Draagarm rubber vervangen en nog steeds piepen!

De 2e generatie vanaf 2006
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Draagarm rubber vervangen en nog steeds piepen!

24 nov 2011, 12:30

Hey members,

Ik heb mijn draagarmrubber links achter laten vervangen en hij piept ! Alles los gehaald en hij piept nog steeds :evil:
Morgen gaat weer alles los want irriteer mij mateloos aan het gekraak en gepiep en is zeker weten het nieuwe rubber.
Hebben jullie een oplossing ? Ik en de monteurs weten het eigenlijk ook niet meer .....
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5871
Lid geworden op: 04 apr 2016, 17:25

24 nov 2011, 12:33

gewoon dreigen te verkopen, dit uitspreken en waarschuwen... ´nog ÉÉN KEER......!!! ` :lol:

nee zonder gein, vreemd.. :s
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

24 nov 2011, 13:02

invetten! en blijven invetten :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

24 nov 2011, 14:10

Je kunt het niet goed van buiten af invetten dus dan zou je elke keer alles moeten demonteren !! Net uitgelijnd dus zit ik niet op te wachten .....
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

24 nov 2011, 20:54

Niemand nog een suggestie ?
Maandag word alles weer losgehaald want morgen hebben ze geen tijd ...
Denk zelf helemaal demonteren en rubber invetten maar is dat niet tijdelijk ?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

25 nov 2011, 11:10

Heb gelezen dat je de rubbers beter niet droog kunt monteren ( is wel gedaan)
Maar ff met een beetje wasbenzine of zeepsop moet monteren want dat glijd ff en na een tijdje niet meer.
Zo'n klote herrie als je een tijdje hebt gereden en rubber komt een beetje op temperatuur :evil: kraakt en piept aan alle kanten zelfs als je uitstapt kraakt die :(
Ff weekend voor paal rijden en dan hopen dat het opgelost word ......
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

25 nov 2011, 11:19

Misschien komt het dan wel rechtsachter vandaan?

Ik weet niet of het handiger/verstandiger is om beide kanten tegelijk te laten vervangen?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

25 nov 2011, 11:22

Nee honderd 100% het nieuwe rubber :wink:
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

25 nov 2011, 11:27

Vervang helemaal niets rechts want is in goede staat en piept niet :mrgreen:
En auto is net uitgelijnd ...
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3316
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

25 nov 2011, 13:22

speedy schreef:Heb gelezen dat je de rubbers beter niet droog kunt monteren ( is wel gedaan)
De TIS geeft een heel andere beschrijving aan als je de draagarm weer terugplaats in het rubber, dan moet er worden ingesmeerd met Clicolight o.i.d... (helaas nu geen TIS bijdehand; dus wellicht niet helemaal conform de beschrijving. Ga het vanavond nog wel effe voor je nakijken.)
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3316
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

25 nov 2011, 17:34

Dat Circolight (geen clicolight) schijnt dus een soort smeermiddel tbv montage te zijn....

Maar heeft men bij het vervangen van het rubber lager ook de markering aan gehouden? Op het rubber staat namelijk een pijltje. Dan markeer je de houder bij de pijl, en pers je het nieuwe rubber lager er op dezelfde plek in.
Smeer de draagarm en binnenkant rubber lager royaal in met dat Circolight-goedje. Perst de draagarm in het rubber, en schroeft hem daarna gelijk aan de wagen. Dan laat je de auto minimaal 30 minuten onbelast staan, en zorgt ervoor dat de vering niet wordt ingedrukt. Dan is de Circolight verdampt, en zit de draagarm in de juiste positie vast in het rubber.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

25 nov 2011, 18:11

Het is opgelost !!!!
het lag aan het "klepje" waar je de bout doorheen draait die zat met de holle kant naar binnen gemonteerd ipv naar buiten ....
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

25 nov 2011, 18:13

Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

25 nov 2011, 18:14

beetje slordig maar het is gelukkig opgelost :dansen
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

25 nov 2011, 18:22

Nu hebben we weer wat :evil: Mijn stuur staat scheef na het uitlijnen :roll: Morgen maar is ff afspraak maken dat die weer recht gezet word :|
Vraag mij wel is af of er iets in 1 keer goed kan gaan.....
In mijn beroep moet ik toch echt alles de eerste keer goed doen want anders houden we geen gast meer over :roll:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”