Klopt inderdaad wat Dave zegt, als je t regelmatig doet, kost t minder tijd en inspanning
De hobby die 'detailen' heet...
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!

Bericht
Haha gewoon meer oefenen en trainen die handen en vingers Egon 
Klopt inderdaad wat Dave zegt, als je t regelmatig doet, kost t minder tijd en inspanning

- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
een goeie lubricant is bij het kleien het halve werk.
Soort klei maakt niet veel uit. Ik ben erg tevreden over de klei van Meguiars en Poorboys (al is laatst genoemde goedkoper)
Glijmiddelen die ik geprobeerd heb zijn quick/speed detailers van Meguiars die allemaal soepel werkte, PoorBoys Spray & Wipe - wel verdunnen 1 op 1 met water (dan ook wederom de goedkoopste) en laatst een keer Monello Perfetto detailer spray en die gaf een glans na het kleien - dat was echt ongelofelijk. Dat is mijn favoriet dusver icm PoorBoys klei
Soort klei maakt niet veel uit. Ik ben erg tevreden over de klei van Meguiars en Poorboys (al is laatst genoemde goedkoper)
Glijmiddelen die ik geprobeerd heb zijn quick/speed detailers van Meguiars die allemaal soepel werkte, PoorBoys Spray & Wipe - wel verdunnen 1 op 1 met water (dan ook wederom de goedkoopste) en laatst een keer Monello Perfetto detailer spray en die gaf een glans na het kleien - dat was echt ongelofelijk. Dat is mijn favoriet dusver icm PoorBoys klei
- Brutus
- Nieuwsgierig

Bericht
en de kou
Nee klopt, het was denk ik ook met name de stappen die daarna nog komenDaveke schreef:Kleien hoeft helemaal niet zo lang te duren, en vooral ook niet te hard drukken..
Het kleien neemt bij mij nooit zoveel tijd in beslag, het is het polijsten wat een eeuwigheid duurt
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
Bericht
Ik heb dat stappenplan nog nooit bekeken, wat moest je daarna allemaal nog doen? ALs je namelijk niet gepolijst hebt, is dan enkel smeren en afnemen. Telkens dunne laagjes doen, dan is het helemaal zo inspannend niet 
Ik vind het zelfs ontspannen werken
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Leen
- Enthousiast

Bericht
Dan kom ik mee helpen maken we er een leuke dag van
Daveke schreef:Klopt.. Nu ik het lees denk ik ook - dat had je anders moeten verwoordenGreyCooperS schreef:Contradictio in terminisDaveke schreef:ontspannen werken
Ach - jouw autootje doen we ook nog wel een keer fatsoenlijk
Dan kom ik mee helpen maken we er een leuke dag van
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Haha...iedereen is altijd van harte welkom om mijn auto te poetsen hoor
Ik zorg wel voor een happie en natje
Ik zorg wel voor een happie en natje
- speedy
- NMC Legend

Bericht
Ik vind eigenlijk maar 1 ding teveel werk met detaillen en dat is "goed" machinaal polijsten en de hele zooi goed afplakken
Echt iets wat je 1 keer per jaar moet doen en ook niet vaker .
Hoe doen jullie dat met polijsten eerst de hele auto met 1 soort cutting pad en dan afbouwen of maak je een oppervlakte helemaal af per keer ?
Echt iets wat je 1 keer per jaar moet doen en ook niet vaker .
Hoe doen jullie dat met polijsten eerst de hele auto met 1 soort cutting pad en dan afbouwen of maak je een oppervlakte helemaal af per keer ?
- Brutus
- Nieuwsgierig

Bericht
Stappenplan
Onderstaand de pagina van het stappenplan op carclean.nl dat ik gevolgd heb.Daveke schreef:Ik heb dat stappenplan nog nooit bekeken, wat moest je daarna allemaal nog doen? ALs je namelijk niet gepolijst hebt, is dan enkel smeren en afnemen. Telkens dunne laagjes doen, dan is het helemaal zo inspannend niet
Stappenplan
- speedy
- NMC Legend

Bericht
Als je het vaker doet krijg je geen spierpijn meer
Je spieren belast je natuurlijk vrij weinig bij het verkopen van huizen
Word vanzelf een verslaving en van kwaad tot erger
Nu ben je tevreden over het resultaat maar volgende keer wil je nog beter en daarna nog beter en het houd niet op! Want je bent straks niet meer tevreden als je de auto alleen gewassen hebt.
Je spieren belast je natuurlijk vrij weinig bij het verkopen van huizen
Word vanzelf een verslaving en van kwaad tot erger
Nu ben je tevreden over het resultaat maar volgende keer wil je nog beter en daarna nog beter en het houd niet op! Want je bent straks niet meer tevreden als je de auto alleen gewassen hebt.
Onze sponsors