De hobby die 'detailen' heet...

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 dec 2011, 03:00

Ja, ook twee pilsjes achteraf :)
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jan 2012, 12:16

Kan iemand mij vertellen of het veel toegevoegde waarde heeft om na het kleien, eerst een glaze te gebruiken a la poor boys black hole? en daarna de waslaag weer aan te brengen.
Als ik het goed begrijp zorgt dat voor een stuk meer glans :)

En; raden jullie black WOW aan voor de zwarte plastic exterieurdelen?
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2012, 13:01

Het schijnt inderdaad meer glans toe te voegen. ik heb er zelf nog nooit mee gewerkt. Als je het zelf wil, kan het natuurlijk allemaal, verder gaan is niet heel moeilijk, weten wanneer je moet / wil stoppen wel ;) :P

Black WOW hoor ik ook veel goeds over, al schijnt t in verhouding best duur te zijn, maar dan ook wel een van de meest duurzame producten voor de trims...

ik ben ook wel eens benieuwd of er hier mensen zijn die er echt tevreden over zijn? ik heb namelijk tot heden nog niet het ideale middel voor de trims gevonden.... :P
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2012, 13:31

Dan moet je BlackWOW proberen.
Dat spul zorgt er zelfs voor dat ik beading heb op de plastic delen.
Ik heb Meg's gebruikt, die vond ik waardeloos, de Poorboys is al wat beter maar BlackWow is echt topspul.

Een glazer zorgt wel echt voor meer glans, maar zorgt er ook voor dat de standtijd van je wax iets korter is. Ik heb zelf met de wintermaanden in het oog mijn auto na het polijsten niet meer behandeld met glazer maar met een sealant, en de waxlaag die er 2 maanden geleden op is gelegd heeft nu nog steeds beading en ziet er weer top uit na een simpel wasbeurtje. In de zomer doe ik wel altijd glazen na het polijsten of kleien, voor de wax er op gaat. Met name op een glanskleur zie je dat verschil wel, bij metallic lakken is het verschil iets minder groot
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jan 2012, 15:09

I see, nou ja ik probeer het wel :)

kan gewoon met het handje toch? de glazer.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2012, 17:21

Jup, heb ik zojuist ook gedaan, al vind ik het fijner glazer aan te brengen met de DA en een zwarte pad. Dan kun je het namelijk dunner doen
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jan 2012, 18:10

Yeps ik gooi er ook altijd eerst een glaze op. Gebruik ook meestal PB black hole, geeft een super glans! :D
Black WOW geeft snel een groot verschil aan, alleen vind niet dat die het lang volhoud.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2012, 18:38

Dat vind ik juist wel, itt PB Trim Restorer, Bold N Bright, Megs Trim Detailer e.d.

Ik laat hem wel altijd een behoorlijke tijd intrekken, en wrijf hem daarna met een doekje na, dan zuigt het plastic de BlackWow echt op. Behandel je van tevoren wel me PreWow?

Voor donkere kleuren is de Black Hole de beste, voor lichte kleuren zou ik voor White Diamond gaan (beiden van PB)
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jan 2012, 18:51

Zo weer wat spulletjes uitgezocht bij carclean :

3M - 3434 afplaktape - 38mm breed € 5,49 € 5,49
Black WOW - Black WOW Exterior Trim Restorer - 59ml € 17,49 € 17,49
Black WOW - Pre-WOW Pre-Cleaner - 119ml € 16,49 € 16,49
Carclean.nl - Interieur borstel - Paardenhaar € 12,00 € 12,00
CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml € 12,49 € 12,49
Gliptone - Liquid Leather Conditioner - 250ml € 10,50 € 10,50
Gliptone - Liquid Leather Gentle Cleaner - 250ml € 7,98 € 7,98
Lake Country - Badstof Applicator - 100 % katoen - 10x15cm € 2,49
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml € 10,9
Poorboys World - Black Hole - 473ml € 17,99
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm 5,99
Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus - 473ml

Meteen maar even het leer aanpakken.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2012, 19:26

Lekker!

Zorg er wel voor dat je Blackwow niet op je doek krijgt waar je je wax mee afpoetst, dat trekt strepen die je er amper van af krijgt..
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jan 2012, 19:31

Daveke schreef:Dat vind ik juist wel, itt PB Trim Restorer, Bold N Bright, Megs Trim Detailer e.d.

Ik laat hem wel altijd een behoorlijke tijd intrekken, en wrijf hem daarna met een doekje na, dan zuigt het plastic de BlackWow echt op. Behandel je van tevoren wel me PreWow?

Voor donkere kleuren is de Black Hole de beste, voor lichte kleuren zou ik voor White Diamond gaan (beiden van PB)
Nee behandel ze niet met PreWow wist ook niet dat die er is. Ik heb me flesje ook al een paar jaartjes denk ik. En hoe lang laat jij het erin trekken? Dan gebruik ik al jaren dat spul verkeerd dus :P Ik was al overgestapt op Swissvax voor de trims, want Meq trim detailer vind ik al helemaal ruk.
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 jan 2012, 19:33

@Parklane; Lekker lijstje trouwens wat je hebt besteld :P Denk dat ik ook maar eens die PreWow ga bestellen en even weer ga proberen :)
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 jan 2012, 21:43

Voor het insmeren met BW bewerk ik de witte en slechte plekken met PW. Ik smeer de BW erop net voor ik ga waxen, en laat het intrekken voor zolang ik nodig heb om te waxen. Als dat klaar is, dan wrijf ik de BW uit - en wrijf dan nog na met een schone doek. Dan neem ik de wax af en is het werk klaar. Ik hou dan een hele tijd een mooi resultaat en was de trims gewoon op dezelfde manier als de lak met de wasbeurtjes mee, dan blijven ze bij mij echt minimaal twee weken diepzwart en een mooie beading bij regelmatig schoonmaken.
Clubhouse
Garlic Chef

10 jan 2012, 21:47

Ik gebruik na het kleien ook glaze. PB White Diamond dan een laag DoDo Juice opblinken terug een laag DoDo Juice die blijft er minstens 12u op, dan opblinken. Voor de zwarte plastiek gebruik ik Pb trim rest. Eerst wel reinigen met PB apc. met harde borstel goed inbrengen.
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2012, 21:48

Daveke schreef:Voor het insmeren met BW bewerk ik de witte en slechte plekken met PW. Ik smeer de BW erop net voor ik ga waxen, en laat het intrekken voor zolang ik nodig heb om te waxen. Als dat klaar is, dan wrijf ik de BW uit - en wrijf dan nog na met een schone doek. Dan neem ik de wax af en is het werk klaar. Ik hou dan een hele tijd een mooi resultaat en was de trims gewoon op dezelfde manier als de lak met de wasbeurtjes mee, dan blijven ze bij mij echt minimaal twee weken diepzwart en een mooie beading bij regelmatig schoonmaken.
En als je met BW op de lak komt dan? Krijg je dat er nog wel af? Gezien e vorige reactie van strepen op de lak..

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”