Ik reed onlangs in de club man van mijn moeder en viel mij een "aanloop" geluid op. Kwam ergens van achteren. Het is een zoemend geluid. Niet een continue zoemtoon, maar op de frequentie van een wiel om draai. Weet even niet goed hoe ik dit precies moet beshrijven. Heeft dat te maken met de rem? Of een wiellager?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Tom(Tom)
Aanloop geluiden
- TomTom
- Bijna verslaafd
- speedy
- NMC Legend
Bericht
bandenspanning kan goed zijn terwijl je toch iets in je band hebt zitten en dat kan een heel irritant geluid maken
cuppen van banden is dat ze onregelmatig afgesleten zijn en dat ze een beetje hobbelig worden waardoor je een verschrikkelijk kabaal in je auto kunt krijgen en dat hoor je vooral als je de auto laat uitrollen voor een stoplicht.

cuppen van banden is dat ze onregelmatig afgesleten zijn en dat ze een beetje hobbelig worden waardoor je een verschrikkelijk kabaal in je auto kunt krijgen en dat hoor je vooral als je de auto laat uitrollen voor een stoplicht.
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Manick
- Sponsor
Bericht
Kan wiellager zijn, gecupte band klinkt ook vaak als defect wiellager
Wat je kan om je wiellagers uit te sluiten is, 1 kant achter op krikken, wiel een slinger geven en dan met je hand aan de veer voelen, voel je trilling in de veer wiellager defect, zo niet wiellager goed. Voor gecupte band te voelen moet je het wiel een slinger geven en met een vlake hand over het oppervlakte van band voelen, voel je een raar patroon over het hele oppervlakte is de band gecupt. Meestal is de binnen zijde van de band gecupt.
Gr. Manick
Wat je kan om je wiellagers uit te sluiten is, 1 kant achter op krikken, wiel een slinger geven en dan met je hand aan de veer voelen, voel je trilling in de veer wiellager defect, zo niet wiellager goed. Voor gecupte band te voelen moet je het wiel een slinger geven en met een vlake hand over het oppervlakte van band voelen, voel je een raar patroon over het hele oppervlakte is de band gecupt. Meestal is de binnen zijde van de band gecupt.
Gr. Manick
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk dat het gecupte banden zijn. Klinkt als wiellagers en komt veel voor bij MINI's.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij mij klinkt 't alsof ik en een bioscoop zit met een hele luide foute sciencefiction film: "whooom whooom whooom whooomwhooom whooom". Klinkt ook nog 's extra luid door de afwezigheid van de achterbank....
Als je een setje winterbanden hebt, zou ik die er eens onder zetten, en kijkenluisteren of het geluid anders of zelfs weg is.....
Als je een setje winterbanden hebt, zou ik die er eens onder zetten, en kijkenluisteren of het geluid anders of zelfs weg is.....
- TomTom
- Bijna verslaafd
Bericht
Dan even een update.... je gelooft het niet maar het was toch de bandenspanning. Zelf even de banden gecheckt....en veel te zacht.... goed op spanning gebracht en tada.......
Jullie enorm bedankt voor het meedenken....
Top top top
Jullie enorm bedankt voor het meedenken....
Top top top

The Member Formely Known As KSTJA0

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors