Hey,
Ik heb dus een vervelend piepend geluid aan mijn dashbord bij het rijden over klinkers of oneffenheden.
Heb de indruk dat het vooral 's morgens het ergste is. Als ik dan tege de console druk (km teller) dan stopt het.
Ik word hier echt knetterknettergek van! Heb al eens aan het kijken geweest hoe ik dit kan demonteren en eens kijken wat het probleem is maar vind niet direct iets van schroeven?
Mss dat er binnenin een schroefje los zit ofzo want het is van de ene dag op de andere gewoon begonnen.
Vervelend dashboardprobleem
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Bericht
Naden , overgangen van delen enz. even goed inspuiten met siliconenspray ..
Lekker dik zodat het er tussen loopt ..
Dat wil nog wel eens helpen , ik ben zo ook van een piep in mijn dash afgekomen ..
Lekker dik zodat het er tussen loopt ..
Dat wil nog wel eens helpen , ik ben zo ook van een piep in mijn dash afgekomen ..
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Demontage is, afhankelijk van het model niet echt moeilijk. 
Van een bepaald clublid wiens naam ik niet zal noemen (want ik weet niet of hij het op prijs stelt) kreeg ik de tip om houtlijm te gebruiken op delen die op elkaar steunen. En siliconenspray inderdaad op delen die langs elkaar kunnen 'schrapen' zoals naden enzo.
Rijd wel lekker he zo'n kar?

Van een bepaald clublid wiens naam ik niet zal noemen (want ik weet niet of hij het op prijs stelt) kreeg ik de tip om houtlijm te gebruiken op delen die op elkaar steunen. En siliconenspray inderdaad op delen die langs elkaar kunnen 'schrapen' zoals naden enzo.
Rijd wel lekker he zo'n kar?

GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- Jc
- One wheel wonder
Bericht
Ja het is wel geen R50 ofzo.. Het is een gewone cooper v 07.
Maar rijd wel fijn! Tot nu toe niet echt iets mee gehad. Wel op 39000 km druklager van koppeling al stuk gehad.
Over het dash. Ik heb ook de indruk als de zon erop geschenen heeft of de verwarming op gestaan heeft dat hij het niet heeft.
Een flinke klap op geve doe ik regelmatig
Maar ik slaag men handpalmen er blauw aan
Het is echt aan de km teller ergens. De toerenteller is (voorlopig) stil
Ik heb het willen demonteren maar ik vind niets van schroeven, dit zal wel zoiets van opeenvolgende stukken zijn die je na elkaar moet los maken.
het is het nieuw type dash.
Van de week de siliconespray eens proberen! Thx 4 the tip!
Maar rijd wel fijn! Tot nu toe niet echt iets mee gehad. Wel op 39000 km druklager van koppeling al stuk gehad.
Over het dash. Ik heb ook de indruk als de zon erop geschenen heeft of de verwarming op gestaan heeft dat hij het niet heeft.
Een flinke klap op geve doe ik regelmatig

Het is echt aan de km teller ergens. De toerenteller is (voorlopig) stil

Ik heb het willen demonteren maar ik vind niets van schroeven, dit zal wel zoiets van opeenvolgende stukken zijn die je na elkaar moet los maken.
het is het nieuw type dash.
Van de week de siliconespray eens proberen! Thx 4 the tip!
- Huug
- Nieuw Lid
Bericht
http://home.cogeco.ca/~djdnz/Chrome%20L ... w%20To.pdf
Re: Vervelend dashboardprobleem
In onderstaande DIY over chromeline retrofit staat hoe je bij de schroefjes kunt komen rond de teller, misschien is er idd eentje losgetrild ofzo...Jc schreef:Hey,
Ik heb dus een vervelend piepend geluid aan mijn dashbord bij het rijden over klinkers of oneffenheden.
Heb de indruk dat het vooral 's morgens het ergste is. Als ik dan tege de console druk (km teller) dan stopt het.
Ik word hier echt knetterknettergek van! Heb al eens aan het kijken geweest hoe ik dit kan demonteren en eens kijken wat het probleem is maar vind niet direct iets van schroeven?
Mss dat er binnenin een schroefje los zit ofzo want het is van de ene dag op de andere gewoon begonnen.
http://home.cogeco.ca/~djdnz/Chrome%20L ... w%20To.pdf
- Jc
- One wheel wonder
Bericht
@ Huug
Bedankt!
Heb bij Beek een schroefset aangekocht de cobra evo 1. Nu zegt hij in een mail
Veel montage plezier, LET OP de stabi links bevestiging zit op een andere plek en de stabi komt dan in een andere stand te staan.
Wat bedoelen ze hier mee en wat tegen te doen?
Dit is dus geen plug & play? Of past de set niet of hoe? Heb ze namelijk nog niet in mijn bezit.
Alvast bedankt!
Bedankt!
Heb bij Beek een schroefset aangekocht de cobra evo 1. Nu zegt hij in een mail
Veel montage plezier, LET OP de stabi links bevestiging zit op een andere plek en de stabi komt dan in een andere stand te staan.
Wat bedoelen ze hier mee en wat tegen te doen?
Dit is dus geen plug & play? Of past de set niet of hoe? Heb ze namelijk nog niet in mijn bezit.
Alvast bedankt!
- Dennisvdh
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht
Ik heb mijn Cobra Evo I ook laten monteren bij beek (R56 Cooper). Er zit een verticale stabilisatiestang die is te lang als je de schroefset gaat monteren. Die moet dus iets ingekort worden.
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
- Dennisvdh
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
Bericht

Nummer 5 - 35 dollar
Gok dus zo'n 30 euro bij de dealer.

Nummer 5 - 35 dollar

Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors