Thankserik-de-perik schreef:voor een leuke prijs heb ik wel intresse, voor mij is jouw cooper (één van) de mooiste van de club..
MINI inruilen/verkopen?
- Hans
- Volledig MINI minded!

Bericht
Jouw Cooper is zeker €20000,- waard! Of je het krijgt bij de dealer weet ik niet.. de dealer wil er ongeveer €4000,- op verdienen, dus zal die €24000,- moeten opbrengen..
Ik zal hem hier in de clubshop zetten.. dan blijft die nog in de club ook
Want inderdaad dit is de mooiste Cooper die ik ooit gezien heb! Enhe.. een R56? zal je dat wel doen?
(zal eerst maar gaan rijden ermee.. saai ding)


Laatst gewijzigd door Hans op 21 jan 2007, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Bergen op Zoom
Bericht
Het nadeel van perticuliere verkoop is dat je er zelf geen MINI NEXT op kan geven en dat je de auto zonder garantie moet verkopen (tenzij hij nog fabrieksgarantie heeft of je zo'n "verzekering voor garantie" afsluit). Als je hem zou inruilen kan de dealer deze garantie wel geven en zijn mensen sneller geneigd om een auto bij een dealer te kopen ipv een particulier, tenzij je natuurlijk 4000 euro onder de prijs van een dealer zou gaan zitten, maar ja, jij wil er net als iedereen ook het liefst de hoofdprijs op en dat is iets wat de dealer niet snel geeft, ze moeten er inderdaad zoals Hans al zegt een behoorlijke partij op verdienen.
Ik heb mijn auto in het begin ook gewoon geprobeerd particulier te verkopen, maar kreeg bij elk telefoontje de vraag te horen of er nog garantie op zat en of ik er NEXT bij kon geven. Dat kon ik niet en daarom haakte ze af. Uiteindelijk heb ik hem voor een goede prijs bij de dealer in kunnen ruilen!
Als je een R56 Cooper S neemt zal het gegarandeerd een waanzinnig wagentje worden, net als je Cooper nu!
Goede keus trouwens, echt een waanzinnig bakkie met dat turbo-motortje! Wat een power!! Je moet er zeker te weten een keer in gaan rijden, dan ben je meteen om!
Succes verder met de verkoop/inruil! Houd ons op de hoogte!
Ik heb mijn auto in het begin ook gewoon geprobeerd particulier te verkopen, maar kreeg bij elk telefoontje de vraag te horen of er nog garantie op zat en of ik er NEXT bij kon geven. Dat kon ik niet en daarom haakte ze af. Uiteindelijk heb ik hem voor een goede prijs bij de dealer in kunnen ruilen!
Als je een R56 Cooper S neemt zal het gegarandeerd een waanzinnig wagentje worden, net als je Cooper nu!
Succes verder met de verkoop/inruil! Houd ons op de hoogte!

- MINIJCW
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Eindhoven
Bericht

R56 Still fun but easier to live with
Hey Maaij, het blijft natuurlijk erg zonde, want echt je cooper is supergaaf. Ik heb hem uiteindelijk ook particulier verkocht. Bij de dealer krijg je idd weinig terug voor alle toeters en bellen, maar dat is normaal. En als je niks inruilt geven de meeste dealers toch wel een korting. Hetzelfde als bij mij, moet voor jou Mini ook echt een liefhebber komen.
Lukt het niet kan je hem alsnog altijd inruilen.
Super dat je voor een R56 S gaat. Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
@Hans, verbaasd het je niet dat niemand hier een GP heeft, zegt al genoeg
Lukt het niet kan je hem alsnog altijd inruilen.
Super dat je voor een R56 S gaat. Ben erg benieuwd wat het gaat worden.
@Hans, verbaasd het je niet dat niemand hier een GP heeft, zegt al genoeg

R56 Still fun but easier to live with
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Jammer dat die prachtige Cooper weg gaat maar leuk dat je nu voor de S gaat. Ik las toevallig net dat de R56 S gelijk opgaat met een echte Duitse PowerMINI (pre-facelift) tot 5000 toeren, daarna gaat de PowerMINI er vandoor. Maar dat geeft wel aan dat de R56 motorisch prima in elkaar steekt.
Als jezelf wat handig bent zou ik een aantal accessoires los verkopen en hem dan inruilen bij de dealer die je de beste prijs geeft, ook al zit die wat verder weg van je. Die JCW stoelen en het carbon ben je zo kwijt en daar kun je denk ik een goede prijs voor vragen. Evt. haal je hetzelfde truukje uit met de velgen. Bij een dealer krijg je daar gewoon te weinig voor. De Soundkit en Aerokit zou ik dan laten zitten mdat het redelijk wat werk is deze om te wisselen, daar zal de dealer hopelijk wel de (wederverkoop)waarde goed van inschatten.
Als jezelf wat handig bent zou ik een aantal accessoires los verkopen en hem dan inruilen bij de dealer die je de beste prijs geeft, ook al zit die wat verder weg van je. Die JCW stoelen en het carbon ben je zo kwijt en daar kun je denk ik een goede prijs voor vragen. Evt. haal je hetzelfde truukje uit met de velgen. Bij een dealer krijg je daar gewoon te weinig voor. De Soundkit en Aerokit zou ik dan laten zitten mdat het redelijk wat werk is deze om te wisselen, daar zal de dealer hopelijk wel de (wederverkoop)waarde goed van inschatten.
- Helenk
- Be Mini

- Locatie: vlak bij Zwolle
Bericht
Maay leuk dat je voor de R56 S gaat. Had gisteren ook al iets geschreven, maar ik zie het niet staan. Het kan zijn dat een stroomstoring gisteravond hier in de omgeving daar debet aan is geweest.
Twee opmerkingen: van de korting zou ik mij maar niet te veel voorstellen, die is nihil voor een nieuw te bestellen Mini, moet ik helaas uit eigen ervaring melden. Ik ben niet gewend dat ik géén korting krijg!
ten tweede het opendak, rij vooral proef met en zonder opendak. Het lawaai is bij ons al een heel stuk minder, maar bijvoorbeeld vergeleken met dak in de landroverwelke gewoon stil is, hoor je het toch nog wel heel duidelijk!
Veel plezier met de oriëntatie komende tijd!
Twee opmerkingen: van de korting zou ik mij maar niet te veel voorstellen, die is nihil voor een nieuw te bestellen Mini, moet ik helaas uit eigen ervaring melden. Ik ben niet gewend dat ik géén korting krijg!
ten tweede het opendak, rij vooral proef met en zonder opendak. Het lawaai is bij ons al een heel stuk minder, maar bijvoorbeeld vergeleken met dak in de landroverwelke gewoon stil is, hoor je het toch nog wel heel duidelijk!
Veel plezier met de oriëntatie komende tijd!
groet Henk
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
- Berthil
- Volledig MINI minded!

- Locatie: Zuiden

Bericht
Ik denk dat Maaij het filmpje van de PW Cooper Diesel goed heeft bekeken en dat toen toch het hartje wat sneller is gaan kloppen voor de R56 PW 
[video width=400 height=350]http://www.mini2.com/galleries/data/525 ... 60_Q03.wmv[/video]
[video width=400 height=350]http://www.mini2.com/galleries/data/525 ... 60_Q03.wmv[/video]
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Jeetje, wat jammer nou. Zo'n Super- PW . Weet je al welke kleur je voor gaat straks. Offe blijft het een verrassing
Die bedragen die ik hiervoor bij zie komen. Veel te laag, hou je poot stijf. Zoveel gave mod's. De nieuwe eigenaar krijgt echt een beauty.
Die bedragen die ik hiervoor bij zie komen. Veel te laag, hou je poot stijf. Zoveel gave mod's. De nieuwe eigenaar krijgt echt een beauty.

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- k33z
- Mod virus alert!

- Locatie: Leidschendam
Bericht
Superauto, echt een mooi ding. In principe jammer dat je em al zo snel wegdoet, maar kan me voorstellen dat je een Cooper S wilt.
Ben het wel met Hans eens, ga eerst eens rijden met de nieuwe Mini. Ik heb het ook gedaan en wist toen gelijk dat die het NIET ging worden. Mist de complete rijbeleving in mijn ogen die je huidige mini wel heeft. Scherp sturen is weg, feedback is stukken minder, motorisch vind ik het minder. Kortom een veel betere auto (bouwkwaliteit) met veel minder fun.
Ikzelf verkoop altijd auto's door ze gewoon in te ruilen. Particulier zal je wel meer kunnen krijgen, maar ik vind het onhandig en verder gevaarlijk. Je krijgt gewoon een helemaal tuig over de vloer, daar zou ik geen zin in hebben. Goede deal bij de dealer maken lijkt me beste.
Ben het wel met Hans eens, ga eerst eens rijden met de nieuwe Mini. Ik heb het ook gedaan en wist toen gelijk dat die het NIET ging worden. Mist de complete rijbeleving in mijn ogen die je huidige mini wel heeft. Scherp sturen is weg, feedback is stukken minder, motorisch vind ik het minder. Kortom een veel betere auto (bouwkwaliteit) met veel minder fun.
Ikzelf verkoop altijd auto's door ze gewoon in te ruilen. Particulier zal je wel meer kunnen krijgen, maar ik vind het onhandig en verder gevaarlijk. Je krijgt gewoon een helemaal tuig over de vloer, daar zou ik geen zin in hebben. Goede deal bij de dealer maken lijkt me beste.
- Gebo
- Mod virus alert!

- Locatie: Hall
Bericht
Het hangt er maar net vanaf wat je bent gewend. Als je nu een sportplus onderstel hebt, en je vergelijkt dat met een standaard cooper-S onderstel, zul je inderdaad ervaren dat deze meer op comfort is afgesteld.
Persoonlijk vind ik het nieuwe sportonderstel van de R56 absoluut niet onderdoen voor het sportplusonderstel van de R53, zeker niet voor wat betreft scherpte en feedback.
Gewoon lekker een proefrit gaan maken, en daarbij de configuratie van de auto in het oog houden. Denk dat je dan ook snel verkocht zult zijn!
Succes met de handel!
Mijn inziens veel te kort door de bocht, en al helemaal niet iets wat je in zijn algemeenheid kunt zeggen.k33z schreef:Mist de complete rijbeleving in mijn ogen die je huidige mini wel heeft. Scherp sturen is weg, feedback is stukken minder, motorisch vind ik het minder
Het hangt er maar net vanaf wat je bent gewend. Als je nu een sportplus onderstel hebt, en je vergelijkt dat met een standaard cooper-S onderstel, zul je inderdaad ervaren dat deze meer op comfort is afgesteld.
Persoonlijk vind ik het nieuwe sportonderstel van de R56 absoluut niet onderdoen voor het sportplusonderstel van de R53, zeker niet voor wat betreft scherpte en feedback.
Gewoon lekker een proefrit gaan maken, en daarbij de configuratie van de auto in het oog houden. Denk dat je dan ook snel verkocht zult zijn!
Succes met de handel!
- k33z
- Mod virus alert!

- Locatie: Leidschendam
Bericht
Daar is het mooi dat iedereen zijn eigen mening heeft. Ik heb wel snel door of een auto mij plezier gaat geven en wat ik ervan vind. Mijn gevoel bij de nieuwe Mini was niet positief, daarom gelijk van mijn lijstje van opvolgers gehaald. Ben blij dat anderen er wel positief over zijn want ik vind het wel een gaaf ding om te zien!Gebo schreef:Mijn inziens veel te kort door de bocht, en al helemaal niet iets wat je in zijn algemeenheid kunt zeggen.k33z schreef:Mist de complete rijbeleving in mijn ogen die je huidige mini wel heeft. Scherp sturen is weg, feedback is stukken minder, motorisch vind ik het minder
Het hangt er maar net vanaf wat je bent gewend. Als je nu een sportplus onderstel hebt, en je vergelijkt dat met een standaard cooper-S onderstel, zul je inderdaad ervaren dat deze meer op comfort is afgesteld.
Persoonlijk vind ik het nieuwe sportonderstel van de R56 absoluut niet onderdoen voor het sportplusonderstel van de R53, zeker niet voor wat betreft scherpte en feedback.
Gewoon lekker een proefrit gaan maken, en daarbij de configuratie van de auto in het oog houden. Denk dat je dan ook snel verkocht zult zijn!
Succes met de handel!
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Onze sponsors













