Mmmm, dat zou er nog wel bij passen.
De S van ... Fitchie !
- Fitchie
- Mod virus alert!

- Locatie: Antwerpen
Bericht
@speedy
'k Ga misschien een vraag stellen die al vaker de revue is gepasseerd, maar de forum zoekfunctie en Google vertellen met nét niet genoeg.
Een dumpvalve is een overdrukventiel dat er voor zorgt dat het teveel aan druk tijdens het schakelen kan verdwijnen uit het systeem. Zodoende blijft de turbo op snelheid en duurt het bij het accelereren minder lang voordat de druk weer is opgebouwd. Dit heeft weer als voordeel dat het turbo-gat wordt verkleind.
Klinkt dus heel goed (letterlijk én figuurlijk). En ook het plaatsen blijkt erg eenvoudig...

Maar waarom plaatsen autofabrikanten zo een valve dan niet af fabriek? Zijn er (wettelijke) contra's aan dit systeem? Of lees ik ergens overheen?
Thx alvast...
'k Ga misschien een vraag stellen die al vaker de revue is gepasseerd, maar de forum zoekfunctie en Google vertellen met nét niet genoeg.
Een dumpvalve is een overdrukventiel dat er voor zorgt dat het teveel aan druk tijdens het schakelen kan verdwijnen uit het systeem. Zodoende blijft de turbo op snelheid en duurt het bij het accelereren minder lang voordat de druk weer is opgebouwd. Dit heeft weer als voordeel dat het turbo-gat wordt verkleind.
Klinkt dus heel goed (letterlijk én figuurlijk). En ook het plaatsen blijkt erg eenvoudig...
Maar waarom plaatsen autofabrikanten zo een valve dan niet af fabriek? Zijn er (wettelijke) contra's aan dit systeem? Of lees ik ergens overheen?
Thx alvast...
- krikkie
- 4 op een rij!


Bericht
, verschil voel je niet echt maar t geluid!
Op mijn saab 9000 had ik ook 1 een musthave voor een turbomotorFitchie schreef:@speedy
'k Ga misschien een vraag stellen die al vaker de revue is gepasseerd, maar de forum zoekfunctie en Google vertellen met nét niet genoeg.
Een dumpvalve is een overdrukventiel dat er voor zorgt dat het teveel aan druk tijdens het schakelen kan verdwijnen uit het systeem. Zodoende blijft de turbo op snelheid en duurt het bij het accelereren minder lang voordat de druk weer is opgebouwd. Dit heeft weer als voordeel dat het turbo-gat wordt verkleind.
Klinkt dus heel goed (letterlijk én figuurlijk). En ook het plaatsen blijkt erg eenvoudig...
Maar waarom plaatsen autofabrikanten zo een valve dan niet af fabriek? Zijn er (wettelijke) contra's aan dit systeem? Of lees ik ergens overheen?
Thx alvast...
- Fitchie
- Mod virus alert!

- Locatie: Antwerpen
Bericht
Even een update:
- uitlaatmod: done
- LED's: done

Foto's komen zodra het niet regent.
Volgende stap: andere stickering op de deuren maar daarvoor is Dennis al ingeschakeld.
- verstralers: doneFitchie schreef:En dit wil ik nog doen:
- chroom verstralers op de voorgril
- JCW opzetstukken op de uitlaat
- LED's in plaats van gloeilampjes in de stadslichten
- uitlaatmod: done
- LED's: done
Foto's komen zodra het niet regent.
Volgende stap: andere stickering op de deuren maar daarvoor is Dennis al ingeschakeld.
Let's keep full control !


- Fitchie
- Mod virus alert!

- Locatie: Antwerpen
Bericht
Heb er een Howto met enkele foto's over gepost:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=
Fitchie schreef:- uitlaatmod: done
Heb er een Howto met enkele foto's over gepost:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... highlight=
Let's keep full control !


Onze sponsors




















