Vanmorgen een klein ongelukje gehad met onze Mini Cooper (2007). In een slip geraakt met 50 km/u gelukkig niks geraakt maar de schrik zat er wel in. Na weer bijgekomen te zijn van de 360... Wou ik weer wegrijden maar hij wou niet meer starten.
Vervolgens weggesleept naar de garage, daar storing uitgelezen en gereset. Nog steeds niet starten. Vervolgens een uur gezocht Naar noodknop...na telefoontje met Roy (hij moest het ook navragen bij BMW Smudde) blijkt er geen noodknop op te zitten.
Heeft iemand een idee wat te doen? Of een zelfde soort ervaring gehad?
R56 start niet meer na slip
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
in tegenstelling tot sommige bouwjaren van de eerste-generatie (R50/52/53) zit er op een tweede generatie MINI geen noodknop. Er zit natuurlijk wel het Crash Sensor System op (*licht aan, deuren open, brandstof uit enz*), maar je kan het niet zelf weer aanzetten. De dealer kan hem met software weer vrijgeven. Ben je bij de officiele dealer of bij een algemene dealer?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- DDloveS
- Nieuw Lid
Bericht
Ik ben bij een BMW MINI specialist geweest... Hij heeft de foutcodes uitgelezen en weer uitgezet... Je zou toch verwachten dat ze zoiets moeten kunnen oplossen....
Ik hoor vandaag weer verder... Keep u poster...
Marcel Always Open schreef:in tegenstelling tot sommige bouwjaren van de eerste-generatie (R50/52/53) zit er op een tweede generatie MINI geen noodknop. Er zit natuurlijk wel het Crash Sensor System op (*licht aan, deuren open, brandstof uit enz*), maar je kan het niet zelf weer aanzetten. De dealer kan hem met software weer vrijgeven. Ben je bij de officiele dealer of bij een algemene dealer?
Ik ben bij een BMW MINI specialist geweest... Hij heeft de foutcodes uitgelezen en weer uitgezet... Je zou toch verwachten dat ze zoiets moeten kunnen oplossen....

- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Wellicht iets met de veiligheidsaccuklem? Zit één of ander slim dingetje op de accupool.
En het veiligheidssysteem kan de brandstoftoevoer afsluiten. Maar dan zou er ook iets van airbags of gordelspanners geactiveerd moeten zijn. En dat had de specialist dan zeker moeten zien met uitlees-/resetwerkzaamheden.
En het veiligheidssysteem kan de brandstoftoevoer afsluiten. Maar dan zou er ook iets van airbags of gordelspanners geactiveerd moeten zijn. En dat had de specialist dan zeker moeten zien met uitlees-/resetwerkzaamheden.
- DDloveS
- Nieuw Lid
Bericht
Nee...is het niet startmotor draait wel ook brandstof...echt heel vreemd...
Robert schreef:Wellicht iets met de veiligheidsaccuklem? Zit één of ander slim dingetje op de accupool.
En het veiligheidssysteem kan de brandstoftoevoer afsluiten. Maar dan zou er ook iets van airbags of gordelspanners geactiveerd moeten zijn. En dat had de specialist dan zeker moeten zien met uitlees-/resetwerkzaamheden.
Nee...is het niet startmotor draait wel ook brandstof...echt heel vreemd...
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
^^ wat peter zegt. Als het het gevolg is van een slippartij zou je dus moeten kunnen claimen bij je verzekering (mits je WA-casco = all risk verzekerd bent)
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- DDloveS
- Nieuw Lid
Bericht
Ben all risk dus ga morgen meteen checken bij maatschappij... Thanks voor de tip...
Raar verhaal? Ik vertel gewoon mijn ervaringen en deel deze met jullie. Begrijp niet wat daar raar aan is?peter schreef:Heel raar verhaal... En dat na een slippartij? Is het geen verzekeringswerk dan? Als je plaatschade had gehad dan zou dat toch ook gerepareerd worden en als je de sloot in rijd dan wordt motorschade ook hersteld...
Ben all risk dus ga morgen meteen checken bij maatschappij... Thanks voor de tip...
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het is een beetje vreemd dat je distributie door een slip een tand (of 2) zou verspringen. Dat komt niet vaak tot nooit voor. Daar is meestal wel wat meer voor nodig dan "enkel" een 360 slip. Begrijp me niet verkeerd, we trekken jou verhaal heus niet in twijfel, maar het is gewoon een opvallende conclusie van de dealer.DDloveS schreef:Raar verhaal? Ik vertel gewoon mijn ervaringen en deel deze met jullie. Begrijp niet wat daar raar aan is?peter schreef:Heel raar verhaal... En dat na een slippartij? Is het geen verzekeringswerk dan? Als je plaatschade had gehad dan zou dat toch ook gerepareerd worden en als je de sloot in rijd dan wordt motorschade ook hersteld...
Ben all risk dus ga morgen meteen checken bij maatschappij... Thanks voor de tip...
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors