Remmen vervangen

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 okt 2012, 12:06

Oooh sorry, ik dacht ergens gelezen te hebben dat Yehann interesse in een set 16" velgen heeft.

My mistake. :wink:
cooperke s schreef:
peter schreef:Met de remmen waar je naar kijkt zul je minimaal 17" velgen moeten hebben. Tenzij je de R56S remmen neemt want die passen ook met 16".
Hij heeft een GP Peter dus daar hoeft ie alvast niks aan te spenderen.

Wat kost zo'n setje movit's dan gemiddeld?

T.
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 okt 2012, 13:30

Heb ik ook, maar movit zou ook een 304mm hebben voor onder 16" ;)
peter schreef:Oooh sorry, ik dacht ergens gelezen te hebben dat Yehann interesse in een set 16" velgen heeft.

cooperke s schreef:
peter schreef:Met de remmen waar je naar kijkt zul je minimaal 17" velgen moeten hebben. Tenzij je de R56S remmen neemt want die passen ook met 16".

T.
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 okt 2012, 13:35

peter schreef:Oooh sorry, ik dacht ergens gelezen te hebben dat Yehann interesse in een set 16" velgen heeft.

cooperke s schreef:

T.
Klopt Peter,zijn mijn 16" OZ velgen.Maar je zegt dat ie voor de R56S remmen moet gaan maar die heeft ie reeds onder zen GP zitten.Vermoedelijk een mis communicatie hier :-) ;-)

2000-3000€ wow.....allemaal voor op een GP te zetten...terwijl mijn setup toch wel iets goedkoper zal zijn lol.

608 £ voor de schijven,Blokken hangt ervan af wat je gaat nemen,Carbotech is wel van de duurdere soort misschien kan je voor de pads van Performance friction gaan,zelfde merk van de schijven..Pads voor en achter van PF zijn ongeveer 200£,Carbotech 2 maal 200£ :-). Dan nog wat verse remolie en klaar is Yehann..
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 okt 2012, 13:37

GP1331 schreef:Heb ik ook, maar movit zou ook een 304mm hebben voor onder 16" ;)

cooperke s schreef:

T.
Meet dit eerst goed op man,voor je ze koopt.Er kan vrij veel onder de 16" OZ's...Maar beter eerst afmeten..
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 okt 2012, 15:05

cooperke s schreef:
GP1331 schreef:Heb ik ook, maar movit zou ook een 304mm hebben voor onder 16" ;)

Meet dit eerst goed op man,voor je ze koopt.Er kan vrij veel onder de 16" OZ's...Maar beter eerst afmeten..
Zou ik graag doen, maar moest het zijn dat je me niet kan overtuigen om jouw setup te stelen, hoe kan ik dan juist meten welke schijven + klauwen er onder de 16" gaan?
cooperke s
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

10 okt 2012, 15:37

GP1331 schreef:
cooperke s schreef:
Zou ik graag doen, maar moest het zijn dat je me niet kan overtuigen om jouw setup te stelen, hoe kan ik dan juist meten welke schijven + klauwen er onder de 16" gaan?
Heb ik zelf geen concreet antwoord op,wel ongeveer maar best vragen aan de man van MOVIT.De schijf zelf zou dan 1 cm groter zijn.Dus een halve cm aan weers kanten.Afhankelijk van de klauw kan het wel lukken (DENK!) ik. Dus bij deze ik weet het NIET zeker :wink:

Zijn ijg dingen om af te meten..

T.
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 okt 2012, 16:40

cooperke s schreef:
GP1331 schreef:
cooperke s schreef:
Heb ik zelf geen concreet antwoord op,wel ongeveer maar best vragen aan de man van MOVIT.De schijf zelf zou dan 1 cm groter zijn.Dus een halve cm aan weers kanten.Afhankelijk van de klauw kan het wel lukken (DENK!) ik. Dus bij deze ik weet het NIET zeker :wink:

Zijn ijg dingen om af te meten..

T.
Ok, dan zal ik meteen eens naar Stijn(Heinz) bellen om te vragen of hij weet of het past^^

Yehann
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 okt 2012, 17:32

Kijk ook eens naar Tarox bij sponsor Beek, importeur van Tarox voor Nederland. Die van mij hebben al vele Ringkilometers achter de rug maar zien er nog als nieuw uit want ze zijn niet gelakt maar van geanodiseerd aluminium.

3 pots voor betere remdrukverdeling.
Het kan namelijk gebeuren dat je rembalans op het circuit teveel verstoord wordt met te grote voorremmen. Zelfs de MINI Challenge had al een remdrukverdeler om te voorkomen dat de achterwielen blokkeren terwijl de voorwielen nog geen volledige druk hebben.

Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 okt 2012, 18:10

marcel700 schreef:Klein vraagje voor u berthill. Als u nu voor nieuwe remmen zou gaan shoppen zou u dan weer voor de tarox kiezen of toch voor iets anders zoals een r56s setje zoals velen op mt en etc.. ? Of is dat echt een no go voor op de ring ?
Ligt aan de toepassing.
Voor straatgebruik en soms circuit zou ik de R56 Works nemen, mooie OEM remmen die goed blijven als je ze niet helemaal kapot trapt. Op eBay ook heel mooi geprijst voor ongeveer 1100 Euro compleet. Voor continu Ringrijden zou ik ze niet nemen.
Voor circuit zou ik zeker weer de Tarox nemen al heb ik buiten de R56 Works remmen geen vergelijkingsmateriaal. Qua gewicht lichte remmen die goed blijven functioneren onder extreme omstandigheden zonder op te branden.

Sommigen verwarren minder pedaaldruk als beter remmen, "Die remt goed, ik hoef het pedaal maar aan te tikken".
Zo werkt het niet.
Beter remmen is als je flink doortrapt je nog steeds remgevoel in het pedaal hebt zonder dat de boel verbrand.

Met de Tarox gebeurd er nog wat extra als ik doortrap, remgevoel over het hele bereik.
Met de R56 Works remmen zit je bij doortrappen al aan de max dus dat heeft geen zin meer. Het laatste stuk remt niet harder. Voordeeel van deze remmen is dat ze bij straatgebruik minder pedaaldruk nodig hebben.
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 okt 2012, 18:28

Berthil schreef:Kijk ook eens naar Tarox bij sponsor Beek, importeur van Tarox voor Nederland. Die van mij hebben al vele Ringkilometers achter de rug maar zien er nog als nieuw uit want ze zijn niet gelakt maar van geanodiseerd aluminium.
Was ik alweer vergeten! Bedankt voor de herinnering! Eens kijken of ze wat lekkers hebben voor onder 16". Heb net vernomene dat er ook een AP kit 304x24 is voor onder 16", weet je toevallig van horen zeggen hoe deze zich tegen de tarox kits verhouden?

Bedankt,

Yehann
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 okt 2012, 18:34

Volgens mij past de Tarox B32 zelfs onder 16 inch maar even navragen bij Beek.
Ik heb helaas geen ervaringen met AP.
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

10 okt 2012, 18:38

Berthil schreef:Volgens mij past de Tarox B32 zelfs onder 16 inch maar even navragen bij Beek.
Ik heb helaas geen ervaringen met AP.
Ok, doe ik morgen! Echt fijn hoeveel nuttige tips men hier krijgt als men een vraag stelt. Echt hartelijk dank aan allen die helpen, wordt heel erg gewardeerd!

Yehann
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

12 okt 2012, 21:46

Ik heb zelf op mijn vorige auto (geen MINI) een BBK van AP Racing gehad. Was hier zeer tevreden over: extreem lichte klauwen, goed remgevoel, geen fading. De AP kit met 304mm schijven lijkt me echter niet vergelijkbaar. Deze kost ook relatief weinig i.v.t. de gebruikelijke sets van AP (meestal > 2000 euro). Bij Beek staat er sinds kort ook een ander setje van AP op de site, met 315mm schijven. Misschien is die ook het overwegen waard?
GP1331
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

13 okt 2012, 00:18

Brightness schreef:Ik heb zelf op mijn vorige auto (geen MINI) een BBK van AP Racing gehad. Was hier zeer tevreden over: extreem lichte klauwen, goed remgevoel, geen fading. De AP kit met 304mm schijven lijkt me echter niet vergelijkbaar. Deze kost ook relatief weinig i.v.t. de gebruikelijke sets van AP (meestal > 2000 euro). Bij Beek staat er sinds kort ook een ander setje van AP op de site, met 315mm schijven. Misschien is die ook het overwegen waard?
Ja, ik zou ze zeker overwegen, maar was plan de 16" OZ's van Tom te kopen, en 16" neemt max 304 :( maar zou dit zo'n verschil zijn met de 315 of 322? De 16" velgen zouden ideaal zijn voor semi's op te leggen. Dan kan ik ze krijgen aan ruwweg de prijs die ik nu zou betalen voor gewone banden op de 18" gp's...

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”