Hiya guys,
nog een vraagje..
ik zie een retrofit voor de xenon lampen... maar stel, je hebt de lampen al liggen.. wat moet er nog gedaan/besteld worden om het te laten passen.... op RealOem staat weinig informatie helaas maar het LIJKT plug and play te zijn..
any ideas?!
Coen
Achteraf inbouw van OEM xenon
- Black
- Leerling Mini lid
Bericht
Black
het inbouwen van origineel xenon is geen sinicure en loopt in de papieren. je hebt inderdaad een andere kabelboom nodig en op de de draagarmen voor en achter dienen "hoogtesensoren" te worden gemonteerd. Verder heb je een extra koppeling nodig in het ruitensproeiersysteem om de koplampsproeiers van water te kunnen voorzien (zo niet afkeur bij APK).
- Martin
- 4 op een rij!
Bericht
alsnog originele xenon lampen inbouwen
Ik wil in mijn mini Clubman nieuwe originele xenon koplampen zetten.
Kan ik deze koplampen zo plaatsen of moet ik nog meer aanpassen?
Ik kan me voorstellen dat er iets geactiveerd moet worden in de computer.
Kan ik deze koplampen zo plaatsen of moet ik nog meer aanpassen?
Ik kan me voorstellen dat er iets geactiveerd moet worden in de computer.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Er zitten aan voor en achter sensoren die meten of de auto schuin staat, ter auto. afstelling van de koplampen. Ook is er een ruiterwisservloeistof verbinding met de koplampen om te sproeien. De koplampen worden namelijk besproeit als de voorruit besproeit wordt (lang aanhalen).
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je wat op internet zoek kun je lezen dat achteraf Xenon inbouwen in auto's gebouwd na 1 jan. 2007 alleen toegestaan is in daarvoor geschikte armaturen. Dat betekent volgens mij met hoogteregeling en sproeinstallatie.
Er wordt echter bij een APK niet op gecontroleerd, natuurlijk wel of je lichten goed staan. De politie kan je hiervoor wel een bekeuring geven maar dat zal in de praktijk alleen gebeuren als je verlichting heel slecht is afgesteld en je medeweggebruikers verblindt.
Bij de 1st gen. moet na omzetten wat geprogrammeerd worden om ze zonder knipperen te laten werken, misschien dat dat bij de 2nd. gen ook zo is.
Er wordt echter bij een APK niet op gecontroleerd, natuurlijk wel of je lichten goed staan. De politie kan je hiervoor wel een bekeuring geven maar dat zal in de praktijk alleen gebeuren als je verlichting heel slecht is afgesteld en je medeweggebruikers verblindt.
Bij de 1st gen. moet na omzetten wat geprogrammeerd worden om ze zonder knipperen te laten werken, misschien dat dat bij de 2nd. gen ook zo is.
- Thegreenery
- Enthousiast
Bericht
Is het iemand al gelukt om de originele OEM xenon koplampen achteraf te monteren?
Zo ja, wat moet er allemaal veranderd worden of is het plug & play?
Wil ze graag zonder sproeiers en hoogte regeling installeren. Eventueel bij de apk de originele terug plaatsen.
Wil ze graag zonder sproeiers en hoogte regeling installeren. Eventueel bij de apk de originele terug plaatsen.
- Thegreenery
- Enthousiast
Bericht
Niemand???

Thegreenery schreef:Is het iemand al gelukt om de originele OEM xenon koplampen achteraf te monteren?
Laatst gewijzigd door Thegreenery op 13 feb 2012, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Heb je daar documentatie/bewijs van? Vind ik wel interessant namelijk.S-67 schreef:Als het goed is, is vanaf april 2012 xenon toegestaan op auto's zonder sproeiers etc. dus voor mini's zonder xenon en vanaf bouwjaar 2007 is dit goed nieuws.

- S-67
- Be Mini
Bericht
http://www.efkaimport.nl/NieuwsBerichte ... 42012.html
http://www.dagrijverlichtingshop.nl/c-1 ... ing-xenon/
een 'echte' bron op site van rdw heb ik helaas niet kunnen vinden. Maar genoeg fora's waar dit op staat.
Ja zeker! Heb hier een paar links waar het op staat :peter schreef:Heb je daar documentatie/bewijs van? Vind ik wel interessant namelijk.S-67 schreef:Als het goed is, is vanaf april 2012 xenon toegestaan op auto's zonder sproeiers etc. dus voor mini's zonder xenon en vanaf bouwjaar 2007 is dit goed nieuws.
http://www.efkaimport.nl/NieuwsBerichte ... 42012.html
http://www.dagrijverlichtingshop.nl/c-1 ... ing-xenon/
een 'echte' bron op site van rdw heb ik helaas niet kunnen vinden. Maar genoeg fora's waar dit op staat.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors