Achteraf inbouw van OEM xenon

De 2e generatie vanaf 2006
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

16 mei 2012, 23:08

Thegreenery schreef:Niemand??? :(
Thegreenery schreef:Is het iemand al gelukt om de originele OEM xenon koplampen achteraf te monteren?
Zo ja, wat moet er allemaal veranderd worden of is het plug & play?
Wil ze graag zonder sproeiers en hoogte regeling installeren. Eventueel bij de apk de originele terug plaatsen.
Ik ga mij er dit weekend aan wagen mits mijn Pilot xenonset op tijd binnen is....

Nog wel wat vragen,
- weet iemand hoe het grote licht functioneert bij xenon?
- is er ergens info te vinden mbt bedrading dwz wat zit waar op geschakeld?

Knipperlicht werkt in ieder geval van de originele set...
Thegreenery
Enthousiast
Enthousiast

20 mei 2012, 17:14

minikia schreef:
Thegreenery schreef:Niemand??? :(
Thegreenery schreef:Is het iemand al gelukt om de originele OEM xenon koplampen achteraf te monteren?
Zo ja, wat moet er allemaal veranderd worden of is het plug & play?
Wil ze graag zonder sproeiers en hoogte regeling installeren. Eventueel bij de apk de originele terug plaatsen.
Ik ga mij er dit weekend aan wagen mits mijn Pilot xenonset op tijd binnen is....

Nog wel wat vragen,
- weet iemand hoe het grote licht functioneert bij xenon?
- is er ergens info te vinden mbt bedrading dwz wat zit waar op geschakeld?

Knipperlicht werkt in ieder geval van de originele set...
Hoi Mini Kia.

Het groot licht bij Xenon functioneert dmv een klepje dat midden tussen de lens en de lamp staat.
Wanneer je groot licht selecteert klapt het klepje weg en wordt de hele lens gebruikt ipv de helft.
Dit klepje wordt door een elektromagneet bedient.

Succes, Erik
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

20 mei 2012, 21:42

Thegreenery schreef:
Hoi Mini Kia.

Het groot licht bij Xenon functioneert dmv een klepje dat midden tussen de lens en de lamp staat.
Wanneer je groot licht selecteert klapt het klepje weg en wordt de hele lens gebruikt ipv de helft.
Dit klepje wordt door een elektromagneet bedient.

Succes, Erik
Thanks Erik, ik was er idd proefondervindelijk achter gekomen. Groot licht ook functionerend gekregen even wat kabels aanpassen in de koplamp zelf was gelukkig niet zo lastig. Ik kan alleen nergens een schema vinden hoe de bedrading loopt van halo en xenon in de koplamp. dus moet nu zelf gaan uitzoeken hoe draadjeslopen... Probeer nu alleen nog de hoogteverstelling werkend te krijgen met het wieltje van binnen. Ik denk dat dat niet gaat lukken maar is niet zo erg... Mini wordt alleen gebruikt als 2e auto en zal nooit wat vervoeren dus die hoogteverstelling geloof ik wel.
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

23 mei 2012, 10:41

Ik heb 2 koplampen gesloopt... mijn halogeen en een testxenon en ik weet nu hoe de draadjes horen te lopen.... Als het goed gaat zitten vanmiddag de xenon's erin en werkt alles naar behoren, hoop ik.... :P
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mei 2012, 11:28

Wat ga je nu precies doen? Een hid set in een originele xenonlampunit plaatsen?
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

23 mei 2012, 12:35

yep.... Ik zet een pilot xenon set 5000k in de originele xenon units... Ik vind het geen gezicht xenon in een halogeen armatuur... Moet ik wel wat draadjes aanpassen in de xenonunit maar dat is niet zo'n ramp... Het zijn er maar 2. Voordeel is dat er een canbus-systeem bijzit dus bc denkt dat je gewoon halogeen aanhebt. Ik maak geen gebruik van de ds1 aansluiting maar heb gekozen voor ds2, zelfde armatuur als ds1 en past ook gewoon in de fitting. Ik heb ook nog originele philips 4300k liggen dus als de kwaliteit tegenvalt van de pilot-lampen dan kunnen die er gewoon in.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mei 2012, 12:53

Maar waarom niet gewoon het originele xenon setje met originele starter en lamp werkend proberen te maken? Zo als eerste indruk lijkt me dit meer en onnodig werk?
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

23 mei 2012, 22:18

Hallo Frankie,

Wat ik van dit forum begreep was dat "onmogelijk".... Ten eerste krijg je last met je BC - kapottelamp meldingen. Je moet ook naar de dealer om de lampen bekend te maken in de computer als dat al lukt.... Je moet de kabelboom aanpassen in de lamp(dat moest ik nu ook.... Bovendien mis je de achterassensor waar je denk ik ook problemen mee gaat krijgen.

Mijn oplossing is iets minder lastig en ik was bang dat het niet zou werken..... Maar net de laatste hand eraan gelegd en het werkt perfect.... Groot licht werkt, dimlicht werkt en zelfs de hoogteverstelling op het stuur werkt.... Heeft mij wel wat hoofdbrekens gekost en een testxenonlamp... Maar uiteindelijk is deze oplossing goed te doen en niet al te extreem duur en meest belangrijke geen gezeik met de BC :)

Morgen even naar de dealer om goed af te laten stellen en de 2 afdekkapjes erop te lijmen en dan ben ik klaar.....
Ik ben er superblij mee :) Zal wel een topicje openen. Het ziet er supermooi uit....
Laatst gewijzigd door minikia op 23 mei 2012, 23:04, 6 keer totaal gewijzigd.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 mei 2012, 22:55

Ja, hoe dat allemaal zit met de BC en Canbus bij de MINI weet ik ook niet, ik weet wel dat er veel auto's zijn waar het dimlicht niet eens op de BC/Canbus zit aangesloten en anders zijn er wel speciale weerstandjes te krijgen om te foppen, eigenlijk zoals je nu ook op de HID set hebt zitten. Zelf heb ik mijn vorige auto omgebouwd van halogeen naar origineel xenon, alleen dat was geen Mini. Ik heb daarvoor "alleen" de stekker en kabelboom zelf moeten aanpassen en fabrieken.

Maar dat maakt verder allemaal niet uit, het zit er nu mooi in en werkt allemaal :icon_top: Goed ook dat de hoogteverstelling werkt, anders had dat nog wel een APK puntje geworden. Ben benieuwd naar de foto's.
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

23 mei 2012, 23:12

Zal er morgen even een foto van maken of je ziet mijn vrouw over de n11 vliegen, ik woon dus vlakbij ;)
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2012, 09:27

Ik zal opletten :mrgreen:
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

24 mei 2012, 11:19

dubbel
Laatst gewijzigd door minikia op 24 mei 2012, 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

24 mei 2012, 11:26

Aaaaai iets te vroeg gejuigd... vandaag zelf maar even met de Mini gegaan voor het geval er iets fout zit/zat.... Ik krijg een foutmelding van mijn groot licht en ik dacht hoe kan dat nou... Hij werkt toch gewoon!

Waar ik echter geen rekening mee heb gehouden is het feit dat als het dimlicht niet aanstaat het klepje wel omhoog gaat maar er weinig gebeurd. Dit is wel op te lossen door een extra draadje met diode toe te voegen van + groot licht naar ballast. Ik twijfel alleen of dan ook de melding wegblijft? en krijg je uberhaupt wel een beetje licht als je alleen seint (ivm opstarten xenon lamp?) Hoe werkt dat bij normale xenon lampen dan?

Hoe werkt die can-bus-check? nog tips om dit te foppen?

Er is geen probleem als xenon gewoon aanstaat behalve de foutmelding van het groot licht.. blijft gelukkig niet in beeld staan..

Back to the drawing board ;)
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2012, 11:31

Ai, dat is jammer.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mei 2012, 11:36

je hebt wel een Bi-xenon HID kit gekocht?

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”