Koppeling doorgebrand. Clubman weggesleept:-(

De 2e generatie vanaf 2006
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 aug 2011, 12:54

griendar schreef:ik heb een JCW R 53 van 2005 tijdens de garantie periode koppeling laten vervangen wegens soort van resonantie
was geen enkel probleem want het is bij BMW een bekend probleem er zit nu een zwaardere drukgroep in
geen enkel probleem meer daarna gehad
MartijnGizmo schreef:Jammer dat je door de modificaties aan het kortste eind gaat trekken bij de dealer, want 38.000 lijkt me wel erg weinig!
Wat is het voordeel van een zwaardere druk groep ? :?
MCS 2004
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

01 aug 2011, 13:49

WimS schreef:
griendar schreef:ik heb een JCW R 53 van 2005 tijdens de garantie periode koppeling laten vervangen wegens soort van resonantie
was geen enkel probleem want het is bij BMW een bekend probleem er zit nu een zwaardere drukgroep in
geen enkel probleem meer daarna gehad
MartijnGizmo schreef:Jammer dat je door de modificaties aan het kortste eind gaat trekken bij de dealer, want 38.000 lijkt me wel erg weinig!
Wat is het voordeel van een zwaardere druk groep ? :?
wellicht worden de platen dan beter tegen elkaar gedrukt, waardoor de kans op slippen kleiner is..
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
pieterjan
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

04 aug 2011, 09:49

Ekris maar toestemming gegeven om koppeling te vervangen. 'komt nooit voor meneer' terwijl fora vol staan van mini Sjes die rond 30-40k kapotte koppeling hebben. ze waren niet in staat om JWC koppeling of zo iets erin te knallen, heb auto nodig dus ik laat het maar. 1200 euro..
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 aug 2011, 09:59

Stelletje n00bs bij Ekris..weten niks of houden zich van de domme! Iig niet echt service zoals je die hoopt te krijgen bij een premium merk/garage. Jammer :| Gelukkig kan je in ieder geval weer rijden :wink:
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 aug 2011, 13:03

mso schreef:Stelletje n00bs bij Ekris..weten niks of houden zich van de domme! Iig niet echt service zoals je die hoopt te krijgen bij een premium merk/garage. Jammer :| Gelukkig kan je in ieder geval weer rijden :wink:
Vergeet ff niet dat het hier gaat om een getunede wagen gaat he.. ik vermoed dat Ekris bedoelt: komt nooit/amper voor bij standaard S'sjes. Is wel ff een verschil denk ik zo. Als de wagen standaard was geweest en ze inderdaad stellen dat het nooit voor komt, moet het wel haast een producteigenschap/fout zijn, m.a.w., zou je los van garantie gewoon 100% vergoed kunnen krijgen. Verwacht je dat ze bij een getuned blok stellen "ja meneer, heel spijtig, we zullen de schade vergoeden" ? Als je tuned loop je extra risico, dan kun je niet verwachten dat dit voor rekening van een fabrikant/verkoper komt. Sterker nog, schade die verband houdt met tuning, ook gedaan in eigen huis, wordt voor zover ik weet altijd uitgesloten. Desalniettemin is het erg vervelend en zonde geld! :(
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 aug 2011, 13:53

Shag schreef:
mso schreef:Stelletje n00bs bij Ekris..weten niks of houden zich van de domme! Iig niet echt service zoals je die hoopt te krijgen bij een premium merk/garage. Jammer :| Gelukkig kan je in ieder geval weer rijden :wink:
Vergeet ff niet dat het hier gaat om een getunede wagen gaat he.. ik vermoed dat Ekris bedoelt: komt nooit/amper voor bij standaard S'sjes. Is wel ff een verschil denk ik zo. Als de wagen standaard was geweest en ze inderdaad stellen dat het nooit voor komt, moet het wel haast een producteigenschap/fout zijn, m.a.w., zou je los van garantie gewoon 100% vergoed kunnen krijgen. Verwacht je dat ze bij een getuned blok stellen "ja meneer, heel spijtig, we zullen de schade vergoeden" ? Als je tuned loop je extra risico, dan kun je niet verwachten dat dit voor rekening van een fabrikant/verkoper komt. Sterker nog, schade die verband houdt met tuning, ook gedaan in eigen huis, wordt voor zover ik weet altijd uitgesloten. Desalniettemin is het erg vervelend en zonde geld! :(
Ik ben het niet vergeten (zie 1 pagina terug...!) maar dat ze niet in staat zijn een JCW koppeling in te bouwen en dat ze zeggen dat het nooit voorkomt terwijl er al aardig wat kapotte koppelingen zijn langs gekomen slaat natuurlijk nergens op!
Neovo
Be Mini
Be Mini

06 aug 2011, 17:33

Koppeling van de JCW en de S zijn immo hetzelfde
Ze hebben alleen een andere dubbelmassa vliegwiel.
Je kan opteren voor een Sachs performance koppeling.
Die kost 500€ terwijl oem maar 230€.
Ik heb liever dat mn koppeling stuk draait ivm mijn versnellings bak door het hoge koppel.
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 aug 2011, 10:35

Vorige weekend was ik naar Spa Francorchamps met de Clubman. Met 4 man in de auto en dikke file naar het circuit toe gesukkeld. Op enig moment begon de koppeling vreemd te doen, raar en schuddend oppakken. Erg vreemd omdat ik altijd zeer voorzichtig met de koppeling omga (geen clutchriding). De dag erna was alles weer normaal al maak ik mij wel zorgen hoe lang de koppeling het gaat volhouden.

Ik rijdt al 15 jaar auto en de laatste keer dat ik dit gevoeld heb was bij mijn Renault 5 GT Turbo van 15 jaar oud (superwagen overigens) met 150k op de teller. De koppeling van de Mini is echt een zwak punt en ik vindt het vreemd dat een auto met 26.000 km op de teller al koppelingsproblemen begint te krijgen.

Binnenkort moet ik toch naar de dealer, gelijk maar melden zodat ze weten dat er al wat speelt.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”