Zonder twijfel een MINI Cooper S Works in British Racing Green.
2] Waar heb je voor het eerst 160 km/u gereden en in wat voor auto?
A20 van de Beneluxtunnel naar De Lier in mijn toenmalige Opel Manta
(een echte Westlanders-bak

3] Wat is de meest genante auto die je ooit hebt begeerd?
Een Corvette (nog Westlandser

4] Hoe hoog mag van jou de maximumsnelheid zijn op een lege, overzichtelijke snelweg?
140 km. Harder vind ik wel fijn, maar moet je niet wettelijk toestaan.
5] Wat is je favoriete weg?
De paar bochten na afslag Ridderkerk-Zuid (A15) richting Ridderkerk
(Shell tankstation). Die bochten zijn neergelegd zoals op een circuit en vragen erom met de
buiten-binnen-buiten-techniek zo hard mogelijk gereden te worden. En dat gaat heel goed met een MINI

6] Waarop ben je het meest trots?
Op Ester.
7] Wat zijn in jouw branche de nieuwe trends die zich net onder de horizon ontwikkelen?
Concurrentie uit China.
8] Op welke prestaties van een rivaal ben je het meest jaloers?
Jaloezie ken ik niet.
9] Als je van carrière zou kunnen veranderen, wat zou je dan gaan doen?
Professioneel muzikant.
10] Hoeveel krijg je betaald en ben je dat waard?
Krijg normaal betaald. In ieder geval niet genoeg om die S Works aan te kunnen schaffen.
Maar ik ben elke euro die ik krijg waard.
11] Welke muziek draai je in de auto?
Dagelijks op de heenweg 3FM met Giel Beelen. Op de terugweg 3FM of City FM (rock classics)
of CD's (U2, Novastar, Keane, Golden Earring, Franz Ferdinand, enz.)
12] Wat zou je doen met je laatste 5 liter benzine?
Meteen naar een tankstation! Ik tank altijd meteen als het lampje gaat branden nadat ik ooit een keer zonder benzine stil ben komen te staan (niet met de MINI overigens...was die Manta...slurp slurp)
13] Wat is het laatste boek dat je gelezen hebt?
'Grijsgedraaid' van Leo Blokhuis. Is een boekje met verhalen achter bekende liedjes. Leo Blokhuis is o.a. bekend als muziekkenner van het TV-programma 'Top 2000 a Gogo' dat jaarlijks tussen kerst en nieuwjaar wordt uitgezonden.
14] Beschrijf jezelf in 1 woord.
Een-maatje-voor-het-leven. (met al die streepjes ertussen is het 1 woord toch?

15] Formule 1: 'ja graag' of 'nee, dank u'. En uitleggen graag.
Ja graag. Behalve dat ik jaar na jaar trouw naar de F1 kijk, worden er zoveel dingen uit de F1 ontwikkeld waar de hele autoindustrie van naar een hoger plan wordt getrokken. Dat is toch een groot bestaansrecht van F1.
16] Wat is het idiootste dat je ooit in of met een auto hebt gedaan?
Met mijn toenmalige Opel Manta na een avondje karten met collega's van de snelweg gespind bij Dordrecht met een stuk of 7 collega's die achter me allerlei rem- en uitwijkpogingen deden om mij maar niet te raken. Ik had ook niks geraakt overigens. Ben volledig rondgedraaid en zo het gras naast de snelweg ingedoken. De Manta had total-loss kunnen zijn, maar had helemaal niks

17] Als je een miljoen had om je garage te vullen, wat zou je erin zetten?
MINI Cooper S Works, Lotus Elise, BMW Z4, Aston Martin Vanquish, Jaguar E-type, Volvo V70 (voor dagelijks), Morgan 4x4 (voor Ester, is haar droom op wielen) en een hele grote bestelwagen om met Sarless (mijn bandje) door het land te trekken.
18] Wat is de hoogste snelheid die je ooit op de openbare weg hebt gereden?
200 km op de teller met onze MINI.
19] Hoeveel geld heb je maximaal voor een privé-auto over?
Geen limiet. Zoveel als het budget toelaat.
20] Wat moet er op je grafsteen staan?
'When the music's over...'
(Jim Morrison)
(Jim Morrison was de leadzanger van The Doors)
Ik geef 'de pen' door aan:....... SanderONEd