
Dikke mod's en superkleurtje! Keep it up

Het weggedrag van de Elise was toch ook wat te spannend voor Opel? En hebben ze daarvoor niet veel smallere voorbanden gemonteerd om kunstmatig wat meer onderstuur "in te bouwen"?kimi100 schreef:Interessant, weer wat geleerd vandaag! En het klopt inderdaad wat je zegt, de Elise kan aardig hoog in de toeren.Maik schreef:Ja, dat klopt. De elise (in ieder geval de oudere types) is lichter dan de speedster, maar dat heeft niet alleen met de motor te maken, maar ook met andere zaken. Onder andere de veiligheidszaken maar ook een lichtere body en lichtere wielen bv.
Het rover en toyo blok heeft ook een veel leuker motorkarakter dan de 2.2, veel racier (reageert giftiger op het gaspedaal) en draaien makkelijker hogere toeren, daar is de 2.2 maar wat gezapig bij. Dat komt deels door de lange slag van de 2.2 (slag en boring zijn niet vierkant), en het motormanagement. Dat laatste is er al uitgehaald met een software update, dat eerste is wat lastiger, maar ook wel weer een stuk te verbeteren (hopelijk) als er straks het lichte vliegwiel in zit en de balansassen eruit getrokken zijn![]()
Voordeel van het langeslagblok én de grotere inhoud is dat het blok veel koppel heeft in het middengebied van de toeren, maargoed, van mij had het wel wat heftiger hoger in toeren gemogen allemaal...
nee! Jij toch ook niet?mso schreef:Rob durf je niet in een Opel GT zonder zak op je hoofd?
Onze sponsors