Oproep Tros Radar Mini Cooper S

De 2e generatie vanaf 2006
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

25 feb 2012, 10:45

Helder Jan. Je hebt gelijk. Dat is de kern van de zaak. Succes vandaag.
S-67
Be Mini
Be Mini

25 feb 2012, 12:13

Bovendien is dit allemaal handig voor mensen die geen garantie meer hebben, een auto kopen en dan na een tijdje een kostenplaatje van een paar duizend krijgen is niet prettig.
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 feb 2012, 21:02

Het dagje opnames zit erop. Het duurde van 11.30 - 16.00 uur. Dat was best wel lang, maar leuk om een keer meegemaakt te hebben. Televisie maken is vooral een kwestie van geduld :wink:. Helaas heb ik geen behind-the-scenes foto's gemaakt :oops: .

Alles is opgenomen net buiten Hilversum. Er zijn overzicht shots, detail shots, shots van de motor en we zijn rijdend gefilmd. Ik was de enige MINI en daarnaast waren er 2 Peugeots en een Citroën. Ik moet zeggen, dat ik blij ben niet in hun schoenen te staan, naar mijn idee is de distributieproblematiek bij de Fransen toch effe behoorlijk wat erger als bij ons.

Voor mijn gevoel heb ik wel kunnen zeggen wat ik wilde, de interviewtijd was best kort, maar lang genoeg voor de kern van de zaak.

Ik heb begrepen als er mensen van onze club bij de uitzending aanwezig willen zijn, dat je jezelf bij TROS radar kan opgeven. Ik denk dat je dan het beste even een PM naar hen kan sturen. De live uitzending is maandag 5 maart om 20.30 uur.

Ik ben benieuwd wat ze er van gaan maken !
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 feb 2012, 22:16

parklaneworks schreef:Ik moet zeggen, dat ik blij ben niet in hun schoenen te staan, naar mijn idee is de distributieproblematiek bij de Fransen toch effe behoorlijk wat erger als bij ons.
Dat vermoeden had ik ook al nadat Kroezeder het verhaal van THPclaim postte op de vorige pagina in dit topic.

Ben benieuwd naar de uitzending, top dat je ons vertegenwoordigd hebt Jan. Toch ook niet de minste MINI 8) 8) :lol:
ralfish
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 feb 2012, 22:21

Die van mij staat momenteel ook ervoor bij de dealer. Na veel geratel viel afgelopen donderdag ook nog eens de oliedruk weg en moest de auto worden weg gesleept op advies van de dealer. Ongeveer een half jaar ervoor hadden ze de kettingspanner ook al eens vervangen aangezien ik garantie hierop wil heb ik hem verder laten slepen dan gebruikelijk is. Pas toen de auto daar was kreeg ik de horen dat ik 2 weken moest wachten omdat ze het te druk hadden :s . Dus vandaag maar eens persoonlijk verhaal gaan halen en hopelijk hoor ik het maandag. Nu maar verder rijden in de betrouwbare Ka van mijn vriendin.
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

26 feb 2012, 14:37

Vast super gedaan Jan! Benieuwd naar de uitzending.
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 feb 2012, 18:02

Ik ben zeer benieuwd naar je tv debuut , dus ik zit aan de buis gekluisterd 8)
MCS 2004
Tros Radar
Nieuw Lid
Nieuw Lid

26 feb 2012, 23:25

Allen hartelijk dank voor de informatie!
We hebben afgelopen zaterdag een prima dag gehad voor zinvolle tv-opnames.
De bijdrage van 'parklaneworks' was onmisbaar. We hebben hierdoor een aardig volledig beeld kunnen geven van de mankementen bij de THP motoren in Mini, Peugeot en Citroën en aanschouwelijk gemaakt wat er aan wordt gedaan door dealer en importeur. We hebben PSA inmiddels uitgenodigd om in de live uitzending van 5 maart aanstaande te reageren. Tot nu toe heeft dit concern nog geen afgevaardigden kunnen vinden die deze taak op zich kunnen nemen. Ze zijn, zo liet de PSA-woordvoerder aan Tros Radar weten, allemaal nodig op die dag in Geneve ... U weet wel, daar waar alle nieuwigheden worden gepresenteerd. We zullen zien of PSA meer belang hecht aan een presentatie van alles dat blinkt, of dat het ook nog belang hecht aan service voor de klant die zit met haperend materiaal ...
Met BMW Nederland is ook inmiddels contact geweest. De woordvoerder heeft beloofd ons maandag 27 maart terug te bellen.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2012, 00:39

Tros Radar schreef: De woordvoerder heeft beloofd ons maandag 27 maart terug te bellen.
Dat is wel rijkelijk laat! :wink:
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2012, 10:00

Goede actie! Ik ben benieuwd of het ergens toe gaat leiden... '
Ik kan me namelijk de ''arrogantie'' van PON als importeur herinneren. Die trok/trekt zich van alle negatieve reacties/publicaties weinig aan...
Mini Wolf
4 op een rij!
4 op een rij!

27 feb 2012, 23:47

peter schreef:
Tros Radar schreef: De woordvoerder heeft beloofd ons maandag 27 maart terug te bellen.
Dat is wel rijkelijk laat! :wink:
Ze bedoelen waarschijnlijk 27 feb omdat dat vandaag is en 27 maart op dinsdag is.....
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 feb 2012, 00:27

Vandaar de knipoog. :mrgreen:

Neem aan dat ze vandaag zouden reageren maar zou me verbazen als ze komen...
works915
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 feb 2012, 07:54

Het hele probleem in dit hele verhaal is dat BMW officieel nooit dit probleem (openlijk) erkend heeft maar wel stappen heeft ondernomen in de productie en de onderdelen heeft vervangen voor betere. Onder garantie zijn een groot aantal mensen geholpen maar buiten garantie kan het je heel wat euro's kosten. We hebben het in 2008/2009 juridisch laten uitzoeken en enige interessante wat eruit gekomen is, is dat wanneer je in de garantie geholpen bent voor dit euvel je de dealer aansprakelijk moet stellen voor verval van de garantie voor alle toekomstige herhaalschade en schade die hieruit mocht voortvloeien. Weliswaar moet je dan wel aantonen (mocht het tot een juridisch gevecht komen) dat dit probleem niet op zich zelf staat maar een wereldwijd (onopgelost) probleem is. Gezien meing MINI forum zo'n thema heeft zou dat geen probleem moeten zijn. Omdat dit probleem nooit 100% is opgelost schijnt de dealer ook nog aansprakelijk te zijn voor alle toekomstige reparaties van dit probleem (indien je al eerder onder garantie geholpen bent) maar niet voor de reparaties die ten gevolge van dit probleem zijn ontstaan mits je ze daarvoor aansprakelijk hebt gesteld voor verval van de garantie. Ben ook erg benieuwd of het thema vervolgschade nog aan bod komt.
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 feb 2012, 10:15

@ Works: dealer is alleen aansprakelijk wanneer je daar de auto gekocht hebt. Als ik mijn auto bij de garage om de hoek koop en hij blijkt dit euvel te hebben, is de auto non-conform en zoekt de garage op de hoek maar uit hoe en waar de schade verhaald kan worden.

Aantonen dat het een wereldwijd probleem is hoeft niet. Als er een deugdelijk expertiserapport wordt opgesteld, waarbij de kennis van nu wordt meegenomen, is het appeltje eitje om vast te stellen dat de standaard geleverde blokken (lees: met dieselratel) non-conform zijn. Daarin is elke auto opzich voldoende.

Deze expertisekosten kunnen ook op de verkoper worden verhaald. Moet ie wel eerst 2x formeel in gebreke zijn gesteld. Aantonen dat het een wereldwijd probleem is kan je zaak sterken, maar is zeker nie noodzakelijk.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”