Nieuwe motor na hoog olieverbruik
- donna
- Leerling Mini lid
Bericht
Nieuwe motor na hoog olieverbruik
Ik rij een cooper s(R56) van jan 2007,doordat ik vond dat hij veel olie verbruikt heeft de dealer 3x olie gepeild om de 1000km en de conclusie is dat er een nieuwe motor in moet. Hij is altijd in onderhoud geweest bij de dealer, staat nu 70.000km op.Ze zeiden voor het3x peilen dat het hoge olie verbruik kwam omdat het een cooper s is en dat dat bekend is. Blijkbaar is het verbruik zo groot dat er nu een nieuwe motor in moet. Baal enorm en vraag me af of er anderen zijn die dit is overkomen? Ze begonnen over een coulanceverzoek maar die is afgewezen vanwege de leeftijd van de auto. Iemand advies?Alvast bedankt!
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
In de meeste gevallen vindt een dealer een verbruik van 1 liter olie op 1000 km nog normaal

Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik snap het verhaal niet helemaal goed.
Heb je nog garantie op de auto?
Of ben je gewoon op eigen verzoek naar een dealer gegaan?
Heb je nog garantie op de auto?
Of ben je gewoon op eigen verzoek naar een dealer gegaan?
Gr. Johnny
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
- donna
- Leerling Mini lid
Bericht
Garantie is afgelopen en de coulance verzoek die ze hebben gedaan bij BMW NL is afgewezen vanwege de leeftijd.
Hij is altijd in onderhoud geweest bij de dealer en bij alle beurten ging er veel olie in. Dat vond ik raar, maar de dealer zei dat dit normaal was bij een mini cooper s. Omdat ik tussendoor ook olie moest bij vullen heb ik aan de dealer nogmaals gevraagd of dit wel goed was. Zij hebben toen om de 1000 km gepeild en olie bij gevuld en van die metingen is de conclusie getrokken dat er hoogstwaarschijnlijk beschadigingen zijn in de motor(zuigers) en dat de motor moet worden vervangen.
Ze kunnen evt nog met een endoscoop de binnenkant bekijken, maar ze hebben dit probleem eerder gezien en toen was de eindconclusie ook een nieuwe motor.
Hij is altijd in onderhoud geweest bij de dealer en bij alle beurten ging er veel olie in. Dat vond ik raar, maar de dealer zei dat dit normaal was bij een mini cooper s. Omdat ik tussendoor ook olie moest bij vullen heb ik aan de dealer nogmaals gevraagd of dit wel goed was. Zij hebben toen om de 1000 km gepeild en olie bij gevuld en van die metingen is de conclusie getrokken dat er hoogstwaarschijnlijk beschadigingen zijn in de motor(zuigers) en dat de motor moet worden vervangen.
Ze kunnen evt nog met een endoscoop de binnenkant bekijken, maar ze hebben dit probleem eerder gezien en toen was de eindconclusie ook een nieuwe motor.
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hebben ze al een indicatie gegeven van de kosten?
Dat je tussen de beurten door (waarschijnlijk zo'n 25.000 km) af en toe olie bij moet vullen is niet zo vreemd en ook zeker niet zorgwekkend. Maar inderdaad, 1,5 liter in 1000 km is wel erg veel.donna schreef:Hij is altijd in onderhoud geweest bij de dealer en bij alle beurten ging er veel olie in. Dat vond ik raar, maar de dealer zei dat dit normaal was bij een mini cooper s. Omdat ik tussendoor ook olie moest bij vullen heb ik aan de dealer nogmaals gevraagd of dit wel goed was.
Hebben ze al een indicatie gegeven van de kosten?

- speedy
- NMC Legend
Bericht
Zou echt geen nieuw blok erin laten leggen en al zeker niet als een Stealer dat zegt
Ik had ook een vrij hoog olie verbruik 1ltr./6000 km en regelmatig rook uit de uitlaat met vol gas maar sinds ik nieuwe zuigers heb (en software tuning eraf) verbruikt die helemaal niets meer
ik heb nu zeker 5000 km gereden en er is geen verschil te zien op mijn peilstok en hij rookt ook niet meer met vol gas.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat wijsheid is maar ermee doorrijden is niet goed maar je zit ook niet op een reparatie van meer als 2000 euro te wachten voor nieuwe zuigers enz.
Van mijn zuiger is een stuk afgebroken dus ik moest de hele handel wel vervangen want hij deed het niet meer

Ik had ook een vrij hoog olie verbruik 1ltr./6000 km en regelmatig rook uit de uitlaat met vol gas maar sinds ik nieuwe zuigers heb (en software tuning eraf) verbruikt die helemaal niets meer

Ik weet eerlijk gezegd niet wat wijsheid is maar ermee doorrijden is niet goed maar je zit ook niet op een reparatie van meer als 2000 euro te wachten voor nieuwe zuigers enz.

Van mijn zuiger is een stuk afgebroken dus ik moest de hele handel wel vervangen want hij deed het niet meer

- donna
- Leerling Mini lid
Bericht
speedy schreef:Zou echt geen nieuw blok erin laten leggen en al zeker niet als een Stealer dat zegt![]()
Ik had ook een vrij hoog olie verbruik 1ltr./6000 km en regelmatig rook uit de uitlaat met vol gas maar sinds ik nieuwe zuigers heb (en software tuning eraf) verbruikt die helemaal niets meerik heb nu zeker 5000 km gereden en er is geen verschil te zien op mijn peilstok en hij rookt ook niet meer met vol gas.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors