Daar ben ik weer, ik heb mijn Mini zoals jullie weten net 2 weken en er is inmiddels al een hoop gebeurt, daar hoeven we het niet weer over te hebben. Maar wat ik nu weer heb meegemaakt kan in de boeken, onder het kopje; hoeveel geluk kun je hebben. Uiteraard kun je het ook negatief bekijken maar zelf ben ik van mening dat je moet proberen om er altijd maar iets positiefs in te zien, anders is het leven een stuk zwaarder. Kortom het volgende verhaal gaat over geluk.
Ik reed ee uurtje geleden op de Kromme Nieuwegracht te Utrecht. Voor de mensen die niet bekend zijn in Utrecht.
Stel je een smal klinker weggetje voor in een oude binnenstad met smalle zijstraatjes.
Mijn snelheid lag ongeveer op 15 a 20 km/uur. Ik heb nog nooit zo rustig gereden op die plek terwijl ik daar al ruim 6 jaar overheen cross is het altijd goed gegaan. Vandaag niet, er kwam uit zo'n smal steegje van rechts plots een scooter met hoge snelheid. En ja ik heb hem super licht geraakt dus ik zat hoe dan ook fout. De jongeman op de scooter viel en mankeerde wonder boven wonder niks. Op zijn oude (al zwaar beschadigde) scooter zaten een paar extra krassen, maar dat deerde deze jongeman totaal niet. Het leek zelfs wel alsof hij niet wist hoe snel hij weer weg moest komen (wellicht een gestolen scooter of zo). Toen dus bleek dat de jongeman niks mankeerde ging ik met geknepen bilspieren en geknepen oogjes maar eens de schade opnemen. En dan mag ik wel enorm van geluk spreken. Ik weet bij god niet hoe je het onderdeel noemt maar het allerlaagste stuk zwart plastic onder mijn voorbumper zat los, deze kon ik met geduld en kracht weer keurig terug plaatsen. Wat overbleef is een lichte kras op datzelfde stuk zwarte bumper plastic en een klein veegje daarboven op de lak. Verder is de kentekenplaathouder een stukje van afgebroken.
Nou heb ik even een paar foto's gemaakt van de schade en was ik erg benieuwd of jullie nog tips hebben hoe ik dat veegje op de lak en op de bumper mooi weg kan poetsen.