nu nog vermoedelijk veel erger...
Aantal keren goed gestart, en tijdje rond gereden. Even genieten van de mini, en ineens op de snelweg een heel piepend en schrapend geluid uit de motor. Olie was prima op pijl.
Daarna rustig naar huis gereden, maar bij gas geven nog steeds een metaalachtig geluid.
Daarna weer proberen te starten, maakte de startmotor / vliegwiel een heel piepend geluid.
Daarna dood, weer alleen klak en geen starten.
Mijn vermoeden is dat er een tand van de starterkrans is afgebroken en daar een hoop schade heeft aangericht. Wellicht dat door een los stuk de startmotor steeds niet kan starten?
Ik ben zo bang dat het nu voor nog meer schade heeft gezorgd...
Wat kan ik nu nog doen?
Aantal keren goed gestart, en tijdje rond gereden. Even genieten van de mini, en ineens op de snelweg een heel piepend en schrapend geluid uit de motor. Olie was prima op pijl.
Daarna rustig naar huis gereden, maar bij gas geven nog steeds een metaalachtig geluid.
Daarna weer proberen te starten, maakte de startmotor / vliegwiel een heel piepend geluid.
Daarna dood, weer alleen klak en geen starten.
Mijn vermoeden is dat er een tand van de starterkrans is afgebroken en daar een hoop schade heeft aangericht. Wellicht dat door een los stuk de startmotor steeds niet kan starten?
Ik ben zo bang dat het nu voor nog meer schade heeft gezorgd...
Wat kan ik nu nog doen?
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 18 feb 2013, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Casper
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Noord Holland
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek

Bericht
pfffff wat een ellende... Tja ik zou de dealer bellen. Kan wel iets maar dit zou mijn pet te boven gaan....
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Nijmegen
Bericht
Het is heel hard piepen bij druk opbouwen (gas geven).
Op constant toerental is het volgens mij niet. Lijkt dan, heel tegenstrijdig met het vliegwielprobleem, eerder vanuit de compressor te komen... Motor hield af en toe ook in. Ook bij stationair draaien leek hij wel eens te dippen.
Op constant toerental is het volgens mij niet. Lijkt dan, heel tegenstrijdig met het vliegwielprobleem, eerder vanuit de compressor te komen... Motor hield af en toe ook in. Ook bij stationair draaien leek hij wel eens te dippen.
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 18 feb 2013, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Nijmegen
Bericht
Nee het is echt een soort piepend waterpomp geluid alleen dan meer metaalachtig..
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
- Manick
- Sponsor
Bericht
mogelijk is de olie op die in je compressor zit aan de waterpomp kant
zie deze videohttp://www.youtube.com/watch?v=KLugkfUDY3c
zie deze videohttp://www.youtube.com/watch?v=KLugkfUDY3c
- BMX
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Zou het tandwiel in je supercharger dol zijn? Dan doet je waterpomp het namelijk niet meer.. (veel voorkomend probleem bij pre-FL chagers)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Nijmegen
Bericht
Nee dat kan niet. Dan zou de koelwatertemperatuur op moeten lopen en moest ik het vermogen ook kwijt zijn. Dat is niet het geval.
R53 2005, -17% compressorpulley, custom K&N hybrid airbox, GRS IC, Milltek-catback, M2 header (decat), AP-coilovers, Silverline camberplates, camberlinks, Porsche 964 seats, custom alcantara
Onze sponsors
















