Vandaag heb ik de GRS intercooler gemonteerd op mijn MINI.
Direct vanaf het starten viel mij op dat het stationair toerental hoger is. Het stationair toerental ligt nu rond de 1100 RPM, ook als de motor warm is. Tijdens het rijden lijkt het toerental ook minder snel te zakken na het intrappen van de koppeling.
Is dit normaal? Ik had zelf als verklaring bedacht dat de ECU zich opnieuw moet inleren na de wijziging van intercooler. Ik heb ongeveer 20-30 km gereden, maar dit heeft (nog) niet tot verandering geleid. Heeft de ECU meer tijd nodig voor het aanpassen, of is er iets niet goed? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of gedachten.
Vraag over GRS intercooler en stationair toerental
- franklyn85
- Volledig MINI minded!
Bericht
als je rubbers lucht doorlaten dan kan je toerental gaan schommelen....... behoorlijk ook lijkt wel JUMPEN 

burn rubber not your soul

- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Klopt, dat gebeurde inderdaad!
Bedankt voor jullie hulp!

Rubbers gecontroleerd en eentje zat inderdaad dubbel. Probleem opgelost nu.franklyn85 schreef:als je rubbers lucht doorlaten dan kan je toerental gaan schommelen....... behoorlijk ook lijkt wel JUMPEN

Bedankt voor jullie hulp!

- wall-e
- Volledig MINI minded!
Bericht

R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
Ik zal er ook op letten bij montage...nog meer tips?
R53 Chili, Koni FSD coils, Eibach Springs, Milltek catback, 15% cravenspeed pully, BAR software custom, GRS intercooler, Full Aero, Zimmerman disks, Green Stuff pads, JCW Sparks, DaveF CAI, nice and shiny metal pedals,
- Brightness
- NMC Legend
Bericht
Naast de IC alleen de air diverter onder de motorkap monteren en niet de bijgeleverde "verlenging" van de hood scoop. Volgens Dangixxer waren de IAT's nog lager toen hij zonder montage van deze reed.
wall-e schreef:Ik zal er ook op letten bij montage...nog meer tips?
- dangixxer
- Bijna verslaafd
Bericht
Scheelde 1,5 graad bij ongeveer gelijkaardige omstandigheden.
En heb het ook maar van andere fora waar ze dit ook merkten
Dat is absoluut zo!Brightness schreef:Naast de IC alleen de air diverter onder de motorkap monteren en niet de bijgeleverde "verlenging" van de hood scoop. Volgens Dangixxer waren de IAT's nog lager toen hij zonder montage van deze reed.
wall-e schreef:Ik zal er ook op letten bij montage...nog meer tips?

Scheelde 1,5 graad bij ongeveer gelijkaardige omstandigheden.
En heb het ook maar van andere fora waar ze dit ook merkten
Onze sponsors