De hobby die 'detailen' heet...

Hoe houd ik mijn MINI in topconditie.
PimNoordhof
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 nov 2011, 20:49

Marcel Always Open schreef:de clubsticker is toch nog zichtbaar? :mrgreen:
Zekers de Clubsticker maak ik elke ochtend schoon! :P
jstuyts
Mod virus alert!
Mod virus alert!

30 nov 2011, 21:21

Die auto mag wel een swaffeltje gebruiken... :mrgreen: :mrgreen:
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2011, 20:56

jstuyts schreef:Die auto mag wel een swaffeltje gebruiken... :mrgreen: :mrgreen:
:oops: eeen swaffeltje??????? :shock:

kijk, ik vind de mini helemaal geweldig, en poets em graag, maar om em nou direct te gaan swaffelen....... gaat zelfs mij iets te ver eigenlijk.... :lol: :P :mrgreen:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 dec 2011, 21:06

mini cabrio schreef:
jstuyts schreef:Die auto mag wel een swaffeltje gebruiken... :mrgreen: :mrgreen:
:oops: eeen swaffeltje??????? :shock:

kijk, ik vind de mini helemaal geweldig, en poets em graag, maar om em nou direct te gaan swaffelen....... gaat zelfs mij iets te ver eigenlijk.... :lol: :P :mrgreen:
Ik zag je anders best al staan hoor :mrgreen:
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2011, 21:23

Hahahaha ja jij wel..... :P

(ik wil niet weten hoe je aan dat beeld / gedachte kwam... :shock: )

>) :mrgreen: :lol:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 dec 2011, 21:25

Omdat ik laatst op MT al een foto tegen kwam van iemand die het dus echt deed bij 1320!

Ja, die swaffelde zn Mini!
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2011, 22:02

:shock: OMG.... haha

tja, echte liefhebbers dus daar.... :lol: :P
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2011, 22:51

Vraagje aan de kenners..

ik heb altijd alle verschillende merken die er bestaan door elkaar gebruikt maar wil nu 1 goeie complete set van 1 merk aan gaan schaffen en de rest wegmieteren.

Ik hoor meerdere goeie verhalen over Poorboys World, welk spul heb ik nu allemaal nodig om een zwarte auto goed te wassen en te poetsen van begin tot eind?

En is het ook mogelijk om goed resultaat te krijgen zonder die dap900 oid of heb je zo'n ding echt nodig?

Ik hoor graag de stappen en welk product erbij hoort dan ga ik die bestellen!
owja.. ik wil geen 16 uur gaan poetsen zoals iemand op pagina 4, maar uurtje of 5/6 max
moet ook iets voor de uitlaatsierstukken en eigenlijk iets voor het leder en voor de banden.... eigenlijk alles :|
is zo'n lakmeter ook handig?

Heel erg bedankt alvast :)
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 dec 2011, 23:26

1 merk kan maar ieder merk heeft zo z'n sterke kanten. Ook is 't de vraag wat jij nou fijn vindt werken. als je niet met een machine poetst dan zal die 5 uur lastig worden.

Mijn idee?
Dapje aanschaffen met monello polijst set. Zolang je niet met een rotary gaat werken is de kans klein dat je door de lak heen gaat. Diktemeter lijkt me dus overbodig.

De waxjes die altijd wel mooi werken zijn die van dodo juice, lekker met de hand aanbrengen.

"blue be gone" schijnt super te zijn voor uitlaten.

Voor de rest gewoon eens goed inlezen op het autodetailing forum.

Oja,

Een boodschappenlijstje:

- klei met vloeistof
- 2 of 3 polijstpasta's
- wax
- bandengel
- kunstof dressing
- chroom poets

Met bovenstaand lijstje kun je al een leuke detail job uitvoeren.
Laatst gewijzigd door audissimo op 08 dec 2011, 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2011, 23:27

Hej Rick!

Opzich kan het gebruiken van verschillende merken totaal geen kwaad ;)

Een resultaat is op allerlij manieren te bereiken, de vraag is alleen, wanneer neem je genoegen? maar met een uurtje of 5 zal t (afhankelijk van de staat van de lak) wel gaan lukken om een auto te wassen, cleanen (kleien, teer en hars verwijderen) en te waxen, dan is je auto weer lekker schoon, glanzend en goed beschermd. je kan dit natuurlijk nog uitbreiden met eventueel (handmatig) polijsten, glaze, etc etc etc maar dat loopt ook weer in de uurtjes.... :P

Om maar een voorbeeld te geven van hoe en wat je kan gebruiken, zoals ik het doe. zeg niet dat wat ik gebruik de beste producten zijn, maar dit heb ik op het moment staan, en ben over de meeste wel tevreden ;)

Voor het wassen:
Meguiars super thick microfiber washmitt
meguiars NXT shampoo

Drogen, hier kan je verschillende handoeken voor gebruiken (ik gebruik gewone schone handoeken uit de badkamer) Maar er zijn ook een hoop speciale auto-handdoeken te verkrijgen.

Na het drogen de klei erbij pakken, ik heb heel lang de klei van Meguairs gebruikt, en heb nu een potje staan van PoorBoys, beide erg tevreden over.
als 'glijmiddel' voor de klei gebruik ik meguairs quick-detailler. en voor het afdrogen gebruik ik weer een schone handdoek.

als de auto geheel gekleid is zou je er voor kunnen kiezen om te gaan polijsten of iets dergelijks, ik gebruik hier de White Polishing applicatorpad van Monello voor, en Super Resin Polisch van Autoglym, erg tof spul! (maar dit ga je niet redden met 5 uur)

Je zou nu dus ook de wax aan kunnen brengen, hiervoor gebruik ik ook de Meguiars NXT tech 2.0 (voeibaar in fles) voor. met de bijgeleverde applicatorpad vind ik dit een fijn product om mee te werken, wat in mijn ogen een mooie bescherming geeft. Er zijn natuurlijk heeeeel veeeeel andere soorten wax te vinden die ook goed zijn ;)

als de wax erop zit doe ik meestal nog even de plastic trims behandelen, hiervoor gebruik ik nu trimdetailler van meguairs, deze kan ik je NIET aanraden. ik heb veel gelezen over black WOW wat het erg goed zou doen. verder nog even het glas behandelen met een mooie glasspray (ook hier zijn er weer een hoop verschillende producten in te verkrijgen) ik gebruik zelf Meguairs NXT glas cleaner.

voor het chroomwerk op je auto (dus ook uitlaten) kan ik je echt de Meguairs NXT all-metal polish aan raden, werkt echt super eenvoudig, en heel goed 8)

en voor je leer zijn er ook weer een hoop spullen te verkrijgen. ik heb op het moment de leatherstuff van PoorBoys staan.

en tot slot voor de banden ben ik zelf ook nog op zoek naar een perfect product, ik gebruik nu de Tire Gel van Meguairs, met de applicator pad, nadeel van beiden is; de gel vind ik veel spatten op de auto tijdens rijden (erg zonde van t poetswerk), een keer goed na vegen met een schone doek na aanbrengen helpt een hoop, maar dan vind ik dat t effect al snel weer verdwenen is. nadeel van de applicatorpad is dat t sponsje vrij snel afbrokkeld. voordeel van de combinatie is wel dat t geen spray is, die weer nevelt over je velg, waardoor je je velg weer goed na moet poetsen omdat dat spul anders vuil aantrekt wat op je velgen blijft plakken.....

ik hoop je zo wat wijzer te hebben gemaakt ;) :lol:

moht je meer vragen hebben zijn die natuurlijk altijd welkom ;) :D
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2011, 23:28

nog een gratisch tip

www.carclean.nl/forum is heeeel veel info te vinden over alle producten uit hun webshop ;) :D
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 dec 2011, 23:31

oja, wil je toch naar een merk overstappen en niet al teveel wensen hebben, misschien een naar smartwax kijken!
speedy
NMC Legend
NMC Legend

08 dec 2011, 23:34

Rick machinaal polijsten enz. gaat je echt niet lukken in 5/6 uurtjes dus de dap 900 spaar je al uit :mrgreen:
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2011, 23:46

Wow thanks voor de tips gelijk!! hier kan ik al wat mee!

Ik wil wel een keer aan zo'n machine beginnen maar moet dan eerst even goede cursus hebben denk ik..

ik ben eigenlijk nooit echt onder de indruk geweest van die meguiars spullen, dus wil eigenlijk nu wel helemaal overstappen naar een goed merk, ik ga maar even een lijstje maken :)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

09 dec 2011, 00:02

Mequiars zal echt niet het beste zijn maar als je de produkten goed gebruikt dan krijg je wel zeker een goed resultaat en op een makkelijke manier .

Terug naar “Onderhoud en Verzorging”