Waar kan ik in de buurt van Antwerpen zo'n sportluchtfilter kopen.
Zou hem direct willen plaatsen, dus waar hebben ze dat op stock ?
Moet ik bij men cooper S rekening houden met iets dat ik de originele
vervang door zo'n sport luchtfilter ? kan geen problemen opleveren
met motormanagement enz ?
alvast dank
Svensens
Luchtfilter
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik ben ook weggeweest voor een sportluchtfilter en degene die mij daarbij adviseerde zei dat ik niet zomaar een KN of een green filter kon gebruiken. Er zou dan een speciale filter in moeten komen waarvoor ook weer een gat gemaakt moest worden waar de slang door moest voor de frisse lucht. Al met al zou dit rond de 250 euro gaan kosten en het werdt er niet veel beter op...
Zijn er mensen die een gewone sportfilter (geen jcw filter) op de Cooper S hebben zitten? En hoe zijn de bevindingen ??
Zijn er mensen die een gewone sportfilter (geen jcw filter) op de Cooper S hebben zitten? En hoe zijn de bevindingen ??
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
filter
hallo,
Sinds een jaar rijd ik met de Alta Cold Air box. Spartaans maar volgens mij zeer effectief. Overigens doen alle aftermarket luchtfilters (ook JCW) hetzelfde, nl. ze maken gebruik van de extra koude lucht dat binnenkomt door het rooster, onder de voorruit (behalve vreemdgenoeg de K&N, die zou ik je daarom ook niet adviseren. De verschillende zitten hem in:
1) het type/materiaal luchtfilter
2) wel/niet vervangen van de rubberen luchtbuis van het filterhuis naar de 'throttlebody'
Ik heb de Alta Cold Air Box. Hoe werkt die:
- Mini filterbox er uit
- Tussenpaneel verwijderen van luchtrooster onder voorruit.
- doos (air box) plaatsten
- siliconen buis zetten tussen doos het throttle body
- spons (= filter) op de buis zetten
- deksel op de doos, en..
starten maar. Ik verzeker je dat je na 10 meter direct het verschil voelt, en hoort! Ingewikkelde metingen van voor en na niet nodig, dit voel je direct. Doordat de RAM luchttoevoer, die koude frontale rijwind in je airbox, in tact blijft, 'ligt' je luchtfilter als het ware in een doorstromend bad van koude lucht. Bovendien ziet het er erg 'cool' onder de motorkap. Dit is een verassende upgrade voor relatief weinig geld.
succes er mee. groet, ferdinand
Sinds een jaar rijd ik met de Alta Cold Air box. Spartaans maar volgens mij zeer effectief. Overigens doen alle aftermarket luchtfilters (ook JCW) hetzelfde, nl. ze maken gebruik van de extra koude lucht dat binnenkomt door het rooster, onder de voorruit (behalve vreemdgenoeg de K&N, die zou ik je daarom ook niet adviseren. De verschillende zitten hem in:
2) wel/niet vervangen van de rubberen luchtbuis van het filterhuis naar de 'throttlebody'
- Mini filterbox er uit
starten maar. Ik verzeker je dat je na 10 meter direct het verschil voelt, en hoort! Ingewikkelde metingen van voor en na niet nodig, dit voel je direct. Doordat de RAM luchttoevoer, die koude frontale rijwind in je airbox, in tact blijft, 'ligt' je luchtfilter als het ware in een doorstromend bad van koude lucht. Bovendien ziet het er erg 'cool' onder de motorkap. Dit is een verassende upgrade voor relatief weinig geld.
Veel rijplezier!
- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: filter
Heb je ook een linkje, waar ze dit verkopen!Ferdinand schreef:hallo,
- Mini filterbox er uit
- Xanlle
- Mod virus alert!
Bericht
Op te alta mini performance website: http://www.altaminiperformance.com
Deze is ook leuk
http://www.altaminiperformance.com/prod ... Twurbo-Kit
Deze is ook leuk

http://www.altaminiperformance.com/prod ... Twurbo-Kit
- frankie
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors