Oproep Tros Radar Mini Cooper S

De 2e generatie vanaf 2006
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 mar 2012, 21:44

Marcel Always Open schreef:
Shag, dank voor je inspanningen om altijd zo uitgebreid tijd te nemen om de juridische kant toe te lichten.
Geen dank Marcel! vind het erg leuk om dergelijke zaken toe te lichten, ook al ben ik er nu 40u in de week al mee bezig :mrgreen:

Feit is dat de consument in z´n algemeenheid vaak geen zin heeft in een procedure en/of simpelweg geen weet heeft van z´n rechten en/of de sterkte van z´n zaak.

Tel eens uit hoeveel geld er al is binnengebracht voor reparaties m.b.t. deze motoren.. en dan is dit maar één zeer concreet iets. Kun je nagaan wat er verder nog dagelijks bij dealers onterecht wordt afgetikt :s :wink:

Ik vind het leuk mensen - indien aanwezig - op hun recht te wijzen :D
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

05 mar 2012, 22:04

Berthil schreef:De MINI rijder is duidelijk de meest hippe :mrgreen:
:D :D :D :D :D
S-67
Be Mini
Be Mini

05 mar 2012, 22:33

Nu staat die verklaring van mini heel mooi en aardig op de site van trosradar, maar er staat niet bij of ze het ook vergoeden? Dan doel ik dus vooral op de distributieproblemen en of dit ook met terugwerkende kracht is voor iedereen die het in het verleden buiten hun garantie om hebben laten vervangen.
kk-mini
One wheel wonder
One wheel wonder

05 mar 2012, 22:48

Dat zou toch een grap zijn lijkt me.

Neem van mij aan - en ik zit in de juridische business - dat dit kosteloos verholpen dient te worden. De verklaring is niks minder dan een blote erkenning van een ontwerpfout (op dit onderdeel).

Ik denk dat MINI ook wel zo verstandig is haar knopen te tellen, zeker nu.

Overigens gold dat ook voor Jan/Parklaneworks dus
Cooper S - BMW Z4 - BMW R1200 GSA (mannen blijven kinderen)
volumex
Enthousiast
Enthousiast

05 mar 2012, 23:13

En anders - zoals ik elders al had gesuggereerd - een keer met een forse groep Coopertjes afreizen naar BMW Nederland....
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 mar 2012, 23:42

Blackbird schreef:
Berthil schreef:De MINI rijder is duidelijk de meest hippe :mrgreen:
:D :D :D :D :D
:mrgreen:

Zojuist weer thuisgekomen! Na de uitzending nog even staan kletsen en een drankje gedaan. Het was jammer dat MINI niet aanwezig was, maar in ieder geval is er nu een uitspraak en is de kern van mijn verhaal goed in beeld gebracht.

@ Kees en Annet: Wat sta ik er toch weer mooi op :wink: ! Ik moet zeggen, zo op de voorste rij voel je jezelf wel een beetje zitten. Desondanks erg leuk om een zo'n live uitzending een keer mee gemaakt te hebben. De dame van Peugeot was inderdaad behoorlijk zenuwachtig.

@iedereen: dank voor de complimenten en ik hoop dat het voor degenen die nog problemen hebben, het bijdraagt aan een goede kosteloze oplossing.
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 mar 2012, 08:50

Hierbij de qoute van de Tros Radar site zolas eerder opgemerkt:
Binnen twee jaar vallen de reparaties nog onder de garantie, maar daarna draait de consument zelf voor de kosten van de reparatie op. Nu Radar aandacht aan de problemen rond de THP motor besteedt hebben zowel Citroën, Peugeot als Mini toegezegd dat ze de kosten voor reparaties die verband houden met de THP motor op zich te nemen.
Zolang die toezegging van MINI niet op schrift staat denk ik niet dat een dealer zomaar deze prijzige (vervolg) repararties kosteloos zal uitvoeren.
Voor een eerste reactie heb ik ook de dealer gebeld, die had de uitzeinding ook gezien maar blijft erbij dat voor alsnog toekomstge repartaies voor de rekening van de klant zullen zijn.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2012, 09:42

Ivo schreef:Haha, zelfs het forum was in beeld. Ik zag o.a. posts van frankie en P5ycH0 voorbijkomen. :lol:
Ja, zag het. Mijn topic over de noodloop, alleen was dat een kapotte bougie en heeft het verder niks met de distributieproblematiek te maken.... :roll: :roll: :mrgreen:
ralfish
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

06 mar 2012, 10:17

works915 schreef:Hierbij de qoute van de Tros Radar site zolas eerder opgemerkt:
Binnen twee jaar vallen de reparaties nog onder de garantie, maar daarna draait de consument zelf voor de kosten van de reparatie op. Nu Radar aandacht aan de problemen rond de THP motor besteedt hebben zowel Citroën, Peugeot als Mini toegezegd dat ze de kosten voor reparaties die verband houden met de THP motor op zich te nemen.
Zolang die toezegging van MINI niet op schrift staat denk ik niet dat een dealer zomaar deze prijzige (vervolg) repararties kosteloos zal uitvoeren.
Voor een eerste reactie heb ik ook de dealer gebeld, die had de uitzeinding ook gezien maar blijft erbij dat voor alsnog toekomstge repartaies voor de rekening van de klant zullen zijn.
Al met al schieten wij er weer niets mee op.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2012, 16:01

mensen lezen!

Poot stijf houden, ingebreke stellen. non-conformiteit staat hier zo vast als een huis. Anders betaling verrichten onder protest en nadien een procedure starten.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2012, 16:04

ik wou net zeggen, het is net of je posts niet gelezen worden...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
volumex
Enthousiast
Enthousiast

06 mar 2012, 19:09

Ik denk dat er iets anders aan de hand is. Niet iedereen is even handig met het opstellen van scherpe brieven en de opvolging daarvan. Is er iemand die ergens op het forum voorbeeldbrieven of een verwijzing daarnaar kan plaatsen? Dat zou een hoop mensen helpen.

Ik probeer mijn leverancier ook te overtuigen van non-conformiteit, maar op de een of andere manier wil het kwartje bij hem niet vallen. Komt nog bij dat het een Belgisch dealerbedrijf is. En mijn rechtsbijstandsverzekeraar wil daar zijn handen niet aan branden. Grrrr!

Frank
MCmies
Enthousiast
Enthousiast

10 mar 2012, 22:25

Even in het heel kort de geschiedenis van mijn Mini Cooper S met JCW tuning kit uit 2007. Binnen garantie is mijn distributieketting vervangen. Na mijn garantie ontstond hetzelfde probleem en uiteraard deed mijn dealer (Mini Amsterdam) of hij niets wist van de bekende problemen. Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld en na veel heen en weer geschrijf hebben ze opnieuw de ketting vervangen. De door mij betaalde 900 euro kreeg ik teruggestort door mijn rechtsbijstand, omdat dit voor hun goedkoper was dan te procederen tegen de dealer. Na een paar maanden opnieuw problemen, maar dit keer een kapotte zuiger. Opnieuw mijn rechtsbijstand ingeschakeld op grond van non-conformiteit. Ze wilden echter mijn zaak alleen maar aannemen als ik die 900 euro terug betaalde. Dit gedaan en de zaak is uit handen gegeven aan een advocatenkantoor in Amsterdam. Volgens de dealer moest er een nieuwe motor in, dit zou men voor mij doen voor de "vriendenprijs" van ruim 2000 euro. Uiteindelijk heeft de advocaat Mini Amsterdam in gebreke gesteld op basis van non-conformiteit en heeft mijn (na een aantal maanden) uiteindelijk een nieuwe motor geplaatst. Het heeft mij 900 euro gekost, maar dan wel een nieuwe motor.

Nu afwachten hoe lang deze het volhoudt. Ik heb geen idee of het echt een nieuw blok is. Het gaat om een AT-ruildeel, geen idee wat dat wil zeggen en of het nieuw is. Maar na 6000km nog geen klachten, al doe ik er erg voorzichtig mee. Al het onderhoud doet Klaas van Beek Autoracing, naar volle tevredenheid. De software voor de koeling is aangepast en ik heb er 2 meters in laten bouwen voor oliedruk en temperatuur. Het blijft een geweldige auto en ik hoop er nog vele jaren mee te rijden.

Om een lang verhaal kort te maken, zorg dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt! Een auto moet het minimaal 5 jaar blijven doen zonder grote defecten. Garantie of niet, de dealer moet die problemen kosteloos vergoeden.

Succes allemaal!
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 mar 2012, 22:34

AT betekent lettterlijk Austausch, in de letterlijke betekenis gaat het in de regel niet om een nieuw blok, maar om een gereviseerd exemplaar. Dat gezegd hebbende, kan het bij BMW net zo goed beteken dat je een nieuwe motor gekregen hebt tegen inlevering van de oude. Die procedure hanteren ze vaker (ook met andere onderdelen).

Dus eigenlijk schiet je nog niks op met mijn post..... :roll: :wink:
MCmies
Enthousiast
Enthousiast

11 mar 2012, 21:36

Ja hoor, ik weet in ieder geval wat AT wil zeggen :D

Ik hoop dat ze bij BMW goed hebben nagedacht en gelijk een nieuw blok hebben geplaatst. Dan is de kans op problemen in ieder geval een stuk minder. Helaas rijd ik erg weinig kilometers, dus eventuele problemen komen pas na langere tijd boven water.

Maar meer dan bij iedere rit de motor eerst warm te rijden voor gas op de plank kan ik niet doen. En goed onderhoud te laten plegen natuurlijk. En ik wil aan Klaas een keer vragen of hij iets kan doen aan vervuiling van de motor. Een grote schoonmaakbeurt voor THP motoren of zo :wink:

De tijd zal leren of storingen uit blijven. Het blijft een geweldige auto en ik wil hem echt niet weg doen.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”