Downpipe R58

Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Downpipe R58

01 feb 2013, 07:58

Beste mensen, ik heb een vraag zoals jullie misschien hebben gelezen heb ik een Akra uitlaat gekocht. Echter ik heb niet de downpipe er bij gekocht. Want als je die er bijkoopt inclusief sensor i.v.m. de foutmelding ben je dik 800 euro verder :oops:. Maar ik nu heb ik een vraag kan je van een ander merk misschien de downpipe gebruiken voor een wat voller geluid? b.v. OEM JCW Factory, of een Alta past dit? Ben er achter gekomen dat bijna ieder merk ze eigen diameter buis hanteert zo heb ik 55 orgineel, maar ook 76! voorbij zien komen bij de Akra is de diameter 62 mm van de hoofdbuis. En moet je bij elke Downpipe een andere sensor monteren i.v.m. foutmeldingen. Ik heb wat prijzen voorbij zien komen en die zijn wat vriendelijker volgens mij dan de 800 euro die de Akra kost. Ik weet namelijk niet of ik de downpipe blijvend wil veranderen ivm het geluid en dan wordt het een duur probeersel. Me gevoel zegt dat ik het liefst een F-JCW downpipe zou willen maar die kan ik niet vinden in de OEM zoeker heeft iemand daar het artikel nr. van (en als het kan weet iemand wat die kost incl. envt de sensor)

Alvast bedankt voor de moeite

Casper

Afbeelding

Afbeelding

mijn nieuwe uitlaat hoofdbuis 62 mm

Afbeelding
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 feb 2013, 08:13

ik heb een miltek 200 cel sportcat (downpipe) en het geluid word een kwart luider als met de originele downpipe en geen foutmeldingen maar een sportcat is aanzienlijk duurder als een decat :wink:

decat dan word het geluid zeker verdubbeld en die koop je van evolve al voor een 150/200 euro maar ook een foutmelding en dat is bij iedere decat.
is ook software matig aan te passen bij beek maar denk dat je dit met garantie op de auto beter niet kunt doen.

jcw factory decat/sportcat heb ik nooit van gehoord en weet ook niet of die er wel is.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 feb 2013, 08:17

dat je met een decat niet door de apk komt vind ik een vreemd verhaal want bij nieuwere auto's word er geen uitstoot gemeten in je pijp maar aan de hand van je boardcomputer gekeken of er geen meldingen zijn (en die zijn te omzeilen door software aanpassing/ sensor)
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2013, 08:20

speedy schreef:dat je met een decat niet door de apk komt vind ik een vreemd verhaal want bij nieuwere auto's word er geen uitstoot gemeten in je pijp maar aan de hand van je boardcomputer gekeken of er geen meldingen zijn (en die zijn te omzeilen door software aanpassing/ sensor)
Ik heb het ook niet over een APK gehad die komt pas in 2015 voor het eerst dus :mrgreen: daar ga ik me geen zorgen over maken. En even voor de zekerheid decat is toch wat anders dan een downpipe of zie ik het verkeerd :oops:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 feb 2013, 08:26

nee is hetzelfde :wink:
de downpipe is het eerste stuk uitlaat en daar zit de cat aan vast dus je koopt een sportcat of een decat (die is op de plek van de cat . helemaal leeg en de sportcat van miltek heeft nog 200 cellen ipv origineel 400 dacht ik)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 feb 2013, 08:38

bij little exhaust in almelo vragen ze 150 euro voor een decat incl montage :shock:
weet niet wat dat is maar Franklyn vond die toko erg goed.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 feb 2013, 08:45

ff voor je beeldvorming :wink:

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2013, 08:46

:icon_top: thks voor de info top
Afbeelding

frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2013, 08:48

speedy schreef:bij little exhaust in almelo vragen ze 150 euro voor een decat incl montage :shock:
weet niet wat dat is maar Franklyn vond die toko erg goed.
Daar kunnen ze ook vast een 100 of 200 cells sportkat er tussen frommelen.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 feb 2013, 08:50

denk ik ook wel :wink:
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2013, 08:52

Ik heb hun website gevonden ik ga wel even lezen en ze bellen
Afbeelding

speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 feb 2013, 08:53

spreek je wel turks ?
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2013, 08:58

:shock: turkse downpipe?
Afbeelding

speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 feb 2013, 09:02

ja denk ik wel :lol:
Andor
Be Mini
Be Mini

01 feb 2013, 11:39

Casper schreef::shock: turkse downpipe?
Dan kan je er fruittabak in stoppen :lol:

Dit lijkt me ook wel leuk! wat zal de software dan gaan kosten?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”