Nog geen 29.000 kilometer op de teller en nu al nieuwe remblokken en -schijven. Opmerking van de dealer: u haalt uw volgende remmencheck niet meer. En nee, we zijn geen remmenridders. Zijn er meer rustig rijdende Cooper S-rijders met dezelfde ervaring? Ik heb dit bij geen van mijn andere/vroegere auto's ooit meegemaakt. Maar dat waren dan ook geen MINI's ;-).
Frank
Remmen slijtage
- philip68
- 4 op een rij!
- Locatie: Den Haag
Bericht
Hoi Frank,
Ik ga er vanuit dat je MCS 29K op de teller heeft.
Afhankelijk van je rijstijl is mijn ervaring dat je 50K met de originele voorblokken doet en 60K met achterblokken op je MCS.
Remschijven vervangen is wel heel snel! Er klopt volgens mij dan iets niet.......
Ik ga er vanuit dat je MCS 29K op de teller heeft.
Afhankelijk van je rijstijl is mijn ervaring dat je 50K met de originele voorblokken doet en 60K met achterblokken op je MCS.
Remschijven vervangen is wel heel snel! Er klopt volgens mij dan iets niet.......
- volumex
- Enthousiast
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Dank voor de reactie. Helaas is de remmenoperatie al achter de rug. Een wijze les voor een volgende keer: bewaren die spullen. Iets soortgelijks heb ik bij de dealer waar onze andere auto in onderhoud is nog nooit bij de hand gehad. Het ontevreden gevoel blijft.
Ik denk dat ik er maar eens een bericht aan BMW NL aan waag. Ik vind het bizar dat een auto met nog geen 30.000 op de telller (waarvan wij meer dan de helft voor onze rekening hebben genomen) aan nieuwe schijven toe is. Volgens mij voldoet dit product dan niet aan wat je er redelijkerwijs van zou mogen verwachten.
Frank
Ik denk dat ik er maar eens een bericht aan BMW NL aan waag. Ik vind het bizar dat een auto met nog geen 30.000 op de telller (waarvan wij meer dan de helft voor onze rekening hebben genomen) aan nieuwe schijven toe is. Volgens mij voldoet dit product dan niet aan wat je er redelijkerwijs van zou mogen verwachten.
Frank
- volumex
- Enthousiast
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Klopt, maar ik weet in ieder geval hoe er de laatste 15000 km mee is gereden en dat is niet in de stijl van een remmenridder. Komt bij dat ie veelvuldig voor langere ritten is gebruikt in ons vlakke laaglandje. Ook niet echt belastend voor de techniek, zou je zeggen.
Ik heb van m'n Mazda MX-5jes nog nooit schijven vervangen. En die zijn toch al heel wat keren de Alpen en Dolomieten in geweest, waarbij ik dan vaak in twee weken tijd een recordaantal hairpins nam. Een voorbeeld: m'n huidige, een 2006 MX-5 NC. Tellerstand is nu 38.000 en de remmen geven nog steeds geen krimp. M'n vorige gebruiksauto, een Mazda6, na 100.000 km met nog steeds z'n originele schijven eronder verkocht. Ik kan niet anders dan stellen dat de Mini qua rijplezier een schot in de roos is, maar qua degelijkheid (en afwerking) flink tegenvalt.
Frank
Ik heb van m'n Mazda MX-5jes nog nooit schijven vervangen. En die zijn toch al heel wat keren de Alpen en Dolomieten in geweest, waarbij ik dan vaak in twee weken tijd een recordaantal hairpins nam. Een voorbeeld: m'n huidige, een 2006 MX-5 NC. Tellerstand is nu 38.000 en de remmen geven nog steeds geen krimp. M'n vorige gebruiksauto, een Mazda6, na 100.000 km met nog steeds z'n originele schijven eronder verkocht. Ik kan niet anders dan stellen dat de Mini qua rijplezier een schot in de roos is, maar qua degelijkheid (en afwerking) flink tegenvalt.
Frank
- crossbytje
- Bijna verslaafd
- Locatie: Kortrijk
Bericht
De indicator geeft ook veel te vroeg aan dat de remmen 'binnenkort' moeten vervangen worden, zo heb ik meer dan 10000km gereden met de melding dat de blokjes binnen 1200km moesten vervangen worden.
Eens je indicator echt een negatief getal aangeeft (en de sensor dus echt de schijf raakt) is het 'tijd' om de blokjes te vervangen. Dan nog zei mijn onafhankelijk garagist dat de remblokjes eigenlijk nog verre van versleten waren en zeker goed voor nog eens 10000km.
Wat schijven betreft heb ik geen idee, die van mij liggen er ondertussen reeds 80000km op en volgens mij is daar nog niks mis mee.
Eens je indicator echt een negatief getal aangeeft (en de sensor dus echt de schijf raakt) is het 'tijd' om de blokjes te vervangen. Dan nog zei mijn onafhankelijk garagist dat de remblokjes eigenlijk nog verre van versleten waren en zeker goed voor nog eens 10000km.
Wat schijven betreft heb ik geen idee, die van mij liggen er ondertussen reeds 80000km op en volgens mij is daar nog niks mis mee.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
nog geen 30k km en dan al remschijven en blokken moeten vernieuwen gaat natuurlijk nergens over. Lijkt me iets niet in orde in dat geval. Heeft je dealer daar ook naar gekeken of hopen ze dat je na 30k km weer vrolijk op hun stoep staat voor nieuwe remmen? Ik zou er ook maar een brief aan wagen en bij de dealer eens vragen of je je oude remmerij eens mag zien.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors