Size does matter?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Fluitmans
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Size does matter?

08 feb 2012, 14:12

Sinds wij onze Cooper S hebben valt het ons op dat veel automobilisten er voor kiezen om bij verkeerslichten etc. op de linkerbaan naast je te gaan staan. Met de Golf IV die we hiervoor hadden was dat minder vaak het geval, hoewel dat slimmer was...TDI met roetpluimen :P

Op een of andere manier lijkt men te denken dat een Mini niet zo goed van zijn plek komt..
Misschien een erfenis uit het verleden van de classic Mini?

Moet wel zeggen dat het vaak de middenklasse leasebakrijders zijn die er last van hebben, die lijken te denken mijn TDI trekt zo lekker weg. Meestal ga ik de strijd niet eens aan, maar soms wel leuk om een beetje er naast te blijven rijden en dan vanaf de 60 per uur even gas te geven :D
Dan weten ze ook dat de John Cooper Works badge er niet alleen voor het oog op zit!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee?

Groeten,

Berry
speedy
NMC Legend
NMC Legend

08 feb 2012, 14:21

hmm gisteren nog naast een r8 gestaan en zelfs met bakken wielspin bij de audi tot bijna uitbreken toe :shock: trok die nog als een gek bij mij weg :mrgreen:
auto's worden wel steeds sneller en sta er soms wel van te kijken hoe vaak ik er uit gereden word :lol:
denk aan die snelle bmw diesels en audi's dan kun je het echt vergeten met je mini :roll:
maar er zijn ook best wat momenten dat je andere bestuurders zoek rijd gelukkig :D
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 feb 2012, 14:54

Klopt, ik word ook regelmatig uitgedaag bij het stoplicht, ga lang niet altijd de uitdaging aan, maar het is wel leuk om ze af en toe de achterkant van je auto te laten zien (wat ze eigenlijk niet verwachten)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2012, 14:55

ik had er ook veel "last" van :mrgreen: en ik ben dan ook nog zo'n puber die elke uitdaging met beide handen aanpakt. :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

08 feb 2012, 14:57

Ik ook :mrgreen: en dan al beginnen met de uitlaat een paar keer te laten knallen voor het rode stoplicht :lol:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2012, 15:10

haha, precies...zo kinderachtig maar ik kon en kan het gewoon niet weerstaan! :mrgreen:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

08 feb 2012, 15:23

Ik zie alle stoplichten waar je naast elkaar staat als uitdaging en heb het idee dat iedereen een stoplicht sprintje wil doen :mrgreen: maar vaak ben ik de enige die het ziet als een wedstrijd en dan kijk ik in de binnenspiegel en dan heb ik al een halve kilometer voorsprong en dan denkt die andere hoogstwaarschijnlijk :s
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2012, 15:29

speedy schreef:Ik zie alle stoplichten waar je naast elkaar staat als uitdaging en heb het idee dat iedereen een stoplicht sprintje wil doen :mrgreen: maar vaak ben ik de enige die het ziet als een wedstrijd en dan kijk ik in de binnenspiegel en dan heb ik al een halve kilometer voorsprong en dan denkt die andere hoogstwaarschijnlijk :s
Maar dat is omdat jij FUN beleeft aan het MINI (auto) rijden, die ander is alleen maar van plek A naar B onderweg in zijn A naar B vervoersmiddel, en meer is het ze ook niet waard.
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2012, 15:32

Wel vreemd overigens want ik maak het dus niet vaak mee dat ze naast me komen staan om een sprintje te wagen, wellicht dat het ermee te maken heeft dat ik ze al voorbij gevlogen ben en dat ze denken dat ga ik niet eens proberen...

Al vind ik het wel altijd heerlijk om helemaal rechts vooraan het stoplicht te gaan staan en degenen die links komen staan de achterkant van de MINI te laten zien :p :mrgreen:
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 feb 2012, 15:44

Je doet je naam (ickname) iig eer aan ;) hahaha

Ik vind het ook weleens leuk als er dan zo'n golfje naast je staat dan heel rustig weg te rijden en dan hem weg te zien blazen :lol:
Maar dan wel bij het volgende stoplicht gasgeven >)

Het is jammer dat de eerste versnellingen zo lang zijn :(
Maar een rollingstart vanaf 50km/h ofso dan ben je heer en meester! De 3.0TDI A4 van de buurman ben ik dan de baas 8) Dan zijn die lange verzetten weer een +
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 feb 2012, 16:26

Ik vind het ook altijd super om die MINI Cooper S'jes aan snot te rijden bij een stoplicht, had toch wel verwacht dat ze mijn GTI aan zouden kunnen.... ;)
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

08 feb 2012, 16:32

haha lol :mrgreen:
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 feb 2012, 16:38

Lange versnellingen zijn juist fijn vind ik.. Met name de 2, 3 en 4 trekken ontzettend hard door ;)

Kom maar door met die GTI's, die heb ik het liefst.. Vaak zijn dat van die petjesjongens die denken dat ze ontzettend snel zijn tegenover mijn "standaard" debadged S-je... >)
jones78
Enthousiast
Enthousiast

08 feb 2012, 17:09

:mrgreen: (Zoekt zijn pet......)Kom op dan jonguh... :mrgreen:
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 feb 2012, 18:45

Ken het... En dan seinen ze ook nog met hun groot licht als je in de verte verdwijnt....
(Of met blauwe lichten in de grill :O )

Terug naar “Kletshoek”