Start/Stop systeem slecht voor turbo?
- works915
- Mod virus alert!
Bericht
Het advies destijds van de dealer was om het start/stop systeem alleen te gebruiken indien je langudurig stil staat bv bij een open brug, dus niet bij stoplichten of tijdens file. Dit heeft te maken met accu van de auto. Deze kan maar een paar start/stop sessies achter elkaar aan. Daarna moet ie weer geladen zijn voor de volgende serie start/stop. Weet niet in hoeverre we nu verder zijn met de techniek.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij te lage boordspanning werkt het start/stop sowieso niet. Ook niet als je veel gebruikers tegelijk aan hebt staan als bijvoorbeeld airco, achterruitverwarming, stoelverwarming.works915 schreef:Het advies destijds van de dealer was om het start/stop systeem alleen te gebruiken indien je langudurig stil staat bv bij een open brug, dus niet bij stoplichten of tijdens file. Dit heeft te maken met accu van de auto. Deze kan maar een paar start/stop sessies achter elkaar aan. Daarna moet ie weer geladen zijn voor de volgende serie start/stop. Weet niet in hoeverre we nu verder zijn met de techniek.
- Brutus
- Nieuwsgierig
Bericht
hahaha nee hoor, moet inderdaad ffe naar de wasstraat maar het is zulk vies weer dat na 100 meter je weer kunt omkeren om er nogmaals doorheen te rijden.
Groet Egon
Dit is juist heel schoon voor mijn doenP5ycH0 schreef:Speedy? Speeeedy?
Ik denk dat Speedy evenis van je gepoetste achterkant

hahaha nee hoor, moet inderdaad ffe naar de wasstraat maar het is zulk vies weer dat na 100 meter je weer kunt omkeren om er nogmaals doorheen te rijden.
Groet Egon
- Brutus
- Nieuwsgierig
Bericht
Deze heeft van die zachte doeken die je auto kietelen, is echt helemaal prima hoor, top wasstraat, geen borstels
Groet, Egon
Ja ik weet dat de meeste wasstraten met die borstels slecht zijn voor je lak maar ik ga in Utrecht naar Mr. Wax.frankie schreef:Wasstraat? Ik denk dat Speedy weeris
![]()
Deze heeft van die zachte doeken die je auto kietelen, is echt helemaal prima hoor, top wasstraat, geen borstels

Groet, Egon
- Brutus
- Nieuwsgierig
Bericht
Speedy
nog even wat extra foto's te maken van het uitlaatsysteem, nou Speedy zeg jij het maar;
is dit een JCW uitlaat of ben ik opgelicht door de dealer?

Vandaag zijn de winterbanden erop gegaan, een mooi moment om voorEgonRosenberg schreef:Jij bent echt speedy, ook met je antwoorden, super bedankt en het werktspeedy schreef:Naast je sportknop en dsc knop![]()
Hier even de foto's van de uitlaat waar je nog om vroeg:

nog even wat extra foto's te maken van het uitlaatsysteem, nou Speedy zeg jij het maar;
is dit een JCW uitlaat of ben ik opgelicht door de dealer?

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Met start-stop uitgeruste Mini's hebben een speciale startmotor die het zeer vaak en zeer snel starten mogelijk maakt, en die veel minder slijtagevoelig is juist vanwege de extra zware levensloop.JosCountrymanCooper schreef:Ook de startmotor slijt veel harder, en is veel eerder aan vervanging toe.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors