Auto huren op Nürburgring

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Aantje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

03 jul 2012, 16:37

Batje schreef:Nog makkelijker, koop een ouwe 3 serie e36 ofzo. Kost geen knoop en je hebt net zo veel plezier. En als er een krasje of iets op komt. Who give's a crap. Aftrap hokken genoeg te vinden. Misschien een idee??
Zeker waar, maar alleen Unive verzekerd op de ring volgens mij. Je wil wel all risk verzekerd zijn als je hoort wat het allemaal kost.

Stel je doet een rondje, slaat over de kop, neemt 20 meter vangrail mee waardoor de ring langer dan een uur dicht moet, zit je zo aan een paar duizend euro onkosten die je dient te betalen :roll:
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 jul 2012, 16:39

Ik denk dat op zo'n moment de kosten dan wel een van je minste zorgen zullen zijn ;)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

03 jul 2012, 18:42

Batje schreef:Nog makkelijker, koop een ouwe 3 serie e36 ofzo. Kost geen knoop en je hebt net zo veel plezier. En als er een krasje of iets op komt. Who give's a crap. Aftrap hokken genoeg te vinden. Misschien een idee??
Ja goed idee, laten we allemaal met oude hokken gaan crossen op de Ring en lekker koelvloeistof gaan lekken.
Interesseert ons die anderen wat, als wij maar lekker goedkoop kunnen scheuren.

Afgelopen zaterdag, uitgegleden over koelvloeistof

Van..

Afbeelding

naar...

Afbeelding

Die dag, dezelfde fotograaf.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Berthil op 04 jul 2012, 00:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Batje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2012, 18:56

Neeen zo bedoel ik het niet. Want alles moet wel gewoon fatsoenlijk zijn.
Maar hier in de buurt, Volkel, zit Paul Vlasblom. Die verkoopt oude 325i-tjes die gewoon APK hebben en fatsoenlijk zijn. Dus een beetje budget race auto zeg maar. Maar zonder andere mensen in gevaar te brengen. Want idd, bovenstaande is niet de bedoeling. Bestuurder mag van mij een nekschot krijgen in de berm.
Afbeelding

Waarom? Omdat het kan, daarom
Marcel Always Open
Cabrio-King

03 jul 2012, 23:01

Marcel Always Open schreef:Overigens, ik was zaterdag nog (als toeschouwer/fotograaf) op de Ring en zag nu ook een MINI rental. Thuis kan ik opzoeken welke firma dat was. Ik weet (via facebook) dat Stefan740 ook al interesse had in die firma :lol:
Afbeelding
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2012, 00:06

Vergis je er niet in wat het kost om een auto speciaal voor trackdays te hebben. Zelfs als je een "simpele" e30 325i neemt. Denk alleen al aan je banden en remmen, laat staan het extra onderhoud wat zo'n oudere auto nodig zal hebben na een paar keer flink op z'n flikker gekregen te hebben op de Ring. In theorie klinkt het allemaal mooi, maar helaas is de werkelijkheid anders. Die verhuurbedrijven doen niet voor niks zulke goede zaken.

Dat wat Charley overkomen is, is diep- dieptriest, maar zoals in het artikel vermeld wordt; niemand hield een pistool tegen z'n hoofd. Zeker als motorrijder ken je de gevaren van het motorrijden, laat staan het rijden op de Ring. Maar het blijft hoe dan ook bijzonder triest...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

04 jul 2012, 08:02

Heel triest ja :shock: snap trouwens nog steeds niet waarom motoren op dat circuit worden toegelaten want op een motor ben je zo kwetsbaar en zeker op de ring.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

04 jul 2012, 08:27

Als ik het circuit op ga dan gewoon met een voor het circuit geschikte rental en dat kost wat meer als een oud hok maar de auto die je huurt heeft wel een top wegligging en is speciaal aangepast voor op het circuit dus is wel wat leuker sturen.

Terug naar “Kletshoek”