De hobby die 'detailen' heet...
- Robbee
- Be Mini
- Contacteer:
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Tegen de tijd dat jij je gloednieuwe mini de showroom uitrijdt is het ook al weer minimaal 6 weken geleden dat die gespoten is. Maar dit is dan blijkbaar wel een aandachtspunt voor mensen die panelen laten overspuiten, aerobumpers plaatsen, spiegelkappen spuiten, etc
Geldt dit bij alle ondergronden of alleen bij metaal?.
Geldt dit bij alle ondergronden of alleen bij metaal?.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- sammax
- Mod virus alert!
Bericht
Als de auto net nieuw is zou ik hem eerst goed schoonmaken, door het transport zit er waarschijnlijk veel vliegroest op. Dus goed behandelen met iron-x en daarna misschien polijsten als je daar despullen voor hebt, aangezien ie bij de dealer waarschijnlijk al door de krasstraat is geweest. De lak is iig niet meer vers dus je kunt je er gewoon op uitleven.
@marcel op elke ondergond moet de lak uitdampen. Een wax kan niet veel kwaad want dat ademt wel, maar een sealant sluit de lak helemaal af.
@marcel op elke ondergond moet de lak uitdampen. Een wax kan niet veel kwaad want dat ademt wel, maar een sealant sluit de lak helemaal af.

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je je nieuwe auto heb laten voorzien van Waxoyl zowieso de eerste week zeker niets aan de lak doen, niet wassen, en bij voorkeur ook niet afspuiten... de Waxoyl moet namelijk een redelijke tijd volledig uitharden, voor het zijn werking kan doen 

- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Waxoyl is onzin
Je kan net zo goed een laagje PoorBoys EX-P erop doen, die van mij is al 2 maanden ontzettend goed bescherm geweest met de "winter" en waxoyl is niets meer dan een sealant. Het blinkt zo goed omdat ze van tevoren polijsten, allemaal dingen die je zelf ook kan doen voor een fractie van de prijs. Overpriced tot en met en een pure marketinghype
Je kan net zo goed een laagje PoorBoys EX-P erop doen, die van mij is al 2 maanden ontzettend goed bescherm geweest met de "winter" en waxoyl is niets meer dan een sealant. Het blinkt zo goed omdat ze van tevoren polijsten, allemaal dingen die je zelf ook kan doen voor een fractie van de prijs. Overpriced tot en met en een pure marketinghype
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben je géén poetser, dan heeft het echt wel toegevoegde waarde. Met alleen een wasje ziet het er direct weer goed uit. En het blijft ook echt wel langer zitten dan 2 maanden. Mijn pa had iets dergelijks op zijn Octavia en nu na 2 jaar wordt de werking pas echt wat minder.
Wil ik wel een beetje nuanceren. Inderdaad, als je graag zelf wast en poetst is Waxoyl (of een vergelijkbaar lak"pantser") overbodig. Sowieso, met de eerste klei/polijstbeurt is het hele boeltje er weer af.Daveke schreef:Waxoyl is onzin
Ben je géén poetser, dan heeft het echt wel toegevoegde waarde. Met alleen een wasje ziet het er direct weer goed uit. En het blijft ook echt wel langer zitten dan 2 maanden. Mijn pa had iets dergelijks op zijn Octavia en nu na 2 jaar wordt de werking pas echt wat minder.
- sammax
- Mod virus alert!
Bericht
http://forum.carclean.nl/cc_postst9195/ ... ntser.aspx
hele test van Waxoyl tgen PB Pure Sealant.
dat het 2 jaar blijft zitten is onzin
hele test van Waxoyl tgen PB Pure Sealant.
dat het 2 jaar blijft zitten is onzin

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht

Heb je thuis een Hogedruk reiniger? want bij de wasbox is het inderdaad niet optimaal om te doen
@ Discussie Waxoyl; ik ben er zelf ook niet zo een fan van. Feit is wel dat het heel veel verkocht word op nieuw te leveren auto's
Ik doe dit altijd met de Hogedruk spuit (bij voorkeur met vuilfrees) uitspuiten, t is even een beetje lenig bewegen tussen wielkast en wielen, maar daar rag je wel lekker alle bende en bagger mee uit het tapijt... Ik denk dat ik het in jou buikschuivermodus wel het makkelijkst is om het wiel even eraf te halenspeedy schreef:Hey hoe maken jullie de wielkast bekleding schoon ? Die " luxe " wielkastbekleding is het domste wat ze ooit hebben verzonnen![]()
Blijft allemaal schit inzitten en kan er lastig bij ! Of moet ik de wielen eraf halen bij de wasbox

Heb je thuis een Hogedruk reiniger? want bij de wasbox is het inderdaad niet optimaal om te doen

@ Discussie Waxoyl; ik ben er zelf ook niet zo een fan van. Feit is wel dat het heel veel verkocht word op nieuw te leveren auto's

- sammax
- Mod virus alert!
Bericht
voor de wielkasten heb je trouwens zon opzetstuk voor de HD-reiniger bij CC
het is zon vuilfrees maar dan met een bocht erin zodat je ook de onderkant en de wielkasten makkelijk uit kunt spuiten.
allemaal hetzelfde, het is en blijft gewoon een sealant die lakpantsersfrankie schreef:Het is overigens geen Waxoyl wat erop zit. Maar een ander merk.
voor de wielkasten heb je trouwens zon opzetstuk voor de HD-reiniger bij CC
het is zon vuilfrees maar dan met een bocht erin zodat je ook de onderkant en de wielkasten makkelijk uit kunt spuiten.

- Brutus
- Nieuwsgierig
Bericht
Gisteren was ik een dagje vrij en ben ik ca. 6 uur bezig geweest met het gehele stappenplan dat op carclean.nl staat.
Ik wil je hiervoor hartelijk bedanken
maar ik kan je wel vertellen dat ik nog nooit zo'n spierpijn heb gehad. Ben ook niet van plan om dit meer dan 2 keer per jaar te doen, niet goed voor mijn handen, wat een spierpijn zeg
Wel een prachtig eindresultaat, eerst was ik nogal sceptisch maar ongelooflijk wat een vuil er af blijft komen, vooral na het kleien.
Je denkt auto schoon na het wassen, nou mooi niet, en daarna zo lekker glad als een aal.
Bedankt Speedy !
Groet Egon
Ja en Speedy heeft mij ook al poetsgek gemaaktspeedy schreef:ik heb ook altijd mijn auto er super strak bij staan en ben er dan ook bijna dagelijks mee bezig . heb heel veel producten van meqiuars en ben hier super tevreden over . het enige wat ik niet doe is machinaal polijsten want ben bang dat ik te hard ga dan. de buurt verklaart mij ook voor gek als ze mij weer zien poetsen, kleien , kieren van de auto het water uitzuigen met de stofzuiger enz. enz.

Gisteren was ik een dagje vrij en ben ik ca. 6 uur bezig geweest met het gehele stappenplan dat op carclean.nl staat.
Ik wil je hiervoor hartelijk bedanken

Wel een prachtig eindresultaat, eerst was ik nogal sceptisch maar ongelooflijk wat een vuil er af blijft komen, vooral na het kleien.
Je denkt auto schoon na het wassen, nou mooi niet, en daarna zo lekker glad als een aal.

Bedankt Speedy !
Groet Egon
Onze sponsors