De linkjes die ik je gestuurd heb zijn het niet geworden... Waren het niet... Was montage op de goot, maar dat hebben huidige MINI's niet al lijkt dat wel zo...
Heb nu precies dat setje dat Thule aangeeft te bestelle met als verschil dat de horizontale latten 135cm zijn ipv 127cm.
Dakdragers; OEM of Thule?
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- Cooperdriver
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roerdalen
Bericht
@poeper:
Ik vrees dat met dit systeem van Thule de dakschade nog vele malen groter zal zijn. de blokken steunen rechtstreeks op het dak. Een dakdrager gaat altijd wat heen en weer tijdens het rijden (wind, torsie van de auto e.d. )
De dakschade bij een OEM dakdrager ontstaat omdat de strips die eraan zitten om tijdens de montage je dak niet te beschadigen vlak langs het dak lopen.
Dit is op 2 manieren op te lossen:
1. Een stukje tape plakken ter hoogte van de dakdragers
2. Na montage v.d. dakdrager de rubberstrips gewoon ombuigen/terugbuigen zodat ze niet meer vlak langs je dak lopen.
(zijn net elastieken is dus geen enkel probleem)
De schade (voornamelijk krasjes) ontstaat doordat tijdens het rijden altijd stof, zand en andere troep tussen de dakdrager en het dak gaat zitten.
De PUMA maatregel is puur een paar plastic blokjes in je dakgoot zodat de dakdrager minder beweegt en zogezegd stijver op je dak zit.
Ondanks dit beweegt een dakdrager ALTIJD waardoor deze blokjes niet écht helpen.
Pas alleen op met het laten uitvoeren v.d. PUMA maatregel, er zijn namelijk dealer die dit gewoon in rekening brengen.
Is niet echt goedkoop (zie topic van Benno hierover).
Ik vrees dat met dit systeem van Thule de dakschade nog vele malen groter zal zijn. de blokken steunen rechtstreeks op het dak. Een dakdrager gaat altijd wat heen en weer tijdens het rijden (wind, torsie van de auto e.d. )
De dakschade bij een OEM dakdrager ontstaat omdat de strips die eraan zitten om tijdens de montage je dak niet te beschadigen vlak langs het dak lopen.
Dit is op 2 manieren op te lossen:
1. Een stukje tape plakken ter hoogte van de dakdragers
2. Na montage v.d. dakdrager de rubberstrips gewoon ombuigen/terugbuigen zodat ze niet meer vlak langs je dak lopen.
(zijn net elastieken is dus geen enkel probleem)
De schade (voornamelijk krasjes) ontstaat doordat tijdens het rijden altijd stof, zand en andere troep tussen de dakdrager en het dak gaat zitten.
De PUMA maatregel is puur een paar plastic blokjes in je dakgoot zodat de dakdrager minder beweegt en zogezegd stijver op je dak zit.
Ondanks dit beweegt een dakdrager ALTIJD waardoor deze blokjes niet écht helpen.
Pas alleen op met het laten uitvoeren v.d. PUMA maatregel, er zijn namelijk dealer die dit gewoon in rekening brengen.
Is niet echt goedkoop (zie topic van Benno hierover).

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
Ben inmiddels voorzien! Het zijn dragers van Thule geworden (geen gedoe met PUMA -> kosten).
Kleine aanpassing (kitset) en ze passen ook op een andere auto. Heb nu twee lengtes dragers de door Thule geadviseerde 127cm, maar ook 135cm.
Past prima, heb er al de spullen mee vervoerd die ik had te vervoeren. Op vakantie gaan met dakkoffer doe ik niet...
Kleine aanpassing (kitset) en ze passen ook op een andere auto. Heb nu twee lengtes dragers de door Thule geadviseerde 127cm, maar ook 135cm.
Past prima, heb er al de spullen mee vervoerd die ik had te vervoeren. Op vakantie gaan met dakkoffer doe ik niet...
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
Bericht
ik heb de onderdelen van iemand overgekookt die ze slechts een keer gebruikt had, maar inmiddels auto verkocht. Toen heb ik alleen de liggers en kitset erbij gekocht. Achteraf waren andere liggers niet nodig geweest, dakdragers steken dan alleen wat verder uit aan de zijkanten.
Moeten jullie mij maar eens een keer spotten! Ik ben van het weekend nog in Noordwijk geweest en bij strand stond een rode Clubman. Ik had de dragers op heenweg nog erop zitten... halverwege terugweg heb ze achterin gegooid.Sven schreef:Heb je ook een fototje van hoe het eruit ziet?
ik heb de onderdelen van iemand overgekookt die ze slechts een keer gebruikt had, maar inmiddels auto verkocht. Toen heb ik alleen de liggers en kitset erbij gekocht. Achteraf waren andere liggers niet nodig geweest, dakdragers steken dan alleen wat verder uit aan de zijkanten.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors