met schroefset kun je max verlagen en met veren 3 cm dus het is maar net hoe laag je wilt gaan en wat je budget is.
Verlagen MINI Cooper (S) R53
- speedy
- NMC Legend

Bericht
je kunt de mini wel 5/6 cm verlagen
225 is een flut* maat op een mini maar natuurlijk speelt de et waarde en j waarde van de velg ook een rol
met schroefset kun je max verlagen en met veren 3 cm dus het is maar net hoe laag je wilt gaan en wat je budget is.
- sanderw
- One wheel wonder

Bericht
Hi speedy,
Het klinkt heel rijkelijk maar geld speelt geen rol. Ik wil het dit keer goed en geen gezeur achteraf.
Ben echt 3 maanden bezig geweest met velgen die aanlopen. En je hebt gelijk 225 is een flut
maat.
Ik had me ook hier moeten laten adviseren
Ik neem aan dat als ga verlagen de verenig ook stugger word ?
Ik wil ook wel aardig diep gaan met verlagen, maar zonder aanlopen !
Is er ook nog een bepaald merk wat echt een must is ?
En kan het zo zijn dat mijn huidige vering slap is geworden ?
Hier nog een foto van de zijkant....

Het klinkt heel rijkelijk maar geld speelt geen rol. Ik wil het dit keer goed en geen gezeur achteraf.
Ben echt 3 maanden bezig geweest met velgen die aanlopen. En je hebt gelijk 225 is een flut
Ik had me ook hier moeten laten adviseren
Ik neem aan dat als ga verlagen de verenig ook stugger word ?
Ik wil ook wel aardig diep gaan met verlagen, maar zonder aanlopen !
Is er ook nog een bepaald merk wat echt een must is ?
En kan het zo zijn dat mijn huidige vering slap is geworden ?
Hier nog een foto van de zijkant....

Laatst gewijzigd door sanderw op 14 sep 2012, 01:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter
- Volledig MINI minded!

Bericht
Je moet even een foto langs de zijkant maken. Dan kunnen we beter zien hoe ver de wielen "uitsteken".
Als ze inderdaad recht onder de schermrand staan aan de voorkant dan zou ik een schroefset met camberverstelling nemen zodat de wielen iets naar binnen vallen. Daar kan je wel veel baat bij hebben ivm het aanlopen.
Als ze inderdaad recht onder de schermrand staan aan de voorkant dan zou ik een schroefset met camberverstelling nemen zodat de wielen iets naar binnen vallen. Daar kan je wel veel baat bij hebben ivm het aanlopen.
- mushrop
- Volledig MINI minded!

Bericht
En doe even de spec's van de wielen. ET & J-waardes, dan kunnen we al veel beter helpen. Heb zelf even geen zin en tijd om de spec's op te zoeken.
Als je echt laag wilt zou ik idd zorgen dat je een schroefset neemt met camberplaten en aan de achterzijde een setje camberlinks zodat je alles mooi kan afstellen...
KW, Cobra, Eibach...allemaal goed
Als je echt laag wilt zou ik idd zorgen dat je een schroefset neemt met camberplaten en aan de achterzijde een setje camberlinks zodat je alles mooi kan afstellen...
KW, Cobra, Eibach...allemaal goed
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- sanderw
- One wheel wonder

Bericht
foto van zijkant
Ben ik weer !
alvast bedankt voor reacties.....
voorkant/zijkant

voorkant van boven

achterkant/zijkant

tussenruimte/achterwiel

Zols jullie zien steken ze errug uit,...is er nog hoop ?
Et & J waardes krijgen jullie nog van me !
GR Sander
voorkant/zijkant

voorkant van boven

achterkant/zijkant

tussenruimte/achterwiel

Zols jullie zien steken ze errug uit,...is er nog hoop ?
GR Sander
- Raymond
- Volledig MINI minded!

Bericht
Achter lijkt me prma, wel zal je deze naar binnen moeten zetten. Dit kan door je camber aan te passen.
Camberlinks is wellicht geen verkeerde aanschaf.
Voor is zonder spacers? Dit ga je niet meer fixen..
Zou wel naar een andere zaak gaan..
1/3 e deel teruggegeven op velgen die je bij hem gekocht hebt? Fijne handel dan..
Als je dit verkoopt, plaatst, zie hij toch meteen zien dat dit niet de juiste velg is voor je auto?
Op basis van de specs moet die verkoper toch weten dat dit niet gaat werken...
Ben niet zo heel erg thuis in deze wereld, maar dit wordt 'm niet.
Re: foto van zijkant
Je was al goed voorbereid qua foto's..sanderw schreef:Ben ik weer !
voorkant/zijkant
voorkant van boven
achterkant/zijkant
tussenruimte/achterwiel
Zols jullie zien steken ze errug uit,...is er nog hoop ?![]()
GR Sander
Achter lijkt me prma, wel zal je deze naar binnen moeten zetten. Dit kan door je camber aan te passen.
Camberlinks is wellicht geen verkeerde aanschaf.
Voor is zonder spacers? Dit ga je niet meer fixen..
Zou wel naar een andere zaak gaan..
1/3 e deel teruggegeven op velgen die je bij hem gekocht hebt? Fijne handel dan..
Als je dit verkoopt, plaatst, zie hij toch meteen zien dat dit niet de juiste velg is voor je auto?
Op basis van de specs moet die verkoper toch weten dat dit niet gaat werken...
Ben niet zo heel erg thuis in deze wereld, maar dit wordt 'm niet.
- speedy
- NMC Legend

Bericht
ja gaat best lukken.
camber achter krijgt die door verlagen dus dan vallen de wielen echt wel binnen de wielkasten en aan de voorzijde zul je camber moeten verstellen om ze binnen de wielkasten te houden dus betekent dat je een schroefset met camberplaten nodig hebt want aan de voorkant heb je ook nog een 5mm spacer nodig als je een schroefset plaatst.
camber achter krijgt die door verlagen dus dan vallen de wielen echt wel binnen de wielkasten en aan de voorzijde zul je camber moeten verstellen om ze binnen de wielkasten te houden dus betekent dat je een schroefset met camberplaten nodig hebt want aan de voorkant heb je ook nog een 5mm spacer nodig als je een schroefset plaatst.
- Dennisvdh
- Bijna verslaafd

- Contacteer:
Bericht
Ben wel benieuwd wat al die aanpassingen voor gevolgen hebben t.o.v. het stuurgedrag en wegligging..
Het schrapen hoor je volgens mij in een R50 ook eerder dan in een R56, daar is de vorm van de bekleding toch anders?
Het schrapen hoor je volgens mij in een R50 ook eerder dan in een R56, daar is de vorm van de bekleding toch anders?
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
Muurstickers en muurteksten
- mushrop
- Volledig MINI minded!

Bericht
Ik had 17x8J en et30 op de blauwe, dus de de breedte en et zijn niet het probleem. Het zal wrs wel wat krapper worden doordat je 18" hebt tov van mijn 17", maar ook weer niet dramatisch.
Ik had camberplaten voor en achter had ik het camber juist wat minder extreem gezet. Daardoor liep het wel aan, maar met een beetje hohger draaien was dat op te lossen. Ik heb persoonlijk niet zo'n probleem met aanlopen, maar dat kan in jou geval anders zijn natuurlijk...
Mijn R53 met 17x8 et30 en 215/40 Yokohama Parada Spec2

Ik had camberplaten voor en achter had ik het camber juist wat minder extreem gezet. Daardoor liep het wel aan, maar met een beetje hohger draaien was dat op te lossen. Ik heb persoonlijk niet zo'n probleem met aanlopen, maar dat kan in jou geval anders zijn natuurlijk...
Mijn R53 met 17x8 et30 en 215/40 Yokohama Parada Spec2

MINI Dubman '07 PureSilver

- Peter
- Volledig MINI minded!

Bericht
Die was ook gaaf hè Rob!
Misschien heb je wel geen spacers nodig met de schroefset aangezien de velgen al behoorlijk breed buiten de auto vallen.
Maar zoals gezegd; waarschijnlijk ga je het wel redden met een schroefset met camberverstelling voor.
Misschien heb je wel geen spacers nodig met de schroefset aangezien de velgen al behoorlijk breed buiten de auto vallen.
Maar zoals gezegd; waarschijnlijk ga je het wel redden met een schroefset met camberverstelling voor.
- sanderw
- One wheel wonder

Bericht
waar ?
Dag allen,
sowieso bedankt voor de reacties,...
uit alle opmerkingen en suggesties, word het een schroefset met cambers.....
Het is alleen mij nog de vraag waar of wie kan regelen voor mij.
Woonplaats in de buurt van Alkmaar e.o., we gaan natuurlijk niet terug daar waar ik die velgen vandaan heb
ff wat kijk plezier tussendoor,.....
Enne als mijn avatar moet worden geactiveerd, is dat toch gewoon een kwestie van Berthill een mailtje sturen ?
Gr Sander
sowieso bedankt voor de reacties,...
uit alle opmerkingen en suggesties, word het een schroefset met cambers.....
Het is alleen mij nog de vraag waar of wie kan regelen voor mij.
Woonplaats in de buurt van Alkmaar e.o., we gaan natuurlijk niet terug daar waar ik die velgen vandaan heb
ff wat kijk plezier tussendoor,.....
Enne als mijn avatar moet worden geactiveerd, is dat toch gewoon een kwestie van Berthill een mailtje sturen ?
Gr Sander
Onze sponsors