Remschijven vervangen na 33000 km

De 2e generatie vanaf 2006
Tqam
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

Remschijven vervangen na 33000 km

01 okt 2012, 15:24

Kreeg net een belletje van de garage.
De auto moest een nieuwe waterpomp hebben ( terug roep actie BMW )

De eerste remblokken voor hadden nog 1,5 mm
Dus hun voorstel was om de remblokken voor te vervangen

Ok dat is geen probleem.

Nu kreeg ik net een belletje dat de remschijven voor 20,2 mm zijn en minimaal is 20,4 voorgeschreven dus dat er voor nieuwe remschijven op moeten.

Nu rij ik al heel lang auto maar nw remschijven na 33000 km :( :( :(
Denk dat ze of werk of geld te kort komen maar ja moet gedaan worden

Iemand al eerder nw remschijven moeten hebben na 33000 km ???????????
Mini Cooper S 2/ 2008
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 okt 2012, 15:36

Hallo,
fijn dat je je even voorstelt (wordt hier zeer op prijs gesteld).
De topic staat trouwens in het verkeerde forumdeel. Je rijdt een R56.

Ik weet niet of je de auto nieuw hebt gekocht?
Rij je automaat?
Wat is je rijstijl? Zijn vele factoren van belang bij slijtage.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
S-67
Be Mini
Be Mini

01 okt 2012, 15:37

Ten eerste welkom! Zou ook leuk zijn om je voor te stellen in onze who are you gedeelte van dit forum (foto's altijd welkom :) ). Ten tweede denk ik dat je een R56/R55 S model hebt aangezien je het over een terugroepactie van een waterpomp hebt, topic zal vast verplaatst worden en ten slotte antwoord op je vraag: Na 33000 km voorste schijven etc vervangen klinkt acceptabel bij zo'n auto, sommigen doen er veel minder over afhankelijk van rijstijl natuurlijk.
Tqam
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

01 okt 2012, 15:43

Ok sorry was zo over de rooie dat ik dat vergeten was. De vrouw rijdt de auto dus die is al bang als ze gas geeft :)
Mini Cooper S 2/ 2008
Tqam
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

01 okt 2012, 15:52

zal ik doen
heb mij inmiddels voorgesteld
Mini Cooper S 2/ 2008
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

01 okt 2012, 16:56

Dat kan toch niet.. Als je er normaal mee rijdt dan slijten schijven echt niet zo snel. Sterker nog, volgens mij krijg je het niet eens voor elkaar met de standaard remblokken (die nu voor de 1e keer vervangen worden).

En anders beroepen op je garantie ondanks slijtageonderdeel.. je mag verwachten dat de remschijven wel langer mee gaan. Neem aan dat de auto nog geen 2 jaar oud is? Ik zie net dat je auto van 2008 is. 33k is wel heel weinig in 3-4 jaar tijd, weet je zeker dat dat klopt?

Ik zou er niet mee akkoord gaan in ieder geval.
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2012, 18:04

APK wetgeving tav de schuifdikte is verandert. Volgens mij bepaald de APK keurmeester wat acceptabel is. Ik zou even wat info inwinnen bij een andere (universele) garage.
Tqam
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

01 okt 2012, 21:39

Dennisvdh schreef:Dat kan toch niet.. Als je er normaal mee rijdt dan slijten schijven echt niet zo snel. Sterker nog, volgens mij krijg je het niet eens voor elkaar met de standaard remblokken (die nu voor de 1e keer vervangen worden).

En anders beroepen op je garantie ondanks slijtageonderdeel.. je mag verwachten dat de remschijven wel langer mee gaan. Neem aan dat de auto nog geen 2 jaar oud is? Ik zie net dat je auto van 2008 is. 33k is wel heel weinig in 3-4 jaar tijd, weet je zeker dat dat klopt?

Ik zou er niet mee akkoord gaan in ieder geval.
Ja de vrouw rijdt ermee en ik moet tegen haar zeggen, schat er zit power in dit ding hoor
Dus dat die rem schijven verslijt naar 33000 km kan echt niet.
Heb inmiddels begrepen dat de garage al contact heeft gehad met BMW en dat ze het uit coulance gaan herstellen

Zat nog 1,5 mm op de originele eerste blokken, dus bij veel remmen waren die er al dik aangeweest
Mini Cooper S 2/ 2008
S-67
Be Mini
Be Mini

01 okt 2012, 21:59

Kijk dat is in ieder geval goed nieuws van je garage, maak je toch niet vaak mee bij 'slijtage' onderdelen..
Mellow_Ron
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 okt 2012, 18:59

Ik heb bij mijn eerste cooper s de schijven voor moeten vervangen bij 36000 km. heb wel een zware voet dus bij mij was het de rijstijl.
Vooral kort maar krachtig remmen is een aanslag op de schijven.

Maar goed bekijk ze als je ze terug krijgt.
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

15 okt 2012, 12:59

Tqam schreef:

Ja de vrouw rijdt ermee en ik moet tegen haar zeggen, schat er zit power in dit ding hoor
Dus dat die rem schijven verslijt naar 33000 km kan echt niet.
Heb inmiddels begrepen dat de garage al contact heeft gehad met BMW en dat ze het uit coulance gaan herstellen

Zat nog 1,5 mm op de originele eerste blokken, dus bij veel remmen waren die er al dik aangeweest
Misschien weet ze het rempedaal wel goed te vinden? ;)
volumex
Enthousiast
Enthousiast

27 okt 2012, 19:30

Ik ben het prototype van een niet-remmenridder, maar bij ons was de Cooper S al na 28000 kilometer aan de beurt voor remonderhoud. Lampje ging branden een week nadat ik de auto had weggebracht voor een grote beurt. Ik kon mijn ogen niet geloven. Toen ze me vertelden dat er toch echt onderhoud nodig was, heb ik de auto weer naar de dealer gebracht. Ik ging er nog vanuit dat - hoewel wel erg vroeg - de blokken aan de beurt waren. Helaas kreeg ik te horen dat ook de schijven vervangen moesten worden. Dit zou helemaal niet vreemd zijn bij deze kilometerstand, was de verklaring van de werkplaatsreceptionist. Te idioot voor woorden. Met m'n Mazda MX-5 - die vrijwel alleen wordt gebruikt onder zware (Alpen)omstandigheden, heb ik nu 45.000 km gereden zonder zelfs de blokken te hoeven vervangen. En schijven vervangen kan ik me alleen herinneren uit de prehistorie van mijn autobestaan. Ik vrees het ergste voor Mini-rijders die regelmatig de remmen stevig aanspreken.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”