Op een Citroen forum stuitte ik op een interessante fabrieks modificatie die door Peugeot op de THP motoren is toegepast. Het gaat om een zogenaamde PCV delete. De PCV is de "positive crankcase ventilation". Hier de links:
http://ds3club.eu/content/ds3-hesitatio ... -cure-140/
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=299
Zou dit een oplossing kunnen zijn voor de carbon/olie aanslag?
PCV Delete, oplossing tegen aanslag op de inlaatklep?
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
hm, dat klinkt iig bekend. Vooral het verhaal wanneer je plotseling gas geeft en de olieresten in je inlaatkanaal worden geblazen, dat deed mijn JCW ook. Grote zwarte wolk kwam er dan uit, dat hebben een hoop mensen hier van de club regelmatig gezien bij mij. Daiel had dat ook.
De Clubman had idd van die olieresten op het blok liggen zoals op die foto...
Toch weer zo'n ecotoevoeging die eigenlijk gewoon je motor sloopt. Dat hele CO2 gezeik verkloot gewoon alles...
De Clubman had idd van die olieresten op het blok liggen zoals op die foto...
Toch weer zo'n ecotoevoeging die eigenlijk gewoon je motor sloopt. Dat hele CO2 gezeik verkloot gewoon alles...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- frankie
- Volledig MINI minded!
- ducks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Nootdorp
Bericht
Even een klein verhaaltje ter intro.
Het PCV systeem dient er voor om de blowby die onder in het carter en via kanalen naar de kop toe gaan, om vandaar afgevoerdt te worden via het inlaat kanaal. Zonder PCV systeem krijg je dus overdruk in je blok en dat kan resulteren in dat je kop er af geblazen wordt. Vroeger werd dit gewoon naar de buitenlucht geventileerd, maar dan stink het naar olie en heel best voor het mileu is het ook niet.
De MINI heeft 2 PCV uitlaten. Een gaat het inlaatspruitstuk in. Deze zit aan de achterkant van het blok. Voor op het blok zit de andere zie vlak voor de turbo het inlaat kanaal in gaat. Het achterste kanaal is alleen actief als er een vacuum is in het inlaat spruitstuk. Dit is in 90% van de gevallen als je rijdt. Pas als je turbo druk opbouwt dan onstaat er een overdruk en sluit de achterste PCV en gaat de voorste open. Er is dus een zuigende kracht nodig om het PCV systeem goed te laten werken.
In die nieuwe LCI motor is de achterste PCV niet meer aanwezig, maar de kop is ook aangepast om maar met 1 PCV te werken.
Je kan met zo'n dopje je PCV afsluiten en dit is ook getest onderandere door czar. Hij geeft aan dat in normaal gebruik het bij hem geen bijwerkingen opleverde. Let wel op dat nu alles door de voorste PCV gaat en dus ook door je turbo en uiteindelijk ook weer door je kop. Je kan dan op je voorste een oil catch can zetten. Beste is beide open met 2 catch cans.
Het PCV systeem dient er voor om de blowby die onder in het carter en via kanalen naar de kop toe gaan, om vandaar afgevoerdt te worden via het inlaat kanaal. Zonder PCV systeem krijg je dus overdruk in je blok en dat kan resulteren in dat je kop er af geblazen wordt. Vroeger werd dit gewoon naar de buitenlucht geventileerd, maar dan stink het naar olie en heel best voor het mileu is het ook niet.
De MINI heeft 2 PCV uitlaten. Een gaat het inlaatspruitstuk in. Deze zit aan de achterkant van het blok. Voor op het blok zit de andere zie vlak voor de turbo het inlaat kanaal in gaat. Het achterste kanaal is alleen actief als er een vacuum is in het inlaat spruitstuk. Dit is in 90% van de gevallen als je rijdt. Pas als je turbo druk opbouwt dan onstaat er een overdruk en sluit de achterste PCV en gaat de voorste open. Er is dus een zuigende kracht nodig om het PCV systeem goed te laten werken.
In die nieuwe LCI motor is de achterste PCV niet meer aanwezig, maar de kop is ook aangepast om maar met 1 PCV te werken.
Je kan met zo'n dopje je PCV afsluiten en dit is ook getest onderandere door czar. Hij geeft aan dat in normaal gebruik het bij hem geen bijwerkingen opleverde. Let wel op dat nu alles door de voorste PCV gaat en dus ook door je turbo en uiteindelijk ook weer door je kop. Je kan dan op je voorste een oil catch can zetten. Beste is beide open met 2 catch cans.
- geertm1969
- Mod virus alert!
- Locatie: Lebbeke
Bericht
Dus als ik het goed begrijp. De motor laten zoals deze werd uitgerust.
ducks schreef:Even een klein verhaaltje ter intro.
Het PCV systeem dient er voor om de blowby die onder in het carter en via kanalen naar de kop toe gaan, om vandaar afgevoerdt te worden via het inlaat kanaal. Zonder PCV systeem krijg je dus overdruk in je blok en dat kan resulteren in dat je kop er af geblazen wordt. Vroeger werd dit gewoon naar de buitenlucht geventileerd, maar dan stink het naar olie en heel best voor het mileu is het ook niet.
De MINI heeft 2 PCV uitlaten. Een gaat het inlaatspruitstuk in. Deze zit aan de achterkant van het blok. Voor op het blok zit de andere zie vlak voor de turbo het inlaat kanaal in gaat. Het achterste kanaal is alleen actief als er een vacuum is in het inlaat spruitstuk. Dit is in 90% van de gevallen als je rijdt. Pas als je turbo druk opbouwt dan onstaat er een overdruk en sluit de achterste PCV en gaat de voorste open. Er is dus een zuigende kracht nodig om het PCV systeem goed te laten werken.
In die nieuwe LCI motor is de achterste PCV niet meer aanwezig, maar de kop is ook aangepast om maar met 1 PCV te werken.
Je kan met zo'n dopje je PCV afsluiten en dit is ook getest onderandere door czar. Hij geeft aan dat in normaal gebruik het bij hem geen bijwerkingen opleverde. Let wel op dat nu alles door de voorste PCV gaat en dus ook door je turbo en uiteindelijk ook weer door je kop. Je kan dan op je voorste een oil catch can zetten. Beste is beide open met 2 catch cans.
Dus als ik het goed begrijp. De motor laten zoals deze werd uitgerust.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors