(sport)luchtfilter
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Zo zag die van mij er idd ook uit na 15dkm!
Echt TE erg!
Echt TE erg!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MrBean
- 4 op een rij!
- Locatie: BE
Bericht
Dan heeft een interval van 10000 km ook weinig zin denk ik.
Misschien de interval van de filter maar verzetten om de 7500 km.
In ieder geval, als ik de luchtfilter uit mijn Z3 trek dan ziet die er verre van zo uit.
De luchtfilter van de E46 320D van mijn ouders die om de 40000km vervangen moet worden zag er zelfs beter uit.
Sterker nog, dit ben ik nog nooit tegen gekomen.
Volgens mij heeft deze heel wat onderhoudsbeurten gemist
Na 15000KM en dat jij die er zelf had ingestoken (of gezien)?BMX schreef:Zo zag die van mij er idd ook uit na 15dkm!
Echt TE erg!
Dan heeft een interval van 10000 km ook weinig zin denk ik.
Misschien de interval van de filter maar verzetten om de 7500 km.
In ieder geval, als ik de luchtfilter uit mijn Z3 trek dan ziet die er verre van zo uit.
De luchtfilter van de E46 320D van mijn ouders die om de 40000km vervangen moet worden zag er zelfs beter uit.
Sterker nog, dit ben ik nog nooit tegen gekomen.
Volgens mij heeft deze heel wat onderhoudsbeurten gemist
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Dan heb ik het over mijn stock filter..
Mn Alta is ook smerig maar niet zooo smerig als het stock filter dat ik had!
die heb ik meteen maar weggegooid bij chemischafval zo smerig dat die was!
Mn Alta is ook smerig maar niet zooo smerig als het stock filter dat ik had!
die heb ik meteen maar weggegooid bij chemischafval zo smerig dat die was!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Ik denk dat jij een DaveF op die plaatjes ziet, dat is een custom object
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- MrBean
- 4 op een rij!
- Locatie: BE
Bericht
Maar ik heb nog nergens enige info gevonden waar je van begin tot einde kan lezen welke onderdelen er gebruikt worden om het identiek te maken. En dat die DaveF goed blijkt te zijn geloof ik graag. Maar uiteindelijk blijkt er ook heel veel vraag naar te zijn. Ook al is de productie van de R53 al een tijdje achter de rug. Ze zijn overigens verre van vlot te verkrijgen. Als je als liefhebber maanden en maanden moet gaan zoeken via tal van omwegen, en uiteindelijk blij en gelukkig moet zijn dat je er al eentje kan hebben aan 180€, dan steekt mij dat.
Nu is die prijs nog altijd een fractie van een JCW en is dat werk ook niet af te breken. Die DaveF is gewoon goed en iedereen is dan ook vol lof. Maar uiteindelijk, je moet er wel aan geraken hé. Ik heb eerder een datum om in 'Oud Sluis' te gaan eten dan dat ik hier een DaveF op de stoep heb liggen.
Zodoende ga ik er dan ook alles aan doen om die DaveF tot in de perfectie na te maken. En vervolgens maak ik er een DIY van over welke onderdelen je exact nodig hebt. Van de filter tot de passende adapter, en tot de maten van de schroefjes toe. Met foto's van begin tot einde. Een beetje reverse engineering voor doe het zevers.
De prijs (puur de onderdelen), daar ben ik al ver uit.
Als je je eigen luchtfilterhuis gebruikt ben je +- 75€ kwijt.
-K&N RU 3190
-Adapter (juiste specificatie en waar te kopen volgt nog)
-4 schroefjes
-4 moertjes
-Buisje naar het buistenschot (juiste specificatie en waar te kopen volgt nog
-Tec7 (verlijming)
-Eventueel iets anders dat ik nog moet vermelden.
Kwestie dat het eens vooruit kan gaan voor de R53 eigenaar die een hybride filter wil.
En ook om aan te tonen dat het niet altijd massa's geld moet kosten.
Wel gevraagd zijn goede knutselhandjes en de gedachte dat goed werk beter is dan snel werk.
Wordt vervolgd.
Klopt helemaal.BMX schreef:Ik denk dat jij een DaveF op die plaatjes ziet, dat is een custom object
Maar ik heb nog nergens enige info gevonden waar je van begin tot einde kan lezen welke onderdelen er gebruikt worden om het identiek te maken. En dat die DaveF goed blijkt te zijn geloof ik graag. Maar uiteindelijk blijkt er ook heel veel vraag naar te zijn. Ook al is de productie van de R53 al een tijdje achter de rug. Ze zijn overigens verre van vlot te verkrijgen. Als je als liefhebber maanden en maanden moet gaan zoeken via tal van omwegen, en uiteindelijk blij en gelukkig moet zijn dat je er al eentje kan hebben aan 180€, dan steekt mij dat.
Nu is die prijs nog altijd een fractie van een JCW en is dat werk ook niet af te breken. Die DaveF is gewoon goed en iedereen is dan ook vol lof. Maar uiteindelijk, je moet er wel aan geraken hé. Ik heb eerder een datum om in 'Oud Sluis' te gaan eten dan dat ik hier een DaveF op de stoep heb liggen.
Zodoende ga ik er dan ook alles aan doen om die DaveF tot in de perfectie na te maken. En vervolgens maak ik er een DIY van over welke onderdelen je exact nodig hebt. Van de filter tot de passende adapter, en tot de maten van de schroefjes toe. Met foto's van begin tot einde. Een beetje reverse engineering voor doe het zevers.
De prijs (puur de onderdelen), daar ben ik al ver uit.
Als je je eigen luchtfilterhuis gebruikt ben je +- 75€ kwijt.
-K&N RU 3190
-Adapter (juiste specificatie en waar te kopen volgt nog)
-4 schroefjes
-4 moertjes
-Buisje naar het buistenschot (juiste specificatie en waar te kopen volgt nog
-Tec7 (verlijming)
-Eventueel iets anders dat ik nog moet vermelden.
Kwestie dat het eens vooruit kan gaan voor de R53 eigenaar die een hybride filter wil.
En ook om aan te tonen dat het niet altijd massa's geld moet kosten.
Wel gevraagd zijn goede knutselhandjes en de gedachte dat goed werk beter is dan snel werk.
Wordt vervolgd.
- MrBean
- 4 op een rij!
- Locatie: BE
Bericht
Omdat ik dagelijks met mijn Mini rij, en ik de te verlijmen delen deftig wil laten uitharden heb ik besloten om me te voorzien van een ander luchtfilterhuis. Even rondbellen leerde me al snel dat de prijs voor een compleet tweedehands luchtfilterhuis 50€ is. En aan de onderkant hebben we eigenlijk niks.
Nu, we gebruiken voor de voorbereidingswerken en de inbouw van de eigenlijke filter dus enkel de deksel. Zodoende heb ik even naar de plaatselijke dealer gebeld en een nieuw deksel besteld.
Prijs voor het nieuwe deksel 18€.
Al bij al gaan we dus uitkomen aan +- 90€.
Wordt vervolgd.
Nu, we gebruiken voor de voorbereidingswerken en de inbouw van de eigenlijke filter dus enkel de deksel. Zodoende heb ik even naar de plaatselijke dealer gebeld en een nieuw deksel besteld.
Prijs voor het nieuwe deksel 18€.
Al bij al gaan we dus uitkomen aan +- 90€.
Wordt vervolgd.
- werner
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Katwijk
Bericht
Als je dit niet doet dan kun je het geheel net zo goed helemaal origineel laten
De onderkant van het filterhuis heb je ook nodig omdat je daar het gat naar het schutbord ook moet vergroten.MrBean schreef:Omdat ik dagelijks met mijn Mini rij, en ik de te verlijmen delen deftig wil laten uitharden heb ik besloten om me te voorzien van een ander luchtfilterhuis. Even rondbellen leerde me al snel dat de prijs voor een compleet tweedehands luchtfilterhuis 50€ is. En aan de onderkant hebben we eigenlijk niks.
Nu, we gebruiken voor de voorbereidingswerken en de inbouw van de eigenlijke filter dus enkel de deksel. Zodoende heb ik even naar de plaatselijke dealer gebeld en een nieuw deksel besteld.
Prijs voor het nieuwe deksel 18€.
Al bij al gaan we dus uitkomen aan +- 90€.
Wordt vervolgd.
Als je dit niet doet dan kun je het geheel net zo goed helemaal origineel laten
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Je maakt een gat in het bovenste deel en het schutbord.. dus het gat onderin laat je zoals die is of kan je ook vergroten. Dit is een extraatje, geen noodzaak.
Huh?werner schreef:De onderkant van het filterhuis heb je ook nodig omdat je daar het gat naar het schutbord ook moet vergroten.MrBean schreef:Omdat ik dagelijks met mijn Mini rij, en ik de te verlijmen delen deftig wil laten uitharden heb ik besloten om me te voorzien van een ander luchtfilterhuis. Even rondbellen leerde me al snel dat de prijs voor een compleet tweedehands luchtfilterhuis 50€ is. En aan de onderkant hebben we eigenlijk niks.
Nu, we gebruiken voor de voorbereidingswerken en de inbouw van de eigenlijke filter dus enkel de deksel. Zodoende heb ik even naar de plaatselijke dealer gebeld en een nieuw deksel besteld.
Prijs voor het nieuwe deksel 18€.
Al bij al gaan we dus uitkomen aan +- 90€.
Wordt vervolgd.
Als je dit niet doet dan kun je het geheel net zo goed helemaal origineel laten
Je maakt een gat in het bovenste deel en het schutbord.. dus het gat onderin laat je zoals die is of kan je ook vergroten. Dit is een extraatje, geen noodzaak.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Onze sponsors