Vreemde geluiden (Diesel-, Tractor-, Ratel- geluiden)

De 2e generatie vanaf 2006
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 jun 2012, 09:07

:shock: Ik zou maar eens flink stampij gaan maken bij de dealer, belachelijk dat ze je zo met je auto laten doorrijden, schandalig gewoon!!!

Wie denken ze wel niet dat ze zijn!

In ieder geval succes met de afhandeling.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jun 2012, 10:11

Echt niet normaal, ik zou nu toch al echt enorme stampij gaan maken bij de dealer. Vind sowieso dat je erg coulant bent naar je dealer. Ik zou er heen gaan en niet meer weggaan voordat er een oplossing geboden wordt, dit is werkelijk kansloos.

Succes!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

19 jun 2012, 21:56

boris_brznjef schreef:de kleppen beginnen meer te stoten en meer herrie te maken als de auto te weinig olie heeft en daardoor droog draait.

Het onregelmatig lopen aan het begin duidt volgens mij op een benzine pomp die bijna kapot is.

Jemig, dit klinkt ook verschrikkelijk! :shock:
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

19 jun 2012, 22:34

BEDANKT voor jullie support en advies allemaal!! Dat helpt. Ook richting dealer. Nadat ik afgelopen zaterdag de filmpjes had gemaakt en hier op het forum gezet, heb ik meteen ook een ferme mail gestuurd aan de dealer (tevens met een link naar de filmpjes). Hier kort samengevat: nu mijn geduld op, moet nu dóórgepakt gaan worden en iets gebeuren, zie filmpje, motor loopt steeds slechter, stopt er bijna mee, gezien ervaringen NewMINIclub-forum en gelet op de herkenbare symptomen is de kans dat ie kapot gaat draaien groot, bij mij is de grens bereikt, accepteer ik zo niet langer, doe normaliter vreugdedansjes omdat ik Mini rijd en bedek veel met de mantel der Miniliefde, maar nu staat mij zelfs het huilen nader dan het lachen...de maat is vol! Wil vernemen met welke actie ze dit gaan oplossen! De verkoopadviseur die de Mini 7 maanden geleden aan mij verkocht heeft reageerde diezelfde zaterdagmiddag nog, binnen een uur, op mijn mail. Filmpjes gezien. Gaf mij groot gelijk. Mini klinkt verschrikkelijk. Dit kon zo niet langer. Serviceafdeling maandag weer volledig bezet. Dan hebben we contact hoe we dit definitief gaan oplossen! Die zaterdagmiddag startte ik de Mini weer...maar deze keer hield hij er helemaal mee op. Nog meer herrie als in het filmpje van de koude start: draaide steeds langzamer, bonkte steeds harder en stopte er na een tijdje definitief mee. Mini hele weekend verder noodgedwongen laten staan. Maandagochtend werd ik zoals de verkoopadviseur beloofd had, al in alle vroegte door de serviceafdeling gebeld. Hadden mail intussen ook gezien. Geschrokken. Hun voorstel: gaan voor de goedkoopste maar huns inziens ook duurzaamste oplossing: Mini brengen (en als ie niet meer start of stopt komen ze 'm ophalen), gratis leenauto voor onbep. tijd, geen tijd meer stoppen in diagnoses en dingen vervangen+kijken of het daarmee opgelost is...er is nu zoveel kapot...maar direct Mini NL vragen of ze garant staan voor vervanging van de motor. Daar heb ik mee ingestemd. Kreeg Mini wel weer gestart en heb gister naar de dealer kunnen rijden. Daar geruild tegen leenauto. Gister heeft de dealer het verzoek voor vervanging van de motor weggestuurd, met mijn mail en filmpje erbij. Vandaag belde de dealer al dat ze toestemming hebben gekregen van Mini NL om de motor te vervangen. Zonder discussie, was meteen accoord. Dat gaat nu gebeuren. Over een dikke week zou ik 'm weer moeten kunnen komen ophalen. Dealer vermoedt dat de vorige eigenaar al het distributieprobleem had, maar dat niet als zodanig heeft geconstateerd. Dat dat heeft geleid tot te hoog olieverbruik en olietekort op bep. plaatsen. Dat de motor daardoor schade heeft opgelopen (bijv. de variabele klepsmering en nog aantal denkbare dingen meer). Dat ik de klacht wél herkende, daarmee naar de dealer kwam, daarom kettingspanner is vervangen maar dat we eigenlijk te laat waren. Nml. motorschade daarmee niet opgelost, dus klachten bleven ook. Tsja.... Vlg mij weten jullie dit veel beter als ik dus hoop dat ik het goed zeg: er wordt nu een zgn. stripped motor (schrijf ik dat zo goed?) besteld, dwz alle draaiende delen gaan vervangen worden (startmotor, inspuiting etc.) Waar moet ik daarna nog voor oppassen denken jullie? De aansluitingen? Lekkende keerringen? Voorzichtig inrijden? Iets anders? Pfffff....fingers crossed. :|
Marcel Always Open
Cabrio-King

19 jun 2012, 23:12

hé Marga
Eindelijk gaat de situatie weer voorwaarts. Blij om dat te lezen (al laat je interpunctie :wink: een beetje te wensen over).

Laat ze maar lekker die motor vervangen (zal misschien niet door een nieuwe maar door een gereviseerde zijn). Laat je daar specifiek over inlichten (al is het maar ivm het verhaal bij de verkoopbaarheid van je auto over X jaar.)

Daarnaast gewoon weer rustig inrijden en zoals zoveel Gen2 rijders nu aangeleerd hebben, altijd heel veel olie erin. (regelmatig peilen en oliepeil tot bij het MAX punt houden).

Laat ze maar een lijst ophoesten met alle onderdelen die vervangen worden, en schriftelijk bevestigen dat er allemaal nieuwe, ongebruikte onderdelen inkomen.

* fingers & toes crossed * 8) 8)
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Miniboard
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2012, 00:28

Goed gedaan Blackie !!! Krijg je toch waar je alle recht op hebt!!
Wat betreft 'stripped' motor...volgens mijn 2 cents...een nieuwe motor zonder aangebouwde onderdelen zoals turbo, waterpomp e.d.
Maar hierover hebben grotere deskundigen op de forum ;-)
Audi TT 2,0 TFSI, Quattro, Proline, S-line, S-Tronic, Alcantara-leer, Dual Milltek uitlaat 2x 100 mm, 19"x 9J (orginele) RS4-velgen Titaanoptiek, Dunlops Sport Maxx GT 255/35
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 jun 2012, 09:21

Zo, eindelijk gaan ze de motor vervangen, goed om dit te lezen!!
speedy
NMC Legend
NMC Legend

20 jun 2012, 09:28

Goed nieuws !
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

20 jun 2012, 14:03

:icon_top: Ik zal zachtjesaan inrijden, regelmatig peilen en mijn oren gespitst houden!
Ik houd jullie allemaal op de hoogte. :)
@Marcel: ik ga ook achter die lijst met onderdelen aan!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2012, 15:56

Goed nieuws Marga! :icon_top:
JosCountrymanCooper
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

20 jun 2012, 20:27

Hey , dit is goed nieuws !
Hier konden ze ook niets anders mee.
Hoop dat je 'm weer snel terug krijgt, Marga.
:icon_top:
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2012, 22:03

Goed nieuws Marga!!
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

06 jul 2012, 22:13

Te druk om het meteen te melden maar met een week vertraging hier het vervolg:
Had binnen 3 dagen mijn Mini alweer terug met een nieuwe motor! Het blónk gewoon onder de motorkap. :D Heb rustig aan "ingereden". De motor klinkt super. Nu besef ik helemaal waarom ik vanaf het begin al twijfels had bij mijn overstap van de R53 naar de R56. Het voelde niet lekker. Maar dat lag aan de oude motor. Wat een verschil met nú. Nu loopt ie zo vloeiend dat het een feest is! Even fingers crossed dat het zo blijft en dat alle aansluitingen goed blijven. Geen olielekkage o.i.d. Dat gaan we volgende week controleren. Heb ik weer een afspraak bij de dealer om olie te peilen en te kijken of er geen olie gelekt is. Krijg dan ook een lijst met de onderdelen die vervangen zijn, zodat ik die bij de historie van mijn Mini kan stoppen. So far, so good and "me happy". :mrgreen:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”