Daar zit zijn accuWoosh! schreef: onder de dubbele bodem van de achterbak..
Re: Cooper S (R53) Sander (Ski/snowboard oplossing?)
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!

- sander_r53
- Volledig MINI minded!

Bericht
Hoppa!! inderdaad in rood/zwart mapje. Dat ding zat heel diep weg gedrukt onder dat ehbo etui.
Was achteraf niet echt moeilijk
Was achteraf niet echt moeilijk
- Daveke
- Volledig MINI minded!

- Contacteer:
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

Bericht
Een grote belangrijke update: MINI is weer voorzien van een nieuw torretje 
De reportage:

Nee dit ging niet lukken.... te laag...

Op de drempel ging het dus wel...

Bij Davy thuis..

Hier gaat het allemaal gebeuren

Nieuwe blokje

Demonteren

Kleine sfeerimpressie

Heftruck d'r onder

De reportage:

Nee dit ging niet lukken.... te laag...

Op de drempel ging het dus wel...

Bij Davy thuis..

Hier gaat het allemaal gebeuren

Nieuwe blokje

Demonteren

Kleine sfeerimpressie

Heftruck d'r onder

Laatst gewijzigd door sander_r53 op 03 jul 2011, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- GreyCooperS
- Forum Junky
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!

Bericht
Die heftruck is idd erg gaaf !! Zeer goede roest look.
Kan zo meedoen in een rat-rod competitie.
Maar mis ik een paar foto's of is de klus nog niet geklaard?
Edit: te vroeg gesproken. De volgende foto's staan hieronder al
Kan zo meedoen in een rat-rod competitie.
Maar mis ik een paar foto's of is de klus nog niet geklaard?
Edit: te vroeg gesproken. De volgende foto's staan hieronder al
Laatst gewijzigd door P5ycH0 op 03 jul 2011, 15:09, 2 keer totaal gewijzigd.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

Bericht

Hier en daar wat onderdeeltjes

Op het bierkratje... hahah

Oude blokje inmiddels helemaal kaal

Sam op zijn Rotterdamse veiligheidsschoenen

Lagerschalen waren toch behoorlijk aangetast... er zat ook een flinke speling op..

Weer een sfeerplaatje

Overzetten van aanbouwdelen op het andere blok

Langzaam maar zeker....

Einde oefening...

OLIE..... nooit verkeerd

Hier en daar wat onderdeeltjes

Op het bierkratje... hahah

Oude blokje inmiddels helemaal kaal

Sam op zijn Rotterdamse veiligheidsschoenen

Lagerschalen waren toch behoorlijk aangetast... er zat ook een flinke speling op..

Weer een sfeerplaatje

Overzetten van aanbouwdelen op het andere blok

Langzaam maar zeker....

Einde oefening...

OLIE..... nooit verkeerd

Laatst gewijzigd door sander_r53 op 03 jul 2011, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

Bericht
De filmpjes:
LOL
Eerste start
LOL
Eerste start
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 03 jul 2011, 16:18, 3 keer totaal gewijzigd.
- sander_r53
- Volledig MINI minded!

Bericht
Het was een super gave dag... wel ontzettend spannend.. maar uiteindelijk toch geslaagd.
We zijn om 10:00 uur begonnen en om 17:00 uur lag het nieuwe blok er draaiend in!!!
. Alle aanbouwdelen moesten over gezet worden.
Andere blokje heeft 60.000 km gelopen.
Ongelofelijk hoe handig Sam en de vader van Davy zijn. Echt team-work.
Zo super!! Ben ze echt dankbaar...
Zal zo ook de eerste filmpjes uploaden van de draaiende motor. Mijn eerste reactie bij het horen lopen was niet echt enthousiast. Alles tikte nog en het leek net een diesel met blauwe rook. De heren gaven aan dat dit geluid na enige minuten zou gaan veranderen. Ergens geloofde ik daar nog niet in.. maar na enige tijd werd het minder. Het rauwe dieselgeluid verdween, er bleven nog wat tikken over van de klepstoters, dat verdween ook en begon daarna zelfs weer als een zonnetje te snorren.. heerlijk dat geluid. Had meteen de koppeling en drukgroep laten vervangen.. dus koppelen is nu echt weer een verademing. Daarna even een testrondje gereden en alles voelt goed. Je merkt wel dat het wat anders is dan de vorige motor.. maar dat moet nog wat losser komen t.z.t.
Verder een klein probleempje dat de radiateur gesneuveld is. De mini was met afrijden van de trailer op het blokje hout gekomen.. precies met de hoek van de radiateur. (ik had 'm gewoon wat op moeten schroeven van tevoren, maarja). Dus er moet een andere radiateur komen. MINI staat nu nog lekker droog bij Davy in de parkeergarage.
We zijn om 10:00 uur begonnen en om 17:00 uur lag het nieuwe blok er draaiend in!!!
Andere blokje heeft 60.000 km gelopen.
Ongelofelijk hoe handig Sam en de vader van Davy zijn. Echt team-work.
Zo super!! Ben ze echt dankbaar...
Zal zo ook de eerste filmpjes uploaden van de draaiende motor. Mijn eerste reactie bij het horen lopen was niet echt enthousiast. Alles tikte nog en het leek net een diesel met blauwe rook. De heren gaven aan dat dit geluid na enige minuten zou gaan veranderen. Ergens geloofde ik daar nog niet in.. maar na enige tijd werd het minder. Het rauwe dieselgeluid verdween, er bleven nog wat tikken over van de klepstoters, dat verdween ook en begon daarna zelfs weer als een zonnetje te snorren.. heerlijk dat geluid. Had meteen de koppeling en drukgroep laten vervangen.. dus koppelen is nu echt weer een verademing. Daarna even een testrondje gereden en alles voelt goed. Je merkt wel dat het wat anders is dan de vorige motor.. maar dat moet nog wat losser komen t.z.t.
Verder een klein probleempje dat de radiateur gesneuveld is. De mini was met afrijden van de trailer op het blokje hout gekomen.. precies met de hoek van de radiateur. (ik had 'm gewoon wat op moeten schroeven van tevoren, maarja). Dus er moet een andere radiateur komen. MINI staat nu nog lekker droog bij Davy in de parkeergarage.
Laatst gewijzigd door sander_r53 op 03 jul 2011, 17:47, 3 keer totaal gewijzigd.
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Respect hoor, voor Sam en "Dad"
Hoop dat die lekker los komt, en je weer kunt gaan genieten!
Hoop dat die lekker los komt, en je weer kunt gaan genieten!
Onze sponsors