Vraag over GRS intercooler en stationair toerental

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

Vraag over GRS intercooler en stationair toerental

10 sep 2011, 20:32

Vandaag heb ik de GRS intercooler gemonteerd op mijn MINI.
Direct vanaf het starten viel mij op dat het stationair toerental hoger is. Het stationair toerental ligt nu rond de 1100 RPM, ook als de motor warm is. Tijdens het rijden lijkt het toerental ook minder snel te zakken na het intrappen van de koppeling.
Is dit normaal? Ik had zelf als verklaring bedacht dat de ECU zich opnieuw moet inleren na de wijziging van intercooler. Ik heb ongeveer 20-30 km gereden, maar dit heeft (nog) niet tot verandering geleid. Heeft de ECU meer tijd nodig voor het aanpassen, of is er iets niet goed? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of gedachten.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13495
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

10 sep 2011, 20:45

Lijkt mij niet dat dit door de GRS komt, zelf ook net geplaats na een watergekoelde intercooler te hebben gehad.

Controleer eens goed of je wel alle rubbers goed hebt zitten, het kan snel gebeuren dat er een dubbel zit aan de onderkant.

Afbeelding
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wateringen
Berichten: 1775
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

10 sep 2011, 20:55

Denk ook dat er een vouw in een van je rubbers zit.

Toen ik mijn standaard ic verwisselde voor een van een gp heb ik hetzelfde gehad.
Stationair ging hij hoger lopen en hij liep een stuk onrustiger.
R53 MCS HB / Pepper White
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

10 sep 2011, 20:58

Bedankt voor jullie feedback. Ik ga de rubbers controleren.
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: heemskerk
Berichten: 7793
Lid geworden op: 19 sep 2010, 16:37

10 sep 2011, 22:02

als je rubbers lucht doorlaten dan kan je toerental gaan schommelen....... behoorlijk ook lijkt wel JUMPEN :D
burn rubber not your soul

Afbeelding
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

10 sep 2011, 22:10

Klopt, dat gebeurde inderdaad!
franklyn85 schreef:als je rubbers lucht doorlaten dan kan je toerental gaan schommelen....... behoorlijk ook lijkt wel JUMPEN :D
Rubbers gecontroleerd en eentje zat inderdaad dubbel. Probleem opgelost nu. :)
Bedankt voor jullie hulp!
:icon_top:
Koenv
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wateringen
Berichten: 1775
Lid geworden op: 27 apr 2011, 22:07

10 sep 2011, 22:44

Helemaal top :D
R53 MCS HB / Pepper White
wall-e
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Castricum
Berichten: 2758
Lid geworden op: 13 feb 2009, 14:17

10 sep 2011, 22:56

Ik zal er ook op letten bij montage...nog meer tips?
Afbeelding
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Brightness
NMC Legend
NMC Legend
Berichten: 1681
Lid geworden op: 28 okt 2016, 07:17

10 sep 2011, 23:12

Naast de IC alleen de air diverter onder de motorkap monteren en niet de bijgeleverde "verlenging" van de hood scoop. Volgens Dangixxer waren de IAT's nog lager toen hij zonder montage van deze reed.
wall-e schreef:Ik zal er ook op letten bij montage...nog meer tips?
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

12 sep 2011, 20:35

Brightness schreef:Naast de IC alleen de air diverter onder de motorkap monteren en niet de bijgeleverde "verlenging" van de hood scoop. Volgens Dangixxer waren de IAT's nog lager toen hij zonder montage van deze reed.
wall-e schreef:Ik zal er ook op letten bij montage...nog meer tips?
Dat is absoluut zo! :D
Scheelde 1,5 graad bij ongeveer gelijkaardige omstandigheden.
En heb het ook maar van andere fora waar ze dit ook merkten

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”