Hallo,
Ik ben sinds vandaag nieuw op dit forum en heb mij hier voorgesteld.
Ik mag een nieuwe Mini Cooper uitzoeken maar ben nog erg aan het twijfelen over de navigatie.
Ik heb de keuze uit twee super pakketten:
1) 10 Years
2) 10 Years II
Als ik het goed heb heeft de 10 Years een ingebouwd navigatie systeem en MINI connected, 10 YEARS II heeft geen mini connected en een los goedkoop instap model Garmin navigatie naast het stuur.
Ik wil hoe dan ook MINI connected erbij.
Wat vinden jullie nu het fijnst, een externe Garmin gps?
of een inbouw navigatie systeem?
Klopt het dat een inbouw navigatie systeem overal aan is gekoppeld? zodat bijvoorbeeld de muziek even zachter wordt gezet bij een aanwijzing van het navigatie systeem? en dat de kaarten op DVD staan en hierdoor het systeem even wat traag kan zijn?
De koppeling met Google send to car lijkt mij heel erg waardevol. Maar een losse Garmin kan dit ook.
Lastige keuzes!
Hans
Inbouw navigatie of losse navigatie?
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als het binnen budget past ga je voor MINI connected.
Das Ubergeil. Helemaal voor mobile developers...
Ik heb zelf ingebouwde navi, maar das van voor de connected tijd....
En die doet idd de muziek ff zachter e.d.
Zou BMW trouwens een conncted API oid dergelijks beschikbaar hebben ??... Hmmm Das een onderzoekje waard.
Kaarten staan idd op DVD.
Das Ubergeil. Helemaal voor mobile developers...
Ik heb zelf ingebouwde navi, maar das van voor de connected tijd....
En die doet idd de muziek ff zachter e.d.
Zou BMW trouwens een conncted API oid dergelijks beschikbaar hebben ??... Hmmm Das een onderzoekje waard.
Kaarten staan idd op DVD.
- Banage
- Leerling Mini lid
Bericht
Er komt hoe dan ook MINI connected in. Als ik voor de 10 YEARS II zou gaan dan kies ik die optie er los bij.
Mijn vraag voor nu is of ik voor de ingebouwde navi ga of toch maar niet. Ik houdt niet zo van een navi die van DVD moet lezen. Maar misschien valt dat wel mee? En is de ingebouwde navi van de MINI goed? Een adres intikken met het pookje lijkt mij teveel tijd kosten. Maar gelukkig kun je ook met google send to car vanaf je iPhone adressen doorsturen. Dat lijkt mij wel wat.
Maar een losse navi heeft ook wel wat. Dan kun je echt meerdere dingen tegelijk doen. Maar zo'n externe gps is weer niet mooi geïntegreerd met de rest van de systemen van de MINI ...
Eigenlijk heb je gewoon drie iPhones nodig voor in de MINI. Eentje in de armleuning voor Facebook en Music player. Eentje connected met bluetooth om te bellen in een losse houder. En eentje met tomtom erop bij de vooruit :-)
Hans
Mijn vraag voor nu is of ik voor de ingebouwde navi ga of toch maar niet. Ik houdt niet zo van een navi die van DVD moet lezen. Maar misschien valt dat wel mee? En is de ingebouwde navi van de MINI goed? Een adres intikken met het pookje lijkt mij teveel tijd kosten. Maar gelukkig kun je ook met google send to car vanaf je iPhone adressen doorsturen. Dat lijkt mij wel wat.
Maar een losse navi heeft ook wel wat. Dan kun je echt meerdere dingen tegelijk doen. Maar zo'n externe gps is weer niet mooi geïntegreerd met de rest van de systemen van de MINI ...
Eigenlijk heb je gewoon drie iPhones nodig voor in de MINI. Eentje in de armleuning voor Facebook en Music player. Eentje connected met bluetooth om te bellen in een losse houder. En eentje met tomtom erop bij de vooruit :-)
Hans
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Recentelijk hebben veel mensen geklaagd over de stem van de navigatie die erg vervelend klinkt (ten opzichte van eerdere versies). Weet niet of dat al opgelost is. Kees & Annet hadden dit ook aangekaart, zie het countryman subforum.
In een hatchback of clubman zou ik zeker weten een externe Garmin nemen , in een cabrio zeker weten een geintegreerde.
In een hatchback of clubman zou ik zeker weten een externe Garmin nemen , in een cabrio zeker weten een geintegreerde.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hans, ik navigeer ook altijd met TomTom op de iPhone. Is gewoon veel prettiger & vriendelijker.
Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat het mogelijk is om MINI connected te bestellen zonder navigatie ? Dat is nieuw voor mij. Als dat mogelijk is, zou ik de navi weglaten !!
P.s.... No problem Peet !!
Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat het mogelijk is om MINI connected te bestellen zonder navigatie ? Dat is nieuw voor mij. Als dat mogelijk is, zou ik de navi weglaten !!

- chris5150
- One wheel wonder
Bericht
De onboard Navi doet het, vergeleken met de Tomtom die ik dagelijks professioneel gebruik, goed, maar zoals elke navistem krijg je soms wel eens zin om haar...
Vervelender is dat je zoals bij een Tomtom, géén verwittigingen krijg voor mobiele of vaste flitsers... en ik betrap er me op dat ik de mini toch steeds nogal goed op z'n staart trap...
Niet dat ik continu de verkeersregels aan de laars lap, maar soms is een verwittiging toch mooi meegenomen als je ergens een ridicuule snelheidsbeperking opgelegd krijg waar je het niet zou verwachten...
En een coyote is toch wel een dure investering...
Vervelender is dat je zoals bij een Tomtom, géén verwittigingen krijg voor mobiele of vaste flitsers... en ik betrap er me op dat ik de mini toch steeds nogal goed op z'n staart trap...

Niet dat ik continu de verkeersregels aan de laars lap, maar soms is een verwittiging toch mooi meegenomen als je ergens een ridicuule snelheidsbeperking opgelegd krijg waar je het niet zou verwachten...
En een coyote is toch wel een dure investering...

- Banage
- Leerling Mini lid
Bericht
Als ik dan in de optie lijst kijk zie ik dat de interne MINI navigatie niet is aangevinkt.
Met het WIRED pakket krijg je er wel weer het MINI interne nav systeem erbij. Maar dat lijkt weer een stapje duurder.
Dus ja, zo te zien is het mogelijk om MINI connected te hebben zonder navigatie. Maar het is heel gevaarlijk om zo met die opties te spelen. Ineens ben je met minder veel duurder uit!
Vergelijkend lijstje:
Mini Cooper = 21783.78 euro
Mini Cooper + 10 YEARS = 25733.34 (+3949.56)
(MINI Connected + MINI interne nav)
Mini Cooper + 10 YEARS II + los MINI Connected = 26417.82 (+4634.04)
(MINI Connected + externe Garmin nav)
MINI Cooper + 10 YEARS II + WIRED = 26893.92 (+5110.14)
(MINI Connected + MINI interne nav + externe Garmin nav?)
Maar met al die extra pakketten krijg je er wel een aantal opties nog gratis bij.
Al die opties is veel te ingewikkeld!
Als ik dit zo bekijk is het voor mij het goedkoopste als ik MET interne nav neem, en dan later er een losse nav bij koop.
Is wel makkelijk kiezen dan. Hoef ik niet te kiezen, en het is het goedkoopste. Raar.
Die externe Garmin nav die je erbij krijgt is volgens mij wel een heel goedkoop instap model van Garmin.
Hans
Op de online mini configurator kan ik ik optie pakket 10 YEARS II kiezen (externe nav, geen MINI connected), en bij de extra opties alsnog MINI connected aanvinken.P5ycH0 schreef:Hans, ik navigeer ook altijd met TomTom op de iPhone. Is gewoon veel prettiger & vriendelijker.
Als ik dan in de optie lijst kijk zie ik dat de interne MINI navigatie niet is aangevinkt.
Met het WIRED pakket krijg je er wel weer het MINI interne nav systeem erbij. Maar dat lijkt weer een stapje duurder.
Dus ja, zo te zien is het mogelijk om MINI connected te hebben zonder navigatie. Maar het is heel gevaarlijk om zo met die opties te spelen. Ineens ben je met minder veel duurder uit!
Vergelijkend lijstje:
Mini Cooper = 21783.78 euro
Mini Cooper + 10 YEARS = 25733.34 (+3949.56)
(MINI Connected + MINI interne nav)
Mini Cooper + 10 YEARS II + los MINI Connected = 26417.82 (+4634.04)
(MINI Connected + externe Garmin nav)
MINI Cooper + 10 YEARS II + WIRED = 26893.92 (+5110.14)
(MINI Connected + MINI interne nav + externe Garmin nav?)
Maar met al die extra pakketten krijg je er wel een aantal opties nog gratis bij.
Al die opties is veel te ingewikkeld!
Als ik dit zo bekijk is het voor mij het goedkoopste als ik MET interne nav neem, en dan later er een losse nav bij koop.
Is wel makkelijk kiezen dan. Hoef ik niet te kiezen, en het is het goedkoopste. Raar.
Die externe Garmin nav die je erbij krijgt is volgens mij wel een heel goedkoop instap model van Garmin.
Hans
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
De kaarten van de ingebouwde navi staan tegenwoordig op een harddisk en niet meer op een DVD.
Wat betreft de aanwijzigen, het was in het begin even wennen maar ik vindt het nu prima werken.
En het ziet er ook nog eens
uit! Dus ik zou het wel weten......
Wat betreft de aanwijzigen, het was in het begin even wennen maar ik vindt het nu prima werken.
En het ziet er ook nog eens

- Rode_Kogel
- 4 op een rij!
- Contacteer:
Bericht
Ik gebruik de TomTom op iPhone4, werk perfect. TomTom geeft wel meldingen voor vaste flitspalen maar in combinatie met Flitsmeister kan het helemaal niet meer fout gaan.
Geeft duidelijk en tijdig signaal als een mobiele flitser is gesignaleerd.
In een active Brodithouder is je batterij ook niet te snel leeg.
Prima.
Geeft duidelijk en tijdig signaal als een mobiele flitser is gesignaleerd.
In een active Brodithouder is je batterij ook niet te snel leeg.
Prima.
Mooi rood is niet lelijk
- Banage
- Leerling Mini lid
Bericht
Hans
Op een harde schijf? dat is beter!marcelclemens schreef:De kaarten van de ingebouwde navi staan tegenwoordig op een harddisk en niet meer op een DVD.
En het ziet er ook nog eensuit! Dus ik zou het wel weten......
Hans
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Kan dit topic naar de Gen2 Mini interieur sectie verplaatst worden denk ik? (dank u )
Gr, Marcel
Onze sponsors