Ja ik weet dat het het verkeerde merk is voor hier,
maar ik dacht ooit een keer gelezen te hebben dat er
hier op de MINI club ook mensen zijn met een Discovery 3 of Rangerover Sport
Het probeem is namelijk dat je de navagatie niet tijdens het rijden kan bedienen,
nu is er daarvoor een update voor beschikbaar bij de dealer waarmee het wel mogelijk is.
Dit kost echter € 250,00 en dat wil ik er nou net niet voor uitgeven.
Heeft iemand een ander idee?
(De dealer beweerd dat ze een paar uur mee bezig zijn met het vrij zetten van de navigatie,
volgens mij is het gewoon een cd erin er eruit)
Landrover Discovery 3
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
- erik-de-perik
- Mod virus alert!
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja klopt een Range Rover Sport TDV6 HSE. Echt een waardeloos navigatiesysteem inderdaad. Je moet gewoon helemaal stil staan om iets in de kunnen voeren, tenzij je naar huis gaat en op het "thuis" knopje duwd, dan doet hij het wel.
Die software zal vast wel te krijgen zijn ergens. Zal eens vragen aan de dealer hoe dat allemaal zit.
@Arjan:
Die foto is echt erg! En dat was gewoon een stukkie bos bij ons in de buurt met 1 klein miezerig plasje water op het pad! Okeej wel 1200 keer doorheen gereden, maar dan nog! Zo vuil heb ik de Range Rover nog niet gekregen.
@marcelclemens:
Dit is het topic wat jij zocht. Link: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=3210
Die software zal vast wel te krijgen zijn ergens. Zal eens vragen aan de dealer hoe dat allemaal zit.
@Arjan:
Die foto is echt erg! En dat was gewoon een stukkie bos bij ons in de buurt met 1 klein miezerig plasje water op het pad! Okeej wel 1200 keer doorheen gereden, maar dan nog! Zo vuil heb ik de Range Rover nog niet gekregen.
@marcelclemens:
Dit is het topic wat jij zocht. Link: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=3210

- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
Ok, dus ik ben niet de enigste die het vervelend vind.....
Lijkt me toch sterk dat nieuwe software installeren een paar uur duurt?
Volgens mij is het bij het MINI navigatiesysteem alleen de cd erin en de rest gaat vanzelf.
Lijkt me toch sterk dat nieuwe software installeren een paar uur duurt?
Volgens mij is het bij het MINI navigatiesysteem alleen de cd erin en de rest gaat vanzelf.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Nee, je bent zeker niet de enige, ik leef ook erg met je mee!
Ik zou niet weten wat ze allemaal moeten doen daarvoor. Kan me voorstellen dat de interne computer eruit gesloopt moet worden en aangesloten op een laptoppie, software erop en klaar.
Als dat net zo lang duurt als een beetje olie bijvullen dan kan ik me voorstellen dat 200 euro naar de monteurs gaat en de andere 50 voor de software.
Ik vind overigens de onderhoudsbeurten ook belachelijk duur!

Ik zou niet weten wat ze allemaal moeten doen daarvoor. Kan me voorstellen dat de interne computer eruit gesloopt moet worden en aangesloten op een laptoppie, software erop en klaar.
Als dat net zo lang duurt als een beetje olie bijvullen dan kan ik me voorstellen dat 200 euro naar de monteurs gaat en de andere 50 voor de software.
Ik vind overigens de onderhoudsbeurten ook belachelijk duur!

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Bij Mercedes is ook zo dat de auto stil moet staan, als je het adres invoert in de navigatie. Ik weet niet hoe dat met het "thuis" functie zit. Zal ik binnenkort eens proberen.
- smartie
- Bijna verslaafd
Bericht
Drama inderdaad........bij onze lexus net zo.
Wil je nieuwe route kiezen onderweg op de snelweg, moet je eerst een parkeerplaats opzoeken, stilstaan om iets te kunnen doen. Na paar keer wordt je daar inderdaad behoorlijk ziek van
Voor de veiligheid zeggen ze dan.........pure frustratie
Wil je nieuwe route kiezen onderweg op de snelweg, moet je eerst een parkeerplaats opzoeken, stilstaan om iets te kunnen doen. Na paar keer wordt je daar inderdaad behoorlijk ziek van

Voor de veiligheid zeggen ze dan.........pure frustratie
Regards
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Lekker dat ze bij BMW en MINI niet zo moeilijk doen. Voordeel van een TomTom is dan ook dat altijd alles kan! 

- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het enige dat wel kan bij mercedes is dat je vooraf ingestelde routes kan selecteren, deze pakt ie wel, verder gewoon stil staan 

- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
"Dealer? Kunt u voor mij de navigatie in de TomTom stand zetten?"
"Tuurlijk meneer ogenblikje"................... Verkoper strompelt naar achter tussen de tractoren door in de immens grote verkoophal............ Laatje open laatje dicht, ander laatje open laatje dicht........... Door de intercom: "Harry? Waar heb jij die CD gelaten?" Zwierig komt Harry naar achter op zijn skeelers
"Hier ligt ie!" (onder een bureaumat).
We vangen de terugweg aan naar de Range Rover....................... CD van Jan Smit uit de radio (met MP3 speler) CD erin met het programma voor de navigatie. "Hij doet ut nie"
Kunt u een afspraak maken met de service afdeling? (garage in de volksmond)
Vrolijk gaat u op pad met de Range Rover naar de service afdeling aan de andere kant van het industrie terrein.
"Waar is nou die CD?" Vraagt de monteur. "Oh, dat weet ik" zegt u, "die is in de showroom...................
Affijn halverwege dit verhaal waren de € 250,- eurootjes allang op aan uurloon.
Geintje
Re: Landrover Discovery 3
Stel je voor:marcelclemens schreef:(De dealer beweerd dat ze een paar uur mee bezig zijn met het vrij zetten van de navigatie,
volgens mij is het gewoon een cd erin er eruit)
"Dealer? Kunt u voor mij de navigatie in de TomTom stand zetten?"
"Tuurlijk meneer ogenblikje"................... Verkoper strompelt naar achter tussen de tractoren door in de immens grote verkoophal............ Laatje open laatje dicht, ander laatje open laatje dicht........... Door de intercom: "Harry? Waar heb jij die CD gelaten?" Zwierig komt Harry naar achter op zijn skeelers

"Hier ligt ie!" (onder een bureaumat).
We vangen de terugweg aan naar de Range Rover....................... CD van Jan Smit uit de radio (met MP3 speler) CD erin met het programma voor de navigatie. "Hij doet ut nie"
Kunt u een afspraak maken met de service afdeling? (garage in de volksmond)
Vrolijk gaat u op pad met de Range Rover naar de service afdeling aan de andere kant van het industrie terrein.
"Waar is nou die CD?" Vraagt de monteur. "Oh, dat weet ik" zegt u, "die is in de showroom...................
Affijn halverwege dit verhaal waren de € 250,- eurootjes allang op aan uurloon.
Geintje
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
hahahaha, ik zie het gewoon helemaal voor me!
Bij ons zijn ze ongeveer een half uurtje bezig geweest met het omzetten naar het Nederlands.
Rond 2004 deden de de navigaties het niet onder het rijden. Dordat ze het niet deden onder het rijden waren ze (net als een cruise control bijvoorbeeld) vrijgesteld van BPM. Tegenwoordig zijn navigatiesystemen niet meer vrijgesteld van BPM en dus kunnen ze ook bij de meest auto's weer bediend worden onder het rijden.
Bij Nissan kon je gewoon een updat doen met een andere programma CD en dan deed ie het gewoon weer onder het rijden.
Bij ons zijn ze ongeveer een half uurtje bezig geweest met het omzetten naar het Nederlands.
Rond 2004 deden de de navigaties het niet onder het rijden. Dordat ze het niet deden onder het rijden waren ze (net als een cruise control bijvoorbeeld) vrijgesteld van BPM. Tegenwoordig zijn navigatiesystemen niet meer vrijgesteld van BPM en dus kunnen ze ook bij de meest auto's weer bediend worden onder het rijden.
Bij Nissan kon je gewoon een updat doen met een andere programma CD en dan deed ie het gewoon weer onder het rijden.
- Helenk
- Be Mini
Bericht
nav LR3
Bij nieuwe LR d3 doet het premium model het gewoon weer onder het rijden. Denken over inruil aangezien ze heel veel bieden momenteel voor onze. (speciaal voor brabanders kenteken is **-PS-VJ, dus interesse?)
Ik zal de tuning eerst wel missen, en zeker niet zolang wachten met laten "chippen".
Ik zal de tuning eerst wel missen, en zeker niet zolang wachten met laten "chippen".
groet Henk
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Onze sponsors