Motor hapert, geen vermogen...

De 2e generatie vanaf 2006
Peerslayer
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Motor hapert, geen vermogen...

23 aug 2012, 12:10

Wie weet toevallig het antwoord....

Gisteren reed ik rustig 120 km/u met de cruise control aan en ineens gaat de auto stotteren en levert geen vermogen meer... Ik kon nog rustig verder rijden, maar bleef stotteren. Gelijk maar doorgereden naar de Mini dealer in Naarden en daar de sleutel uitgelezen. Daar was niets op te zien! Aangesloten op de computer en ook daar niets te zien...

Inmiddels is de turbo nagekeken en nog iets, maar dat is het ook niet. Bij de dealer inmiddels 700 euro lichter en nog is het probleem niet gevonden!! Voorlopig staat de auto daar nog wel.

Persoonlijk dacht ik dat het de roetfilter was, aangezien dat bij veel merken een groot probleem is. Maar volgens de dealer is dat niet het probleem.

Weet iemand mss wat het probleem kan zijn?? Betreft een Cooper D uit 2008!

Alvast bedankt!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 aug 2012, 12:46

lijkt op een brandstofprobleem. Mss de hogedrukpomp van het common railsysteem?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
mailer
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 aug 2012, 16:04

Ik denk dat je EGR klep niet goed werkt. Probleem wat bij veel diesels voorkomt als ze 3 jaar of ouder worden.

De EGR klep regelt dat een deel van je uitlaatgas weer terug wordt geleid de motor in. Deze "vieze" lucht wordt samen met schone lucht weer verbrand en zorgt voor minder roet uitstoot.

Leuk idee maar naar een aantal jaar is die klep zo smerig dat die vaak niet goed meer open of dicht gaat met gevolg van verlies van motorvermogen.

Ik heb dit een aantal jaar geleden met mijn toenmalige avensis 2x gehad en laatst met mijn passat.

Vaak kunnen ze de klep schoonmaken en dan werkt ie weer. Ik lees op het VW passat forum dat veel mensen deze klep eruit halen en de gaten afsluiten met plaatjes zodat de auto alleen nog maar op schone lucht loopt.

Zo heel verhaal misschien helpt het.
Peerslayer
Nieuw Lid
Nieuw Lid

29 aug 2012, 13:40

Nou... Gisteren de mini maar opgehaald bij de dealer, want was nog steeds niet gemaakt! Rekening betaald en met een nog steeds stotterde, afslaande auto terug gereden naar mijn werk. Daar de ANWB gebeld en die kwam na 10 minuten er al achter dat het idd de EGR-klep is!!! Inmiddels staat de auto bij een andere garage en die geeft ook aan dat het de EGR klep is en wordt op dit moment vervangen. Kosten 500 euro...

Ik vind het toch wel vreemd dat een erkende BMW/Mini dealer niet achter het probleem kon komen en alleen maar centen uit mijn zak weet te porren! Ik zal ook niet zeggen dat het gaat om dealer AD SMELT in Naarden :roll: ... Wat een prutsers daar!

Heeft iemand een idee of het zin heeft om daar tegen in te gaan?? De onderzoekskosten bleven staan op 700 euro. Ben zo stom geweest om het te betalen...

Ben wel blij dat ik de mini morgen weer terug heb en weer fijn kan sturen!

Thanx :D
speedy
NMC Legend
NMC Legend

29 aug 2012, 13:43

Pff had zeker geen 700 euro onderzoekskosten betaald !!
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 aug 2012, 13:44

Vind het een beetje raar dat zij het niet kunnen vinden.. ik zou als het dadelijk dus opgelost is toch wel even terug gaan naar de dealer en vragen waarom zij dit probleem niet konden vinden..
Maar ben bang dat je dr geen stuive van terug gaat zien.. het probleem melden bij MINI-Nederland schijnt ook niet echt te helpen als ik het hier allemaal zo lees.. ..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
speedy
NMC Legend
NMC Legend

29 aug 2012, 13:48

Nee idd iets melden bij Mini Nederland heeft helemaal geen zin en je word gewoon weer naar de dealer verwezen :s
Snap dat je iets moet betalen want ze zijn tenslotte met je auto bezig geweest maar ik vind 700 euro (6,5 uur) wel heel erg veel.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

29 aug 2012, 15:09

Als ik die rekening had gekregen dan had ik gedacht dat ik in de maling werd genomen :D en als ik dan door had dat het geen geintje was dan had ik letterlijk :faint :wat:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2012, 15:33

Misschien kan Shag hier iets zinnigs over zeggen?
Peerslayer
Nieuw Lid
Nieuw Lid

29 aug 2012, 15:38

Zojuist gesproken met de dealer en krijg 50% terug! De fout werd erkent en het bleek te liggen aan een monteur in opleiding... De dealer heeft zijn excuses aangeboden en laat het hierbij ook rusten :) ...

Pfff dit is weer een ervaring voor mij geweest! Hopelijk overkomt het jullie niet in de toekomst :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

29 aug 2012, 15:40

Vind 350 nog te veel :lol: maar goed je wagen rijd weer :wink:
Peerslayer
Nieuw Lid
Nieuw Lid

29 aug 2012, 15:41

Is idd nog teveel, maar beter iets dan niets :wink:...

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”