Hey gaaf dit zeg!! Mooie wagen, zeker waard om tijd&energie in te (laten ) steken!
Pa hier had voorheen een MG-B Roadster, midnight blue, 72' en met verchroomde spaakvelgen, bumpers etc... een van de enige met een aparte sportgrille, die was - wat ik mij herinnerer - maar één jaar leverbaar.. heerlijke wagen, inderdaad hard werken!
Gaaf ding man, mijn pa had vroeger ook een oldtimer, keek er zo naar uit om ooit met die kar te rijden. Hetzelfde jaar waarin ik aan mijn rijbewijs begon heeft ie em verkocht, ben er nooit de baan mee opgeweest . Kan heel goed begrijpen waarom je die rijdend wil krijgen
ondertussen zijn we druk bezig met inventariseren van de onderdelen die we nodig hebben..
gaat vooral om het verversen van zaken in en rond de motor en de bedrading.
Zeer binnenkort zal ze (ik heb me voorgenomen alle mooie auto's voortaan vrouwelijk te verwijzen) op transport gaan naar de loods van Dennis waar we echt kunnen onderzoeken wat er allemaal nodig zal zijn.
Waarschijnlijk geheel ten overvloede maar laat de motor voor je hem gaat starten even een paar keer zonder bobine rondgaan. Dan bouwt hij oliedruk op en dat is een stuk beter voor de motor na langdurig stilstaan.
Zo, de MG staat veilig en droog in de loods van Dennis!
vanmiddag om iets voor 2 kwam ik aan bij de schuur waar ze tot op heden heeft gestaan en stond ze klaar om de trailer opgeladen te worden.
Helaas was dat niet zo makkelijk, want doordat ze zolang heeft stilgestaan, zat de rem rechtsachter muurvast!
Uiteindelijk hebben we haar met een lier op de trailer kunnen slepen.
Onderweg zijn we bijna door 3 vrachtwagens ingehaald, omdat we zo rustig reden.. heel frustrerend, want ik rijd normaal nooit 85 op de snelweg
Bij aankomst bij de loods, stond Dennis ons al op te wachten en had de brug klaar gemaakt om de MG er op te zetten.
We hebben even goed na zitten denken hoe we dit aan moesten pakken. Omdat het achterwiel zo vast zat, hebben we eerst geprobeerd om die los te krijgen, want rollend is toch wat makkelijker..
Door met een hamer los te gaan op de remtrommel, probeerden we de remschoenen los te slaan. Onderwijl kwamen we erachter dat de cilinder lek zou zijn, want er kwam allemaal vloeistof uit de trommel zetten..
na een poosje kregen we wat beweging in de trommel en dachten we dat het wel zou lukken om middels het wiel het boeltje draaiend te krijgen.
Gelukkig ging dat redelijk makkelijk, maar ze rolde ontzettend stroef..
Uiteindelijk hebben we met 4 man de MG op de brug kunnen duwen en staat ze daar nu veilig en droog achter slot en grendel.
Direct hebben we een en ander vast uit de auto gehaald om alle vocht eruit te krijgen en zijn we begonnen ruimte te maken om alles te kunnen reviseren/repareren/vervangen.
Gelukkig kwamen we erachter dat een hoop onder de kap nog helemaal nieuw is. Bougies, filters, alles leek er nog goed uit te zien.
Zelfs de bedrading ziet er nog goed uit. We denken nu dus ook dat het vooral ligt aan alle schakelpunten, zekeringkastjes, relais en massapunten.
Prioriteit ligt er in eerste instantie op om de wielen goed te laten draaien en daarna zullen we de bedrading aanpakken.
Uiteraard zullen we het blok voorzien van verse vloeistoffen.
Schitterend om zo'n klassiekers rijdend te houden!
De 2cv die in onze garage overwintert komt te koop en ik heb ontzettend veel zin om die zelf te kopen
jbcola schreef:Schitterend om zo'n klassiekers rijdend te houden!
De 2cv die in onze garage overwintert komt te koop en ik heb ontzettend veel zin om die zelf te kopen
Morgen gaan we alvast een avondje besteden aan de MG.
Eens zien of we de remmen makkelijk kunnen demonteren en ik denk direct maar alle vloeistoffen lozen.
Daarbij even checken of het blok niet vast zit (hoop van niet) en dan zal de avond alweer om zijn!