Cooper D bj 2007 stuurslot ontgrendeld niet bij vriestemp.

De 2e generatie vanaf 2006
edjo
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Cooper D bj 2007 stuurslot ontgrendeld niet bij vriestemp.

05 feb 2012, 17:38

Hi
Ik rij een Mini Cooper D bj 2007. Bij de huidige vriestemperaturen wil het stuurslot niet ontgrendelen. Aangezien ik mobiliteitsgarantie heb belde ik naar het centraal nummer en er kwam netjes binnen het uur een bmw service wagen voorgereden. Ik had echter reeds de idee dat het iets met de extreme koude te maken had en had al even de accu nagemeten die okay was . Ik hoorde de elektrische deblokkering van het stuurslot pogingen wagen maar het stuurslot bleef actief. Starten kan dan ook niet .Had dus het luminuus idee om het interieur op te warmen met een haardroger > Tegen dat de servicewagen aan kwam gereden bleek het stuurslot ineens wel te ontgrendelen. De servicemonteur mete nog eens de accu na en bevestigde dat die in perfekte conditie was. Hij fronste zijn wenkbrauwen bij mijn haardroger verhaal maar dacht dat dit een eenmalige storing was en vertrok weer.Ik heb vervolgens probleemloos de hele dag met de mini rondgereden in Brussel. De dag nadien s'ochtends echter opnieuw hetzelfde verhaal. Meteen weer de mobiliteitsgarantie gebeld en dezelfde monteur kwam weer langsrijden , had er wel twee uur voor nodig deze keer. Hij kon deze keer zelf met eigen ogen het probleem waarnemen , stuurslot ontgrendelde niet en in het display verschijnt een stuurtje met daarbij een slotje. Hij besloot de wagen te laten takelen naar mijn mini dealer bmw/mini verstraete in Lochristi. Ik had recht op een vervangwagen en mijn voerde me netjes naar een car lease , koste mij al bij al wel meer als een halve dag maar soit , niks aan te doen.
Mijn mini werd naar de garage getakeld. De dag nadien belde men mij dat het probleem opgelost was en dat ik de mini tegen betaling van 75 euro kon ophalen , de 75 euro was voor het opnieuw inlezen van wat software waar ik dus geen reet van geloof maar soit . De mini dealer heeft de auto gewoon binnen getakeld en hij starte natuurlijk gewoon in de warmte van de garage. Toen ik opmerkte dat ik mijn twijfels had omtrent die oplossing / diagnose vroeg men of ik misschien liever een nieuwe stuurkolom liet plaatsen voor ruim 1000 euro !!! NIET klagen en geen lastige vragen stellen dus , gewoon 75 euro dokken en de mini komen ophalen. Ik heb de mini opgehaald . De dag nadien weer hetzelfde probleem. Stuur wil niet ontgrendelen , mini wil niet starten. TE koud . Opnieuw de truc met de haardroger , 15 minuutjes is voldoende en hij start als nieuw. Aangezien er bij mini geen enkel indicatie is dat ze naar klantenervaringen luisteren heb ik het gehele gebeuren maar even gefimd> Zijn er nog meer mini eigenaars met dit probleem ? Op youtube ben ik er eentje tegengekomen in de VS >
en
speedy
NMC Legend
NMC Legend

05 feb 2012, 23:22

Wat een tekst !!! :shock:
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 feb 2012, 19:52

Wat een slechte service van BMW/MINI zeg! Ik kan je helaas niet helpen, maar ik hoop voor je dat er anderen op dit dorum zijn die dat wel kunnen!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

06 feb 2012, 22:15

Welkom.

Beetje slotontdooier in spuiten misschien?
Wat grafiet erin als alles weer droog is kan ook vastvriezen voorkomen.
BlackBird
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

07 feb 2012, 17:44

Even een nieuwe stuurkolom plaatsen, kost ook bijna niets zullen we zeggen. Vervélend zeg! Sterkte, hoop dat de tip van Berthil helpt en je snel van de pech verlost bent.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”