1 dag na de aankoop van mijn mini one uit 2002 bleek de snelheidsmeter ineens achter te lopen. Als ik 50 km rijd staat mijn meter op 20!!!
Iemand enig idee wat er mee aan de hand is???
Snelheidsmeter loopt 30 km achter
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Misschien moet je het instrumentencluster even resetten....
De procedure hiervoor:
1. Zet het contactslot in stand "contact aan".
2. Houd de terugstelknop van de dagteller 5 seconden ingedrukt, er verschijnt "test" met een nummer in beeld.
3. Druk de terugstelknop opnieuw meerdere malen in, tot ’test 19’ in het display verschijnt.
4. Wacht even - in het display verschijnt afwisselend ’_L_off’ en ’_L_on’
5. Druk bij ’_L_off’ de terugstelknop eenmaal in
6. Druk de terugstelknop opnieuw meerdere malen in, tot ’test 21’ verschijnt
7. Wacht tot ’21.0’ in het display verschijnt
8. Druk de terugstelknop eenmaal in -> reset wordt gestart. (piepje en wijzer kan gaan trillen)
9. Zet contact op uit, dan weer terug naar "contact aan" voor een seconde of 10, dan starten.... (en kijken of het geholpen heeft).
De procedure hiervoor:
1. Zet het contactslot in stand "contact aan".
2. Houd de terugstelknop van de dagteller 5 seconden ingedrukt, er verschijnt "test" met een nummer in beeld.
3. Druk de terugstelknop opnieuw meerdere malen in, tot ’test 19’ in het display verschijnt.
4. Wacht even - in het display verschijnt afwisselend ’_L_off’ en ’_L_on’
5. Druk bij ’_L_off’ de terugstelknop eenmaal in
6. Druk de terugstelknop opnieuw meerdere malen in, tot ’test 21’ verschijnt
7. Wacht tot ’21.0’ in het display verschijnt
8. Druk de terugstelknop eenmaal in -> reset wordt gestart. (piepje en wijzer kan gaan trillen)
9. Zet contact op uit, dan weer terug naar "contact aan" voor een seconde of 10, dan starten.... (en kijken of het geholpen heeft).
- jedidja
- Leerling Mini lid
Bericht
bedankt daveke!
Sorry, beetje late reactie, maar jouw tip heeft geholpen hoor.
Mijn teller doet het weer zoals het moet.
Super...
Jedidja
Super...

Jedidja
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: bedankt daveke!
Wiens tip? Die van het stekkertje of die van Daveke om het zelf maar aan te passen?jedidja schreef:Sorry, beetje late reactie, maar jouw tip heeft geholpen hoor.
Super...![]()
Jedidja
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Onze sponsors