Een paar dagen geleden reed ik op de snelweg, was al ongeveer uur onderweg, reed ongeveer 140 op de teller en wilde iemand inhalen gaf wat extra gas en de motor reageerde bijna helemaal niet. Geen lampjes of iets, auto check is ok. Ik stop bij tank station en gooi de motorkap open om te kijken of ie warm is. Bij opendoen blijkt de turbo rood heet, letterlijk knalrood. Met de motor aan laten afkoelen en daarna uit gezet, +- 10 min later weer gestart, auto reageert beter dan eerst op het gas maar revved nog steeds traag. Ben naar de dealer geweest en laten uitlezen, daar kwam niks uit. Bij testritten vonden zij ook dat hij wat traag reageerde. Ze raden aan om reinigings middel bij de benzine te gooien, hadden op het moment niet in voorraad. Nu heb ik de auto pas drie weken, er staat nu 47000 km op de teller en hij heeft dus drie weken geleden een beurt gehad. Ik tank altijd Shell V-power of BP ultimate. Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn?
Cheers
R55 S motor reageert traag op gas geven
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Geen rare geluiden onder de kap?
Reinigingsmiddel in de benzine helpt denk ik niet zoveel. Door de directe injectie komt de benzine niet eens op de plekken waar het reinigen echt zou helpen
Er zijn wel een paar bekende problemen die vermogensverlies tot gevolg kunnen hebben al dan niet met een oplichtend motormanagementlampje en noodloop waaronder:

Reinigingsmiddel in de benzine helpt denk ik niet zoveel. Door de directe injectie komt de benzine niet eens op de plekken waar het reinigen echt zou helpen

Er zijn wel een paar bekende problemen die vermogensverlies tot gevolg kunnen hebben al dan niet met een oplichtend motormanagementlampje en noodloop waaronder:
- Benzine hogedruk pomp
Timing van de distibutieketting
Koolaanslag op de inlaatkleppen en inlaatkanalen

- Blueclubbie
- Leerling Mini lid
Bericht
Motor-geluid
tsja heb de auto pas net weet niet wat normaal is, hier is video met geluid, motor is warm op dat momentfrankie schreef:Geen rare geluiden onder de kap?
Motor-geluid
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
turbo wordt sowieso roodgloeiend, dus denk dat dat niet het probleem is. Misschien krijgt hij ergens valse lucht. Bij mijn JCW schoot de turboslang er wel eens af en in het begin gebeurde dat heel langzaam, waardoor hij eerst slomer werd en ineens geen motorvermogen meer had. Ik heb het al vaker gehoord, dus daar kun je ook eens naar kijken...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- S-67
- Be Mini
Bericht
Zo te horen heb jij een probleem met je distributieketting : http://newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=6177
Hij klinkt wel erg als een 'diesel', maar dit kan ook komen door camera en omdat het dichtbij is opgenomen..
Hij klinkt wel erg als een 'diesel', maar dit kan ook komen door camera en omdat het dichtbij is opgenomen..
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors