Iemand ervaring met een klapscherm

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
robindonne
One wheel wonder
One wheel wonder

Iemand ervaring met een klapscherm

06 jan 2007, 18:54

Hallo allemaal en de beste wensen nog.

Ik had een vraagje over het volgende.

Ik ben van plan navigatie in de mini te zetten
Ik wil een pioneer avic x1 , oftewel een klapscherm , in mijn mini zetten maar ben bang dat het scherm tijdens het openklappen tegen het dashbord gaat komen.

Is er iemand die dit apparaat ook heeft ingebouwd en mij dan kan adviseren wat tedoen.

andere navigatie oplossingen zijn ook van harte welkom.

alvast bedankt
groeten
SanderONEd
One wheel wonder
One wheel wonder

06 jan 2007, 20:36

Nou... volgens mij hebben maar weinig mensen hier ervaring mee :?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 jan 2007, 20:51

Ik heb eens een van onze auto's van de zaak naar de autoshop hier in de buurt gebracht voor een klapscherm van Pioneer en kreeg toen deze MINI Cooper van Pioneer mee. Die had er toen ook in inzitten.

Afbeelding
Dicht.

Afbeelding
Open. Beetje jammer dat er een stuk van de meters weg valt.

Op zich heeft het wel wat, maar je moet je niet storen aan het feit dat je een hoop meters niet meer kan lezen.

Ze kunnen precies instellen in welke hoek het scherm moet zodat hij niet tegen je dashboard of iets anders aankomt. Heel handig!
Afbeelding
SanderONEd
One wheel wonder
One wheel wonder

09 jan 2007, 16:13

Tja... ik weet nog steeds niet wat ik zal doen. Ik ga zaterdag mijn MINI ophalen. Ik ben echt zo'n eikel die altijd verkeerd rijd.. :roll:
Ik rij dus ook al 10 jaar met navigatie en ik wil echt weer iets hebben. Mijn voorkeur gaat eerlijk gezecht wel naar zo'n klapscherm maar aan de andere kant vind ik het zonde van die mooie snelheidsmeter. Ach... misschien toch maar een tomtommetje.
Gnoekie
4 op een rij!
4 op een rij!

09 jan 2007, 18:26

SanderONEd schreef:Ik rij dus ook al 10 jaar met navigatie en ik wil echt weer iets hebben.
Ik ben net overgestapt van mijn telraam naar een calculator en hij heeft al 10 jaar een navigatie!
Of bedoel je dat je al 10 jaar een vriendin hebt? :mrgreen:
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

09 jan 2007, 19:10

Ik ben meegereden met iemand vanuit MINI United (Italië) naar huis. Ik ben hem twee keer kwijtgeraakt omdat zijn vriendin naar een DVD zat te kijken in plaats van naar de navigatie.

Bovendien moest hij steeds de km nog te gaan in zijn boordcomputer zichtbaar hebben want de benzinemeter zie je niet meer. Er zijn echter ook andere oplossingen (van Pioneer) waarbij de bediening van de airco naar beneden verschuift en daar komt dan een schermpje tussen. Wel wat duurder geloof ik.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2007, 09:31

Tom tom in m'n ipaq, die had ik toch al werkt goed. en relatief goedkoop. en in mijn geval geen extra rotzooi in de auto.
mvanderree
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

10 jan 2007, 23:01

Ik heb een aantal jaar zo'n pioneer klapscherm in mijn mini gehad. Omdat alleen tijdens het navigeren het scherm omhoog komt is het echt niet zo n probleem dat de meters wegvielen. Kilometer teller is overigens wel goed leesbaar tijdens het navigeren. Combinatie beviel mij uitstekend. Ik had het navigatiesysyeem ook gekoppeld aan het multi stuurwiel.

Ik heb nu de Mini 2 besteld incl navi, dus hopen dat die optie nog beter gaat bevallen. Jammergenoeg geen TV en DVD zoals met de prioneer.

Suc6 met je keuze
SanderONEd
One wheel wonder
One wheel wonder

11 jan 2007, 13:34

@Gnoekie: Als ik mijn vriendin kaart laat lezen kom ik helemaal niet waar ik wezen moet... :?
@Berthil: Zo'n scherm ertussen lijkt me ook wel gaaf. Volgens mij zijn die zelfs nog iets voordeliger te krijgen. Weer iets om uit te zoeken :-)
Dave C
Enthousiast
Enthousiast

11 jan 2007, 19:14

zo ziet het er bij mij uit, heb wel het cockpit chrono pack, ik ondervind eigenlijk geen last van het deel dat ik niet zie :)
Afbeelding
grtz DC 8)
Cooper Checkmate
SanderONEd
One wheel wonder
One wheel wonder

16 jan 2007, 11:56

Ziet er super uit Dave! :-PP Heel mooi.
Nu ben ik gisteren nog even op pad geweest voor een klapscherm en no liep ik tegen het merk ZENEC aan. Hebben jullie hier ervaring mee? Het is best betaalbaar als je het vergelijkt met bv. Pioneer. Als ik bijvoorbeeld voor de Pioneer AVIC x1 ga. Is dit een kwestie van dadio eruit, nieuwe erin en spelen maar? Ik heb me namelijk laten vertellen dat alles in 1 kastje zit... dan moet ik het zelfs in kunnen bouwen :lachuh
SanderONEd
One wheel wonder
One wheel wonder

17 jan 2007, 20:07

Nou nou... het wordt stil hier :lachuh
Dave C
Enthousiast
Enthousiast

19 jan 2007, 11:31

een pioneer Avic in bouwen is niet zo simpel...
alles zit niet in één kastje, er is een verborgen unit die je moet monteren, een hoop kabels, speed pulse die je moet aansluiten...

ik heb ook de bt (bluetooth) functie, wat nog eens een extra externe unit is

het is behoorlijk wat werk, heb het wel zelf gedaan, maar m'n tijd ervoor genomen :)
grtz DC 8)
Cooper Checkmate
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2007, 11:58

@ Dave C : Mooie werk hoor. Persoonlijk hou ik niet van schermpjes voor de meters. Maar goed, doet geen afbreuk aan je auto.
Afbeelding
Corgilist
Be Mini
Be Mini

19 feb 2007, 19:15

Is het bij alle radio's met dvd speler (met klapscherm)
mogelijk om een navigatie CD te gebruiken ?
er zit in degene die ik (bijna) aangeschaft heb een Kenwood DVD radio
Ik weet zo niet welk type

Terug naar “Interieur en audio”