Auto huren op Nürburgring

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Auto huren op Nürburgring

03 jul 2012, 09:34

Hey members,

ik en Smartie zijn misschien van plan om een auto te huren voor op de ring (incl. benzine,laptickets, 12 ronden)
maar zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden ? eigen risico is erg veel (8000 euro voor de clio cup)
maar valt een beetje stoeprandschade door de curbstones ook gelijk onder eigen risico geld ?
als ik op de ring ben zie ik veel rentals maar heb nog nooit gehoord dat iemand hier een auto huurt voor de ring ...
waarom niet?
ik vind het erg zonde om mijn auto af te trappen en als ik met mijn eigen auto de vangrail in knal ben ik meer kwijt als 8000 euro dus lijkt mij super om een allebij 6 rondes te rijden 8)
hebben er mensen ervaring met huren of andere tips en trics dan hoor ik het graag :D
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2012, 09:40

Nooit gehuurd daar, je ziet er bijvoorbeeld ook veel Swifts rijden.

Maar waarom je eigen auto "aftrappen"? De auto is gemaakt voor goed gebruik, en een paar ronden op de ring is echt je auto niet "aftrappen".
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jul 2012, 09:44

ik had de laatste keer een ongelukje wat ging iets te hard door de bocht en dat soort dingen vind ik gewoon heel erg zonde ....
En geloof mij,ik gebruik hem echt wel max hoor :wink: Maar op de ring zit een ongelukje of paar velgen kapot rijden in een klein hoekje.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jul 2012, 09:47

Hebben het over 12 rondes en niet 1/2 rondjes :wink:
Dan heeft de auto echt wat te lijden op de ring hoor.
Wilcoos
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2012, 09:54

Zit er zelf aan te denken om als het zover is, een andere set velgen te gaan gebruiken, met bijvoorbeeld semi slicks. Twijfel dus nu een beetje of ik winterbanden om de R112 ga leggen of iets anders.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2012, 10:24

De reden waarom ik er nooit eentje huur, is omdat ikzelf al een auto heb die de Ring op kan. Ik snap je overweging echter wel volledig.

Ik denk dat je met je vragen over wat er onder de schade valt beter navraag kan doen bij het verhuurbedrijf. Als het goed is staat krijg je zwart op wit wat wel en wat niet onder schade wordt verstaan.

Ik zou m'n geld ook liever in een setje velgen met semi slicks stoppen, zij het niet dat ik inmiddels in de gaten heb dat de dagen dat ik echt tijd heb om naar de Ring te gaan nogal beperkt zijn... :lol:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jul 2012, 10:29

Hey iemand die het snapt :mrgreen:
Denk dat iedereen mij snapt als ze mijn auto in het echt hebben gezien want is echt geen circuit bak :p
Elke kras of iets betekent compleet spuiten of vervangen dus dat kan aardig in de papieren lopen en een hoop frustratie dus gewoon lekker huren of kijken langs de zijlijn :D ja en noem mij maar een pussy :lol:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2012, 10:31

Met semi's eronder ga je de auto wel sneller "aftrappen" hoor. Dan gaat de belasting op wielophanging, remmen e.d. hard omhoog!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2012, 10:31

Wat heb jij er mee te maken wat een ander ervan vind. Jou auto, jou beslissing.

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jul 2012, 10:32

peter schreef:Met semi's eronder ga je de auto wel sneller "aftrappen" hoor. Dan gaat de belasting op wielophanging, remmen e.d. hard omhoog!
Dus de rental moet semi slicks hebben :mrgreen:
S-67
Be Mini
Be Mini

03 jul 2012, 11:14

Kan je niet gewoon een normale bmw 135i? ofso huren bij een rental hier in NL en daarmee richting de ring? Of heeft een bedrijf in hun contract staan dat een ringritje verboden is :D
speedy
NMC Legend
NMC Legend

03 jul 2012, 11:16

Dat denk ik wel dat het erin staat :wink:
Ook bij je verzekering staat een stuk over nurburgring in.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 jul 2012, 11:31

Mijn verzekering zegt daar niets over 8)
De moedermaatschappij echter weer wel.. maar daar heb ik niets mee te maken :P haha

Maar wel een tof idee om een auto er voor te huren. Het zijn wel beste prijzen.. maarja.. ze verwachten de auto volgensmij ook niet lang in te kunnen zetten, dus schrijven ze snel af..
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 jul 2012, 11:54

Zo eng is de ring nou ook weer niet hoor. Denk dat 300km/h op de openbare weg echt een heel stuk linker is.

Op de Ring ben je niet verzekerd, 100% zeker. Er zijn wel verzekeraars waar je je hiervoor kan verzekeren, maar dat gaat je goed geld kosten gok ik zo.

Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”