Mini Clubman Soho One zonder automatische Start Stop functie

De 2e generatie vanaf 2006
Reinier van Gent
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Mini Clubman Soho One zonder automatische Start Stop functie

12 jun 2012, 19:54

Sinds vorige week in het trotse bezit van een Mini Clubman Soho one. Erg tevreden mee. Alleen moet er volgens de koopovereenkomst een automatische Start Stop functie op zitten en dit is niet het geval. Volgens de dealer gaat het om een voorraad auto en is de functie niet meer in te bouwen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groet, Reinier
S-67
Be Mini
Be Mini

12 jun 2012, 20:54

Dat is niet jou probleem dan toch als het een voorraad auto is? Als jij een auto koopt en op de overeenkomst staat wat voor opties je allemaal hebt en tevens daarvoor hebt betaald, dan moet de dealer dat ook leveren. Ik zou dit niet eisen en of zorgen dat de dealer dit regelt op de 1 of andere manier of een flinke compensatie vragen.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

12 jun 2012, 20:58

Welkom op het forum. Weet dat er ook een voorstel-topic is, wordt door veel leden wel op prijs gesteld.

Wat betreft je start/stop-vraag... ik dacht dat de nieuwere MINI's die uitrusting standaard mee krijgen. Waarop baseer je dat ie niet is ingebouwd?
De start/stop werkt trouwens pas als er aan een hele reeks voorwaarden is voldaan: Accuspanning hoog genoeg, motortemperatuur in orde, verbruik van elektriciteit niet te hoog, openen van deuren, alleen bij handgeschakelde auto's, auto moet in neutraal staan en koppeling los, niet aan het stuur draaien... En deze lijst is vast nog niet compleet. :D
Marcel Always Open
Cabrio-King

12 jun 2012, 22:37

... en niet op een helling staan.
... en bij verlies van remdruk
... buitentemperatuur boven 3 graden

Maar niet alle modellen hebben start/stop. (bron http://www.mini.nl/minimalism/product/i ... index.html )
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
S-67
Be Mini
Be Mini

12 jun 2012, 23:24

Denk dat jullie hier een punt missen. Op zijn koopovereenkomst staat start / stop dus waarschijnlijk heeft hij ook voor deze optie betaald of zelfs specifiek voor gekozen wat uiteindelijk dus niet van toepassing is.. In dat geval is beste optie dus om compensatie te vragen in vorm van geld of een setje velgen + banden ofso..

Persoonlijk schakel ik start stop zelf altijd uit.. vind het zelf maar niks bij een S motor en zelfs bij elke andere motor. Is meer een 'trucje' om uitstoot te verminderen waardoor auto's hier in dit belastinglandje wat goedkoper worden.[/list]
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2012, 00:07

Tsja. Typisch een optie die vanaf een bepaalde productiemaand standaard is geworden om de CO2 uitstoot te drukken.

Het voordeel van een voorraadauto is dat je snel kan rijden of misschien wel een betere korting hebt gekregen. Verder ervaart 95% van de rijders het als een irritante optie.

Gevalletje jammer maar helaas. Als je de MINI zakelijk hebt en hij valt door het gebrek aan de optie in een andere bijtellingscategorie dan zou ik er wel een heel punt van maken. Zeker als je specifiek daar naar gevraagd hebt.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 jun 2012, 00:13

Weet je zeker dat het er bij jou niet op zit? Als het goed is hebben alle MINI's vanaf modeljaar 2008 Auto Start-Stop en dat zou betekenen dat elke Clubman het zou moeten hebben.
Afbeelding
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

13 jun 2012, 11:56

Ik zou er geen punt van maken. Het is inderdaad een irritante optie die ik altijd meteen uit zet voordat ik ga rijden. Bij elk stoplicht de motor uit en weer starten vind ik niks.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Reinier van Gent
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

13 jun 2012, 20:13

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ga me zeker nog voorstellen. Alleen nog mooi weer afwachten voor een paar goede foto's.

Ik kwam er achter dat de optie niet aanwezig is omdat voor de schakelpook het knopje ontbreekt om het start-stop systeem uit te zetten.
Reinier van Gent
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

15 jun 2012, 13:19

De dealer gaat een nieuwe Soho bestellen met start-stop systeem bestellen ! Gelijk nog een aantal opties besteld die op de voorraad auto niet zaten. Service !
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 jun 2012, 15:13

Ik vind het nogal een rigoureuze stap van de dealer.... Wel SUPER klantgericht!

Over welke dealer hebben we het?
Reinier van Gent
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

17 jun 2012, 13:04

Inderdaad SUPER.

Mini Alkmaar.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”