Mislukte Parrot inbouw

De 2e generatie vanaf 2006
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

Mislukte Parrot inbouw

24 nov 2012, 18:22

Help.....

Geprobeerd om een Parrot mki9200 in te bouwen.... Iso2car ertussen zou een eitje moeten zijn, aansluiten en er gebeurt niks.. Klooien en na een paar dagen verder en verkoper bellen tot de conclusie dat rood ergens anders op aangesloten moet worden... Zo gedaan een plus gezocht en hij doet het.....

Ik wil de boel weer in elkaar zetten nog even testen of muziek het via de sdcard doet en ik kan bellen ja klinkt goed.... Op mijn ronde display staat zelfs Phone :) grappig, ik wil weer terug naar cd.... Hey werkt niet.....

Parrot maar uitgezet en ja daar is mijn radio weer... Parrot weer aan... Interieurverlichting gaat disco'en..... Oohoooh wellicht accu bijna leeg? Maar even snel starten Hey geel stuurtje niet starten rood stuurtje en nog meer disco..... Uhmmm wat is er fout gegaan?

Alle Parrotmeuk ertussen uitgehaald en nog steeds rood stuurtje, help wat heb ik nu gemold? Auto start niet meer en doet niks meer....
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 nov 2012, 19:12

Check even in je handleiding welk symbooltje je precies bedoelt en waar die voor staat. Ik weet niet welk symbool je bedoelt.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

24 nov 2012, 19:25

Rood stuur met een slot erbij: Elektrische stuurwielvergrendeling gestoord: Starten van de motor niet meer mogelijk. De motor ev. Niet afzetten neem contact op met de Mini dealer.....

Is dit ook zonder de dealer op te lossen.... Ik heb zo'n naar voorgevoel dat dit weer veel geld gaat kosten :(
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2012, 19:52

je hebt wrs een "kortsluiting" of iets dergelijks veroorzaakt waardoor je stuurslot permanent op slot zit. Ik heb geen idee hoe je dat weer op gaat lossen, dus tenzij je zelf over uitleesapparatuur beschikt (of bijvoorbeeld een scangauge om foutcodes mee te wissen) vrees ik dat je bent overgeleverd aan de dealer....

Maar voor hetzelfde geld volstaat het om je accupolen even los te halen en na een paar minuten weer vast te maken. Dat zou ik iig eerst even proberen..
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 nov 2012, 19:58

Heb je geen anwb woonplaats service?
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

24 nov 2012, 20:12

Cannuccia schreef:Heb je geen anwb woonplaats service?
Nope.... :( dit is goed balen zeg..... Ik ga accu wel even loshalen.... Lekker rotweer hiervoor ;)

Keep u posted

Het rare is is dat ik mijn stuur wel kan draaien????
lucas
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 nov 2012, 21:27

Als de parrot aan is, dan klopt het toch dat je radio het niet doet.
Die zou uit gaan als je belt toch ? :wink:
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

24 nov 2012, 21:39

Als ik op jou probleem google dan vindt ik hier en daar dat het kan liggen aan een bijna lege accu.
Dat verklaard jou startprobleem ook.
Dus de acculader er maar even aan, of ff starten met de startkabels.
Een bijna lege accu kan vreemde problemen geven..

Suc6,

Ron.
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

24 nov 2012, 21:58

Zou wellicht het probleem kunnen zijn... Ik heb het verhaal net opgebiecht aan mijn vrouw en zij meldde dat hij deze week slecht start.... Ik denk dat het ook nog de originele accu is van november 2006 (first delivery model van r56) echter pas juli 2007 op kenteken gekomen en heeft nu pas 50.000km gereden.. Dus veel korte stukjes en het begint weer koud te worden... Ik hang hem straks wel even aan mijn auto om te zien of dat het probleem is....

Ik hoop heel erg dat dit het is en niet een kapotte computer ofzo... Kan ik wel weer die Parrot gaan aansluiten Pfffff wat een gedoe ik had het beter kunnen uitbesteden....

<edit>
Net aan mijn auto gehangen stroom deed het gelukkig weer en alles eromheen ook, symbool bleef echter, wellicht door slechte accu? Ik heb hem nu even helemaal los gemaakt, zal hem morgen even doormeten en aan lader hangen.

Hopelijk hoef ik alleen een nieuwe accu te bestellen... Nog tips waar te kopen en wat voor merk? Varta?
Laatst gewijzigd door minikia op 24 nov 2012, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

24 nov 2012, 22:40

Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat de accu niet best meer is, maar als je altijd korte stukjes rijdt (met verlichting aan) dan laadt hij niet genoeg bij.
Als de accu wat ouder wordt kan hij hier niet zo goed meer tegen.

Ik heb het zelf hier ook gehad, woon/werk 12 Km verlichting aan en als het kouder wordt nachtvorst en zo dan trekt hij het niet meer, deze accu was ook ongeveer 4 jaar oud.

Voor op dit moment, gooi de acculader erop en kijk of je probleem hiermee opgelost is, accu vervangen kan altijd nog in de loop van komende week :wink:

Suc6,

Ron.
Ronsworld
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

24 nov 2012, 22:42

Oh, en een Parrot aansluiten is zo simpel, als je de iso2car kabel hebt is het gewoon plug and play, al een paar keer zelf gedaan.
Nog nooit gehoord dat je daarin stekkers moest omwisselen.

Ron.
Ian
Be Mini
Be Mini

24 nov 2012, 23:15

Ronsworld schreef:Oh, en een Parrot aansluiten is zo simpel, als je de iso2car kabel hebt is het gewoon plug and play, al een paar keer zelf gedaan.
Nog nooit gehoord dat je daarin stekkers moest omwisselen.

Ron.
No way, plug and play indien je een LCI hebt.
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

24 nov 2012, 23:34

rood was dood... ik kreeg dus geen beeld na plugenplay.... uiteindelijk rood maar afgetakt van verwarming. Ik kon nergens een + vinden na aanzetten contact op de radio???? Wat is LCI??? Ik vond het wel raar dat ik nog moest ombouwen ik had ook echt plug&play verwacht?
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

24 nov 2012, 23:39

Ik hoop echt dat het accu is. Mijn vrouw is ook al sinds half juli met verlof en de Mini heeft extreem veel stilgestaan, makkelijk 2 weken niet rijden... Volgende week gaat de Mini weer km`s maken mits hij het weer doet ;)
Anto
Be Mini
Be Mini

25 nov 2012, 09:37

balen dus , eens zelfde code meegemaakt met mijn BMW , dachten ook eerst batterij , was stuurslot die defect was ( had wel geen parrot aangekoppeld)

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”