Schroefset: hoe laag kun je gaan zonder spacers?

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Ollie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Schroefset: hoe laag kun je gaan zonder spacers?

18 jan 2012, 21:38

Zo, momenteel denk ik even aan verlagen en 18" wielen.
Ook ik heb altijd gezegd: verlagen doe ik nooit ;-)

Nu even een vraag m.b.t. de rijhoogte.
Ik heb nu een sport+ onderstel op de R50, deze is standaard verlaagd (iets? Hoeveel eigenlijk?).
Stel ik neem verlagingsveren van 3cm, hoeveel komt de auto dan omlaag in verhouding tot een sport+ onderstel?
Ik ben bang dat ik het niet laag genoeg vind en overweeg dan ook een schroefset.

1. Wat raden jullie me aan qua veren?
2. Welke schroefset raden jullie me aan?

Ook vind ik dat de auto voor hoger staat dan achter en dat mag ook wel iets evenwichtiger.

Afbeelding

Foto's van voorbeelden zijn ook welkom!
Laatst gewijzigd door Ollie op 27 jan 2012, 16:58, 3 keer totaal gewijzigd.
GreyCooperS
Forum Junky

18 jan 2012, 21:48

Sport+ is echt knijterhard...met veren zal t dus zelfs wel iets meer comfi worden en zal je denk ik een mm of 20 a 25 lager komen...

..ik zou altijd voor de schroefset gaan. Is wel duurder qua aanschaf, maar is veel comfortabeler, je kunt zelf bepalen hoe laag je gaat en bij sommige modellen zelf de hardheid zelf aanpassen...keuze genoeg...Bij Beek op de site staan veel voorbeelden, en hoewel Coen niet direct meer levert (wel via Beek) zijn Cobra sets ook goede kwaliteit...
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 jan 2012, 21:57

Met veren wordt het vaak iets stugger

Daarom, zoals gezegd - schroefset
Marcel Always Open
Cabrio-King

18 jan 2012, 22:17

GreyCooperS schreef:Sport+ is echt knijterhard....
Jarenlang heb ik met de rode cooper met een Sportonderstel Plus gereden (=OEM MINI) en heb zeker niet die ervaring/beleving dat dit kneiterhard is. SPortonderstelPlus is overigens 1cm verlaging tov standaard. Dus je -3cm verlaging zal tov huidige niveau -2cm zijn. (ja, ben best goed in wiskunde :mrgreen: ).
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
GreyCooperS
Forum Junky

18 jan 2012, 22:19

nou, in de PW had ik ook sport+ en dacht dat ik met een niergordel moest rijden...zaten 17" onder zonder RF, maar vond t echt niet te doen (en ik ben wel iets gewend door de verlaging)

maar blijft persoonlijk gevoel he... :wink:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 jan 2012, 22:21

ga voor een schroefset. de veren en coils zijn dan ook veel beter op elkaar ingesteld. je kunt voor en 'KW-V1' of een 'Cobra Evo1' gaan als je niet al te veel geld wilt uitgeven. Er zijn ook andere merken die soort gelijk leveren en zelfs met meer instellingen qua bounce en hardheid.

ik denk als je de zoek functie gebruikt en wat rond leest zul je wel het een en ander tegenkomen.
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Marcel Always Open
Cabrio-King

18 jan 2012, 22:25

Peter, ter referentie, je mag best weten ; ik heb behoorlijk zware rugklachten dus als dat onderstel teveel zou stuiteren zou ik dat al snel opgevat hebben.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
speedy
NMC Legend
NMC Legend

18 jan 2012, 23:00

Ik heb kw 1 en rijd super relax en comfortabel :wink:
Ollie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

19 jan 2012, 18:56

Heeft iemand ook ervaring met Weitec veren?
En ik zie ook AP schroefsets die ik kan bestellen via mijn werk, is dat wat?
Ook ben ik nog niet helemaal overtuigd of 30mm genoeg is, aangezien hij al minstens 10mm lager staat dan standaard. Misschien toch maar een schroefset dan ;-)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2012, 19:14

sowieso schroefset! Beter op elkaar afgestemd, betere handling en betere looks. Tuurlijk is het duurder dan alleen veren, maar als je het doet, doe het dan goed.

Ik zeg; even Coen (coendek) PMmen voor een Cobra EVO 1 setje :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Verlagingsveren of schroefset, tips gevraagd.

19 jan 2012, 19:49

Ollie schreef:Ik heb nu een sport+ onderstel op de R50, deze is standaard verlaagd (iets? Hoeveel eigenlijk?).
Stel ik neem verlagingsveren van 3cm, hoeveel komt de auto dan omlaag in verhouding tot een sport+ onderstel?
Ik ben bang dat ik het niet laag genoeg vind en overweeg dan ook een schroefset.

1. Wat raden jullie me aan qua veren?
2. Welke schroefset raden jullie me aan?
Ik had ook een Sport+ onderstel op mijn R50, belachelijk hard (en dat zonder Runflat's). Standaard heeft een Mini maar zo'n 5cm aan veerweg, als je dan verlagingsveren monteert hou je daar nog maar zo'n 2cm van over voordat je de bumpstops raakt. Scheisse dus... :mrgreen: Met een schroefset is de hele poot korter, zodat een lagere rijhoogte niet meteen gelijk staat aan minder comfort. Daarnaast is het bij de meeste schroefsets zo dat je de voorspanning op de veer verlaagd als je de auto verder omlaag zet.

Ik ging van dit (Sport+):
Afbeelding

Naar dit (KW V1, vrij laag):
Afbeelding

En de auto is nu met name op de snelweg comfortabeler dan voorheen! 8)
maus105
Bonkey

19 jan 2012, 20:47

Het ligt eraan wat je budget is. Als je genoeg te besteden hebt zou ik zeker voor een schroefset! Als je je mini gewoon wat lager wilt voor een mooie afwerking zijn veren prima. Het word alleen allemaal heel hard als je runflat banden hebt.
Ollie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

27 jan 2012, 11:24

Bedankt voor de tips!
Het is een schroefsetje geworden, hoe laag kan je gaan zonder gebruik te maken van spacers?
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jan 2012, 12:08

Ik sta geloof ik op 5 mm voor en achter zonder spacers
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2012, 13:45

je hebt aan de voorkant sowieso 5mm nodig anders gaat je stelring aanlopen tegen de binnenkant van je band. Achter zou het zonder spacers moeten gaan. Met spacers staat wel een stukgooien, want door de verlaging ga je duidelijk zien hoe ver de wielen naar binnen staan.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Exterieur”