Ik zou het namelijk best een keer willen proberen
Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor
- werner
- Volledig MINI minded!

Bericht
[quote="Berthil"]Ik zag ook een R53 met dezelfde rook.
Mischien veroorzaakt dat spul zelf die rook, zou me niets verbazen aangezien het om een Amerikaans produkt gaat
Mijn R53 loopt al 170.000 zonder ademhalingsproblemen.
Zit jou nieuwe-aangepaste cilinderkop er al weer 170.000km op dan
Mischien veroorzaakt dat spul zelf die rook, zou me niets verbazen aangezien het om een Amerikaans produkt gaat
Mijn R53 loopt al 170.000 zonder ademhalingsproblemen.
Zit jou nieuwe-aangepaste cilinderkop er al weer 170.000km op dan
- ralfish
- Leerling Mini lid

Bericht
Volgens mij heb ik hier ook last van. Als ik vol gas geef bij een laag toerental dan duurt het even voor hij pakt en dan komt er opeens rook uit mijn uitlaten (behoorlijk erg) en daarna trekt die opeens vol op. Laatst ook eens gedaan met de ramen open en toen hoorde ik iets aan de motor waar je niet gelukkig van wordt.
Wat kun je nu het beste doen ? Dealer motor laten reinigen? zelf doen ? en zo ja welk spul wat in Nederland te koop is?
thnx
Wat kun je nu het beste doen ? Dealer motor laten reinigen? zelf doen ? en zo ja welk spul wat in Nederland te koop is?
thnx
- pieterjan
- Nieuwsgierig

- Contacteer:
Bericht
hehe, had ik ook al uitgezocht. In Nederland is het volgens mij verboden ivm milieuwetgeving. Maar ik heb het Seafoam gevraagd, hoop op snel antwoord.thavipah schreef:Seafoam is alleen nergens te krijgen in Europa. Ik heb er al een keer flink op lopen googelen, maar helaas niet te vinden.
Ik zou het namelijk best een keer willen proberen
- speedy
- NMC Legend

Bericht
Ook waren mijn uitlaten altijd pik zwart na een paar ritjes en nu maar een klein beetje aanslag in de pijpen.
volgens mij exact hetzelfde als ik had met de Beek tuning en heb sinds ik standaard rijd niet 1 pluim rook meer uit de uitlaat gehad en ook geen enkele stotter of pingelbeveiliging gehoord .ralfish schreef:Volgens mij heb ik hier ook last van. Als ik vol gas geef bij een laag toerental dan duurt het even voor hij pakt en dan komt er opeens rook uit mijn uitlaten (behoorlijk erg) en daarna trekt die opeens vol op. Laatst ook eens gedaan met de ramen open en toen hoorde ik iets aan de motor waar je niet gelukkig van wordt.
thnx
Ook waren mijn uitlaten altijd pik zwart na een paar ritjes en nu maar een klein beetje aanslag in de pijpen.
- pieterjan
- Nieuwsgierig

- Contacteer:
Bericht
Eindelijk antwoord van Seafoam, na een maandje of wat:
Denk dat het niet voldoet aan Europese regelgeving. Zomaar importeren is ook lastig omdat het chemische producten zijn die onder druk staan.
Ofwel regelgeving en nog eens regelgeving. Mijn bedrijf heeft daar mankracht niet voor.
Ik probeer nog via grijze import een palletje hier heen te krijgen. Weet zeker dat het nuttig en gewild is.
We appreciate your interest in Sea Foam Products. Currently Sea Foam products are only sold in the United States and Canada. We are sorry to have to tell you that there is currently no place to buy Sea Foam products in the Netherlands. We are slowly trying to become a more international company as currently we are a small company without the capacity to fully go into more then a country at a time. Also we need to have all the proper can art and literature ready for a country we go into before we start selling there. We will defiantly put your company on file so we will have it when we are more ready to go into the Netherlands. Thank you for your interest in Sea Foam Products.
Denk dat het niet voldoet aan Europese regelgeving. Zomaar importeren is ook lastig omdat het chemische producten zijn die onder druk staan.
Ofwel regelgeving en nog eens regelgeving. Mijn bedrijf heeft daar mankracht niet voor.
Ik probeer nog via grijze import een palletje hier heen te krijgen. Weet zeker dat het nuttig en gewild is.
We appreciate your interest in Sea Foam Products. Currently Sea Foam products are only sold in the United States and Canada. We are sorry to have to tell you that there is currently no place to buy Sea Foam products in the Netherlands. We are slowly trying to become a more international company as currently we are a small company without the capacity to fully go into more then a country at a time. Also we need to have all the proper can art and literature ready for a country we go into before we start selling there. We will defiantly put your company on file so we will have it when we are more ready to go into the Netherlands. Thank you for your interest in Sea Foam Products.
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!

- Friso89
- Mod virus alert!

Bericht
Re: Roetafzetting inlaatkanalen Cooper S motor
Even oude koeien uit de sloot halen...
Had al wat langer dat mijn toerental fluctueerde bij lage toerentallen, maar toen ik vanmiddag even plankgas wilde geven ging de motor wel in z'n toeren, maar er was totaal geen vermogen aanwezig en bij de 6000 toeren leek het alsof hij al in z'n toerenbegrenzer ging (pingelen?). Na een paar keer goed gas geven bleek het euvel verholpen, maar nog geen 2 minuten later ging m'n emissielampje branden.
Heb ik hier nu waarschijnlijk ook te maken met koolaanslag? Ik heb voor de zekerheid alvast een flacon met injectiereiniger in de tank gegooid, maar hoop niet dat het bijvoorbeeld met de timing van m'n ketting te maken heeft.
Groet
Had al wat langer dat mijn toerental fluctueerde bij lage toerentallen, maar toen ik vanmiddag even plankgas wilde geven ging de motor wel in z'n toeren, maar er was totaal geen vermogen aanwezig en bij de 6000 toeren leek het alsof hij al in z'n toerenbegrenzer ging (pingelen?). Na een paar keer goed gas geven bleek het euvel verholpen, maar nog geen 2 minuten later ging m'n emissielampje branden.
Heb ik hier nu waarschijnlijk ook te maken met koolaanslag? Ik heb voor de zekerheid alvast een flacon met injectiereiniger in de tank gegooid, maar hoop niet dat het bijvoorbeeld met de timing van m'n ketting te maken heeft.
Groet
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
Verkocht - MY10 R56 Cooper S 50 Mayfair
Verkocht - MY05 R53 Cooper S
- Friso89
- Mod virus alert!

Bericht
Ben al langs de garage geweest en na uitlezen bleek het een defecte elektronische thermostaat te zijn. Dinsdag wordt hij vervangen en dan maar hopen dat het euvel verholpen is!
Huidig - MY12 R57 Cooper S Highgate
- Edgecrusher
- Leerling Mini lid

Bericht
Bij vw/audi werken ze met producten van BG Fuel.
Wel benieuwd of er mensen nu echt problemen hadden en er iets aan hebben laten doen.
Wel benieuwd of er mensen nu echt problemen hadden en er iets aan hebben laten doen.
- Beetle
- Mod virus alert!

Bericht
Je moet je afvragen hoe het probleem ontstaat en waar de vervuiling vandaan komt. Carterontluchting. Sluit die niet aan en je kop blijft schoon.
- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:

Bericht
Een dubbele catch tank werkt toch ook hiervoor?
Onze sponsors