Proefrit Mini Cooper British Racing Green

De 2e generatie vanaf 2006
Seraph
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Proefrit Mini Cooper British Racing Green

11 sep 2011, 16:35

Ha, mini-fans,

Afgelopen weekend heb ik op internet een mooie Mini Cooper aut. (2007, 60.000km) zien staan bij Van Poelgeest in Amstelveen. Hij is precies zo geconfigureerd als ik het wil: donker groen, met witte dak, spiegels en stripes...

linkje: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=b4juzmkgagj3

Ik was al gewaarschuwd dat hij nog niet 'gepoetst' was, maar ondanks dat schrok ik toch wel wat van de uiterlijke staat.
Zo constateerde ik dat de stripes niet echt meer wit waren, maar meer bruin/grijs en dat kon ik er niet zo afvegen, dus leek geen vuil te zijn, maar eerder verkleuring, er zat wat corrosie op het chroom bij de achterruit, de linkervoorband was beduidend meer versleten dan de rechter, ik zag wat roest op een enkele wielbout en hier en daar wat 'groen' op de rubbers... en voor de rest was ie erg 'smoezelig'...
Uit het onderhoudsboekje haalde ik dat hij alleen de 30.000 km beurt heeft gehad eind 2009, dus slechts één keer een beurtje in twee jaar... (en net de 60k beurt na de inruil door dealer zelf).

De Mini reed echter prima en alle elektra leek te werken... omdat er niet zo veel in deze configuratie en automaat te koop zijn ben ik toch nog steeds geinteresseerd in de auto... als deze mooi gerestyled wordt... en blijkt dat slechts één beurt om de 30.000 km geen kwaad kan...

Echter wat vinden jullie hiervan, zijn dit allemaal bekende uiterlijke aandachtspunten die simpel zijn op te lossen of is deze Mini gewoon zwaar verwaarloosd??? Wellicht nog andere tips waar ik op moet letten?

Er zit 24 maanden Mini Next garantie op, wat op mij overkomt dat deze Mini i.i.g. technisch, etc. wel in orde zal zijn anders durf je dat als dealer toch niet te geven...? Ook durfde ze hem mij al mee te geven ondanks dat het uiterlijk nog gedaan moest worden...

Superveel dank voor reacties!!!!!

P.s. Sorry dat mijn eerste post zo superlang is :-P
Yannick_
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 sep 2011, 16:55

Hoi :)

Als je een Mini Next koopt kan je er wel vanop aan dat het een goede auto is. Niet verwaarloosd oid, geen verborgen geheimen..
Er kan altijd wel wat stuk gaan, maar op het moment dat jij een Mini Next koopt krijgt deze een beurt en wordt deze op de zogeheten '72-puntencheck' gecontroleerd. Dit gaat van wielen tot bekleding en van ruitenwissers tot carroserie. Ze bekijken in principe de hele auto die aan bepaalde voowaarden moet voldoen voordat hij als 'Mini Next' verkocht kan/mag worden. Als je overweegt hem te kopen kan je altijd een middenweg proberen te vinden met de dealer met betrekking tot roest of groene rubbers. Niet geschoten, altijd mis ;)
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 sep 2011, 18:18

MINI-NEXT is altijd ok, en van Poelgeest Amstelveen is ook helemaal ok.
Je kan natuurlijk altijd nog vragen of ze er nieuwe stripes op plakken en wat nieuw chroom bij de ramen.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 sep 2011, 18:28

Inderdaad gewoon even afspreken dat die puntjes netjes opgelost worden en natuurlijk dat de auto uitgebreid wordt gepoetst voor aflevering en dan ziet ie er waarschijnlijk weer perfect uit. Als je zo'n auto met Next-garantie koopt kan je er wel van uit gaan dat je een goede auto koopt die helemaal in orde wordt gemaakt voor aflevering. En mochten er toch nog problemen ontstaan dan geeft die twee jaar garantie natuurlijk ook wel wat extra zekerheid.

Succes!
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 sep 2011, 10:26

daar kunnen ze wel voor kiezen door de auto's die ze zelf niet "vertrouwen" niet aan te bieden maar rechtsstreeks aan de handel te verkopen.

De dealer moet de auto eerst volledig klaarmaken en alle gebreken hertsellen. Daarnaast moeten ze hem keuren aan de hand van een keuringsrapport en aan de hand daarvan kunnen ze de garantie afkopen bij de importeur. De importeur controleert ook daadwerkelijk (steekspreofsgewijs) of de auto's ook echt klaargemaakt zijn. Je kan er dus redelijk op vertrouwen dat de aangeboden auto met Nextgarantie een goede auto is.

verder heb ik 100% vertrouwen in Van Poelgeest Amstelveen. Dat is een dealerbedrijf waar ze je echt geen troep verkopen en de service is bovengemiddeld goed. Dus daar hoef je het niet om te laten. :wink:

De punten die je nu opnoem,t zijn trouwens allemaal geen hele erge kwaltjes. Wielbouten roesten nou eenmaal en het verweerde chroom is ook geen onbekend iets bij een MINI.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 sep 2011, 10:46

Het is voor zowel VP als voor jou een les om geen auto te gaan bekijken die nog niet showroomklaar is gemaakt.

De punten die je noemt stellen eigenlijk niks voor en zouden helemaal geen issue zijn geweest als de auto helemaal netjes in de showroom had gestaan. Daarnaast is VP inderdaad een zeer betrouwbaar adres en zullen alle puntjes ongetwijfelfd naar tevredenheid worden opgelost.

Alhoewel ik me afvraag of je geen nieuwe moet kopen, je lijkt namelijk wel verbaasd dat alles naar behoren werkte tijdens de proefrit... En als groen op de rubbers en roestvorming op de wielbouten punten zijn om te noemen...

Ik denk dat je de juiste auto bij de juiste dealer hebt gevonden en dat je de auto met andere ogen moet bekijken. Het is een 4 jaar oude auto en die kan niet schadevrij zijn. Nieuwe auto's hebben ook al groen op de rubbers voordat ze gepoetst in de showroom komen te staan.

Just my 2 cents.
GreyCooperS
Forum Junky

16 sep 2011, 19:27

Naast de vele andere, en vaak negatieve verhalen, over dealers, is VP altijd positief in "het nieuws" hier, dus je kunt er op vertrouwen dat ze je niets in je maag splitsen...en als er onverhoopt is mis mocht gaan, heb je een goede garantie :lol:

Maar zoals altijd, je eigen hart en gevoel volgen...voelt het niet goed en moet je jezelf overtuigen dat het goed is..walk away :wink:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 sep 2011, 17:37

'Deze groene is inmiddels verkocht begreep ik afgelopen zaterdag bij VP. Heb jij 'm gekocht?
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”